FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 10è Article Destacat.
"Bartholomew Kuma" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Bartholomew Kuma
Manga - Anime

Kumaanime

Informació
Nom japonès: バーソロミュー・くま
Nom anglès: Bartholomew Kuma
Nom català: Bartholomew Kuma
Afiliació: Shichibukai; Govern Mundial; Exèrcit Revolucionari (abans)
Ocupació: Shichibukai; Pirata; Agent revolucionari (abans)
Sobrenom: "Tyrant" (暴君, Bōkun?); PX-0 (PX-0, Pīekkusu Zero?)[1]
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa: 296.000.000Berrysymbol (abans)
Edat: 45 (debut);
47 (timeskip)[2]
Alçada: 6,89 m
Doblatge català: Albert Roig
Fruita del Diable
Nom japonès: Nikyu Nikyu no Mi
Nom català: Fruita Tou de Pota - Tou de Pota
Significat: Pota
Tipus: Paramècia
En Bartholomew Kuma és un shichibukai i un ciborg creat pel Govern Mundial. En realitat n'hi ha molts més com ell (els pacifistes), però ell es l'únic que s'ha menjat una fruita del diable. També porta una Bíblia a la mà, cosa que el diferencia dels altres pacifistes. Va menjar la fruita Nikyu Nikyu no Mi. És, a més, un antic revolucionari que coneixia a Emporio Ivankov i a Dragon. Tenia una recompensa de 296.000.000Berrysymbol.

Va ser temut com un pirata tan viciós que es va guanyar el sobrenom de "Tyrant" ("tirà"). És un tipus de ciborg anomenat "Pacifista" (パシフィスタ, Pashifisuta?) desenvolupat pel Dr. Vegapunk. Quan en Vegapunk va acabar les seves modificacions cap a en Kuma, el shichibukai es va convertir en el primer ciborg pacifista complet amb el número de sèrie PX-0, en sentit figurat, morint en el procés.

Va ser un personatge molt influent durant la saga de la Guerra d'en Barbablanca, preparant l'escenari per a l'aparició d'en Ruffy a Amazon Lily, Impel Down i Marineford.

Aparença Edita

En Kuma és un home gran i robust que sempre porta una Bíblia, d'utilitat desconeguda. El seu barret té orelles d'ós i els seus pantalons tenen taques d'urpes a tot arreu. La seva jaqueta té un gran disseny que sembla una retícula o objectiu com els de les armes de foc. Té aproximadament la mateixa grandària que Gekko Moriah. La seva aparença exterior el fan semblar un ós.

A l'anime, el cabell i la jaqueta són negres; el seu barret és gris i les taques són color marró fosc; la coberta de la seva Bíblia és també acolorida. En el manga, en canvi, en Kuma té un color completament diferent que el del anime: Té el cabell castany i la seva jaqueta és taronja, el seu barret és groc i les taques són verdes i la seva Bíblia és color daurat.

Recentment es va descobrir que en Bartholomew Kuma és realment un ciborg (igual que en Franky) modificat pel Dr.Vegapunk de la Marina. Es tracta d'un ciborg del model "Pacifista", construït amb la intenció de convertir-se en l'arma definitiva del Govern.

Galeria Edita

Kuma petit
En Kuma quan era petit.
Kuma colors
Els primers colors al manga.
Kuma nous colors
Els nous colors al manga.
Kuma revolucionari portrait
En Kuma com a revolucionari.
Kuma UC
En Kuma a Unlimited Cruise.
Kuma Pirate Warriors

Personalitat Edita

Malgrat la seva imponent figura i la seva temible reputació, en Kuma és una persona calmada i callada (sempre parla al mínim possible). Encara que obeeix totes les ordres del Govern Mundial, en Kuma sembla ser bastant benvolent i amb una visió més pacífica, fins i tot sembla preocupar-se per l'estat del món. Quan es troba amb en Moriah, li ofereix ajuda per acabar amb els barret de palla tot i que no va rebre ordres de fer això. Quan li van ordenar matar tots els testimonis de la derrota de Moriah, ell els va oferir a aquests alternatives perquè sobrevisquessin tot i que li van ordenar no deixar a ningú viu. Ell, fins i tot tem el fet de que en Barbanegra hagi estat acceptat com a shichibukai i creu que pot haver estat una mala elecció encara que hagin ja omplert el buit deixat per en Crocodile. Fins i tot, sembla no estar del tot cec sobre què és bo o dolent, a diferència del concepte defensat pel Govern Mundial, de la Justícia Absoluta.

Relacions Edita

A diferència dels altres shichibukai, ell és l'únic que és realment obedient al Govern Mundial. A causa d'això, el Govern el valora, tant a ell, com a les seves habilitats (tot i això en Kuma manté el seu propi concepte d'"honor", com quan promet a en Zoro només matar-lo a ell i deixar viure a en Ruffy i els altres o el seu honor estaria en joc). En Moriah assegura que tem el poder de Kuma més que el de qualsevol altre shichibukai.

En Kuma coneix a en Monkey D. Dragon i el fet de que en Ruffy és el seu fill. Fa 10 anys, ell va ser part de l'Exèrcit Revolucionari juntament amb l'Emporio Ivankov i, segons sembla, encara ho segueix sent. Sembla ser també que en Kuma, en Garp i en Sengoku tenen una bona relació ja que se'ls veu fent broma tot i que els Pirates d'en Ruffy se'ls hi escapen de les mans.

Kuma, El Revolucionari Edita

En Kuma va ser infiltrat al Govern Mundial actuant com el shichibukai que obeeix cegament al Govern. Tot i ser com un fort aliat, va ser sempre una persona creient en les idees dels Revolucionaris i en Monkey D. Dragon. Proves d'això són:

  • Saber el fet que en Ruffy és fill d'en Dragon, abans que aquesta notícia fos donada públicament.
  • Perdonar la vida de tots els membres de la tripulació d'en Ruffy a Thriller Bark.
  • Salvar els Pirates del Barret de Palla de les mans de l'Almirall Kizaru, en Sentomarou i del Pacifista PX-1, sent aquest últim eliminat per ell.
  • Enviar als Pirates del Barret de Palla a llocs predestinats per a poder entrenar les seves habilitats predilectes, beneficiant-los així d'aquesta manera:
    • En Ruffy es va trobar amb la Boa Hancock, una shichibukai que domina perfectament el Haki, juntament amb tota la seva tripulació.
    • En Zoro es va trobar amb el shichibukai Mihawk i aquest va ser el seu mestre.
    • La Nami va conèixer a científics relacionats amb el clima en una illa del cel.
    • L'Usopp va arribar a un lloc amb fauna i flora útil per les seves armes.
    • En Sanji va parar a l'illa governada pel revolucionari, Emporio Ivankov. Allà va aprendre el Okama Kempo.
    • En Chopper va arribar a una illa on milloraria les seves habilitats mèdiques.
    • La Robin es va comunicar amb els revolucionaris. Aparentment Kuma volia que això succeís.
    • En Franky va trobar el laboratori del Doctor Vegapunk.
    • En Brook es va convertir en una estrella musical.
  • Mentir al govern en múltiples ocasions.

Ferida Kuma

Kuma

En Kuma és, per molt, un dels personatges més poderosos que han aparegut en la història. Entre altres coses, ha estat capaç de derrotar dues vegades als Barret de Palla sense tan sols esforçar-se. A més, és un ciborg modificat pel "Dr Vegapunk". No obstant això és diferent i també molt més poderós que en Franky. Té un cos capaç de suportar molts atacs poderosos, com les puntades d'en Sanji o les estocades d'en Zoro. Amb les seves modificacions, és fins i tot una incompleta màquina del govern i els de l'armada anomenat "Pacifista". És fins i tot capaç de disparar un raig de la seva boca.

Com s'ha dit, és l'única persona en tot el món de One Piece que ha derrotat completament a tota la tripulació dels Pirates d'en Ruffy. Ho ha fet en dues ocasions (encara que la primera vegada li ha mancat en Ruffy i la segona vegada ho va fer per salvar-los).

Hi ha una sèrie de còpies robotitzades de Kuma anomenades Pacifistes, fetes pel Dr Vegapunk.

Fruita del DiableEdita

Més informació: Nikyu Nikyu no Mi
En Kuma revela la seva fruita del diable

En Kuma revel·la la seva fruita del diable

És usuari de la Nikyu Nikyu no Mi (Fruita Urpa-Urpa) que li permet rebutjar qualsevol cosa, mitjançant uns coixinets situats a les palmes de les mans. Aquest poder de rebutjar les coses li permet fins i tot rebutjar l'atmosfera de l'aire formant ones de xoc.

Història Edita

Passat Edita

A l'Exèrcit Revolucionari Edita

Kuma revolucionari

En Kuma com a part de l'exèrcit d'en Dragon, dotze anys enrere.

D'acord al que va dir la Perona, en Kuma va ser una vegada un pirata violent i tirànic, que destruïa tot el que es creuava al seu camí. Per això, era conegut com Kuma "El Tirà" o "Tyrant Kuma".

Ell estava juntament amb en Monkey D. Dragon i l'Emporio Ivankov. Va ser testimoni de la profanació de la Terminal Gris, l'assistència als supervivents al vaixell. Encara que aquest equip va ser un precursor de la revolucionaris, no se sap si en Kuma es va quedar amb en Dragon després que va començar el seu assalt contra el Govern Mundial. En aquest temps, però, es va assabentar del fill d'en Dragon, en Monkey D.Ruffy, considerant que ni tan sols l'Ivankov sabia d'en Ruffy i la relació d'en Dragon, això significa que en Kuma era molt a prop d'en Dragon, o que se li havia informat de la seva relació per en Sengoku o en Garp, després d'esdevenir un shichibukai, ja que van ser els únics de l'armada en saber que en Dragon era el pare d'en Ruffy.

Projecte Pacifista Edita

Modificacions Kuma

En Kuma sota les modificacions del projecte Pacifista.

Després, es va tornar un shichibukai i li va permetre al Dr. Vegapunk modificar-lo, fent un ciborg, un "Pacifista". Aparentment va fer algun tipus d'acord amb el Govern Mundial per esdevenir un conillet d'índies per a aquest projecte arma humana, malgrat el seu odi cap a ells.

Arc de Jaya Edita

Igual que en Mihawk i en Donquixot Doflamingo (també es pot veure a en Sengoku de banda amb la seva cabreta (mascota) sobre la taula la mateixa manera que en Doflamingo, va estar present a la reunió en Mariejoa realitzada després de la derrota d'en Crocodile a Alabasta. Només va parlar breument (només en el manga).

Arc de Thriller Bark Edita

Kuma i Moriah

En Kuma i en Moriah es troben i parlen junts

Sota ordres del Govern Mundial d'informar a en Gekko Moriah del reemplaçament d'en Crocodile, en Kuma va arribar a Thriller Bark. Arribant aquí, va preguntar a alguns dels zombis que eren al Thousand Sunny, el parador d'en Moriah. No obstant això va trobar certa resistència d'ells i va ser denunciat davant de la Perona. Ella, però va reconèixer a en Kuma i va caure de por davant la seva vista.

No obstant el poder i reputació d'en Kuma, la Perona es va enfadar amb ell i va intentar derrotar-lo per robar la seva ombra. No obstant això, després de preguntar-li a on li agradaria anar de vacances, en Kuma la teletransporta. Els zombis que presenciaven això van tractar de lluitar-hi però van ser espantats per la seva mera presència. En Kuma llavors va veure a la Nami i li va preguntar si era veritat que en Ruffy tenia un germà gran. Després de dir-li que sí es va teletransportar i seguir buscant a en Moriah.

En Kuma troba a en Moriah al saló de ball de Thriller Bark. Després d'algunes formalitats, li revela a en Moriah el reemplaçament d'en Crocodile, en Barbanegra. Encara que el buit en els shichibukai s'ha omplert, en Kuma li diu a Moriah que se sent intranquil amb la situació. Després li diu a Moriah que pel fet que els Barret de Palla estaven cada vegada més a prop d'en Moriah, hauria de fer alguna cosa per detenir-los. Li explica que el Govern Mundial ha estat bastant alerta d'ells des dels esdeveniments en Enies Lobby. Encara que no li va ser donada una ordre en especial, li ofereix a en Moriah la seva ajuda contra els pirates d'en Ruffy. No obstant això, en Moriah declina enfadat la seva proposta i li replica que se sent i vegi com derrota a Ruffy i la seva banda.

Ursus Shock Kuma

Carregant l'Explosió Ursus

No obstant això, malgrat el fanfarroneig d'en Moriah, en Kuma presència com és derrotat per en Ruffy. En Kuma reporta això al Govern Mundial que, temorosos que la remor de la derrota de Moriah causi una altra commoció global com amb en Crocodile i que hagi estat la mateixa banda la que hagi derrotat a dos shichibukai, ordenen a en Kuma matar tots els testimonis de Thriller Bark incloent als Barret de Palla. Acceptant l'ordre, llança un atac en alguns dels membres de l'Associació de Víctimes del Thriller Bark abans de centrar la seva atenció a en Zoro. En Kuma debilita a en Zoro, i utilitza el seu poder de fruita del diable per derrotar fàcilment a en Franky i a en Sanji. Després els diu que els deixarà viure si permeten que mati a en Ruffy. Quan tots es refusen, en Kuma tranquil·lament arrasa l'illa sencera amb la seva Explosió Ursus. Encara que això no va matar als Barret de Palla, sí que va deixar inconscients a tots. Just quan troba i va a prendre a en Ruffy, en Zoro, en un moviment desesperat, l'ataca amb el seu Shishi Sonsón (Cançó del Lleó) en un esforç per matar-lo tallant-lo en dos, però només és capaç de ferir lleument. La ferida a l'espatlla de Kuma revela que és un ciborg. Llavors en Kuma es revela diferent a en Franky i diu que és una incompleta màquina humana creada pel Govern Mundial i el Dr. Vegapunk, conegut com a Pacifista. En Zoro, adonant-se que estan perduts, li ofereix llavors que prengui el seu cap en lloc del d'en Ruffy. En Kuma accepta i en aquest moment s'aixeca també en Sanji, que ofereix la seva vida també i en lloc de la d'en Zoro.
Zoro vs Kuma

En Zoro contra en Kuma

En Zoro ràpidament noqueja a en Sanji i li diu a en Kuma que respecti la seva paraula. En Kuma contesta que si no ho fa el seu honor estaria en joc. Llavors el shichibukai usa els poders de la seva fruita del diable per drenar tot el dolor i la fatiga d'en Ruffy i passar-s'ho així a en Zoro assegurant-li que a causa de les seves ferides, morirà segurament.

En Kuma, després d'aparentment matar a en Zoro, es teletransporta a l'entrada de Thriller Bark. Se'l veu per última vegada mussitant per a si sobre que per haver reunit companys tan lleials, el fill d'en Dragon era de fet impressionant.

Saga de la Gran GuerraEdita

Arc de l'Arxipèlag Sabaody Edita

Se'l va veure a Mariejoa amb l'Almirall de Flota Sengoku i el Vice Almirall Garp. En Sengoku comenta que ha estat un gran error deixar als Barret de Palla fugir quan tenia ordres expresses de exterminar, al que, en Kuma comenta, mentint, que havia estat incapaç de capturar-los.

Kuma i rayleight

El moment en el que en Kuma parla amb en Rayleigh

Més tard en Kuma torna a tenir una participació a la història. Se'l veu després de l'incident de la Casa de Subhastes a l'Arxipèlag Sabaody. L'Eustass Kidd se separa d'en Ruffy i d'en Trafalgar Law i es dirigeix ​​al seu vaixell per continuar el seu camí cap al Nou Món quan és atacat per en Kuma. No se sap quin és el motiu de l'arribada del shichibukai a l'arxipèlag però tot sembla indicar que no és ell, sinó còpies de si mateix, ja que està estranyament en tres llocs de Sabaody alhora. Apareix davant d'en Ruffy i la resta dels Barrets de Palla i també manté un combat contra el supernova Urouge, al qual derrota ràpidament. Enmig de la refrega ambdós arriben davant l'Almirall Kizaru, que mantenia un combat amb el mag Basil Hawkins. En Drake s'uneix poc després al combat, aliant-se quatre capitans contra el Pacifista i l'Almirall, la batalla finalitza ràpidament gràcies al poder de Kizaru.
Kuma i Ruffy

En Kuma a punt de fer desaparèixer en Ruffy

Finalment, el veritable Bartholomew Kuma va arribar a l'arxipèlag Sabaody durant la baralla desesperada dels Barret de Palla i en Sylvers Rayleigh contra en Kizaru, el PX-1 i en Sentoumaru. La seva primera acció durant la seva arribada a l'Arxipèlag va ser fer desaparèixer a en Roronoa Zoro. Després, a una ràpida successió que en Ruffy va observar desconsolat, en Kuma va anar fent desaparèixer un per un els altres Barret de Palla. Mentre enviava als Barret de Palla volar lluny de l'arxipèlag, li va xiuxiuejar a cau d'orella a en Rayleigh que, com a membre dels revolucionaris, volia salvar a en Ruffy i la seva tripulació.

El Rei Fosc qüestiona els motius d'en Kuma, que respon dient que ell pot decidir si creure'l o no. Després d'enviar volant a tota la tripulació, deixa a en Ruffy per al final, enviant-lo a Amazon Lily. Després va a casa d'en Rayleight a parlar amb ell sobre això.

Aquesta va ser l'última decisió coneguda presa lliurement per en Kuma davant que el Dr. Vegapunk completés les modificacions del Pacifista.

Ruffy volant

En Ruffy volant amb la repulsió d'en Kuma durant tres dies i tres nits.

En Ruffy és enviat a Amazon Lily, una illa habitada només per dones expertes usant el Haki, una habilitat que en Ruffy té però no és conscient d'ella. Durant la seva estada a l'illa, en Ruffy fa amistat amb la shichibukai Boa Hancock, qui també té el Haki. La Hancock no només es fa la seva amiga sinó que s'enamora perdudament de Ruffy i l'ajuda a arribar a Impel Down, on està presoner en Portgas D. Ace.

La Nami és enviada a l'illa del cel Weatheria, on estudien el clima. Els habitants han creat almenys un aparell amb el qual poden manipular el veient, poder semblant al del Clima-Tact de la Nami.

En Franky va ser enviat al "Regne Futur", a l'illa Karakuri. El lloc sembla estar ple de tecnologia i particularment la creació de ciborgs.

L'Usopp va a parar al Bosc Greenstone en l'Arxipèlag Boin, on es troba a un home anomenat Hercules qui el rescata de l'atac de la fauna local utilitzant un poderós projectil. La armadura d'Hèrcules guarda un lleu semblança amb el Kabuto de l'Usopp.

En Brook acaba a la "Terra de la Pobresa" Harahettania, a l'illa Namakura. És possible que en Kuma hagi pensat prou bé el lloc a on enviaria l'esquelet, ja que apareix enmig d'un ritual ocult en el qual és confós amb un esperit anomenat Satan.

En Zoro va ser enviat al "Regne Shikkearu" a l'illa Kuraigana, on també es troba la Perona. A causa del fet que en Zoro no s'ha recuperat completament d'haver rebut el dolor de Ruffy i de la baralla a Thriller Bark, a més del cansament i ferides rebudes durant l'aventura a l'Arxipèlag Sabaody, en Kuma el va enviar a aquest lloc esperant que la Perona tingués cura d'ell. Tot i que les seves armes li han estat confiscades per la noia, ella l'ha cuidat i no sembla estar en perill.

No obstant això, els altres Barret de Palla van ser enviats a altres llocs on segurament tindran dificultats: en Chopper és enviat al "Regne Torino" on ha estat capturat i els nadius planegen menjar-se'l; la Robin acaba en un lloc anomenat "Tequila Wolf" on s'està construint un pont; l'obra ha durat 700 anys. El pitjor destí li toca a Sanji, qui va ser enviat a la seva illa de càstig: el Regne Kamabakka a l'illa Momoiro, la terra dels transvestits.

Arc de MarinefordEdita

Kuma vs Ozu Jr.

En Kuma ataca a en Ozu Jr. amb el seu Explosió Ursus

Després dels esdeveniments a l'arxipèlag, en Kuma és vist en una reunió amb els altres shichibukai menys la Hancock i Jinbe, preparant-se per la batalla contra en Barbablanca.

Després se'l veu al costat d'en Moriah, la Hancock, en Doflamingo i en Mihawk a punt per a la batalla. Se'l veu mentre en Moriah i en Doflamingo parlen sobre l'Ozu Jr. i que entraran en acció però ell no diu res. Quan l'Ozu Jr. entra a la plaça ell li llança una Explosió Ursus i el tira a terra. Se'l veu quan en Ruffy aterra a la batalla, però pel que sembla no es queda sorprès

Kuma vs Iva

En Kuma ataca a l'Ivankov

Se sap que és company de l'Emporio Ivankov, de manera que va pertànyer o pertany a l'exèrcit revolucionari liderat pel pare d'en Ruffy, en Monkey D. Dragon. Per afegir encara més misteri, durant la batalla, en Doflamingo li dóna a entendre a l'Emporio Ivankov que el veritable Kuma està mort. S'ha descobert que en Kuma ja no és humà sinó un ciborg complet anomenat PX-0. En Doflamingo explica que en Kuma ha estat rebent nombroses intervencions per millorar-lo en combat i l'última que es va fer en ell va ser modificar-li el cervell, de manera que en Kuma no recorda a ningú ni reconeix a ningú, només lluita a favor del Govern. En Kuma comença a atacar a l'exèrcit de transvestits que acompanyen l'Ivankov. En un estat de fúria total, l'Ivankov comença a atacar ferotgement a en Kuma, sense que aquest pugui defensar-se. El revolucionari li adverteix que si ha oblidat la seva cara i poder ell l'hi recordarà a base de cops. L'Ivankov i en Kuma lluiten i l'Ivankov l'aconsegueix derrocar.

En Kuma és vist més tard seguint en la lluita fins a l'arribada d'en Shanks.

Arc de Després de la GuerraEdita

Kuma sabaody

En Kuma després de la guerra a l'Arxipèlag Sabaody

En Kuma apareix de nou a l'Arxipèlag Sabaody davant dels Genets dels Peixos Voladors, sostenint la seva tradicional Bíblia. La Shakky no té por d'ell, creient que és un aliat, sense saber que va perdre la seva voluntat i es va convertir en una arma per al Govern Mundial. La missió d'en Kuma, però, era protegir el Thousand Sunny. Va protegir al vaixell després que en Duval i l'Octy van resultar ferits també lluitant després d'una batalla amb els de la Armada. En Vegapunk li havia imposat una missió especial en el seu cos abans de perdre la seva personalitat, protegir el vaixell a costa de la seva vida fins que un dels Barret de Palla arribés.

Dos anys després Edita

Kuma protegint el sunny

En Franky troba a en Kuma, després que aquest últim protegís al Thousand Sunny durant dos anys.

Abans de prendre dos Pacifistes amb ell per capturar els pirates reunits al GR-46, en Sentoumaru comenta sobre el comportament estrany d'en Kuma que va aparèixer després d'haver perdut la seva personalitat. Quan en Franky va anar a veure el Thousand Sunny, es va trobar amb en Kuma molt danyat prop del vaixell. Després que en Kuma va veure en Franky, es va allunyar dient: "Missió complerta".

Després que els Barret de Palla es van reunir de nou i van escapar de l'Arxipèlag Sabaody, en Franky li va dir al grup que tenen un deute amb en Kuma per protegir el Thousand Sunny, per haver-los salvat de l'Almirall Kizaru, i enviar-los a diferents illes fa dos anys. Franky afegeix que si alguna vegada el trobessin de nou algun dia, ja s'haurà convertit en una despietada "arma humana".

Grans Batalles Edita

Diferència entre el manga i l'anime Edita

Al manga, durant la reunió a Mariejoa, en Kuma deia unes quantes paraules, mentre que en l'anime no diu res.

També al manga, en Kuma té diferent color de roba que el de l'anime. Això va ser degut a que els animadors no sabien de quin color vestia, doncs l'Oda encara no havia fet una versió a color del shichibukai quan l'episodi va ser animat. Aquesta manca de comunicació entre animadors i mangaka es percep també en la saga del Davy Back Fight, quan en Chopper és mostrat menjant dos Rumble Ball en menys de sis hores, cosa que després l'Oda ho estableix com a perjudicial per en Chopper.

Censura Edita

A la versió de 4Kids, quan és vist per primera vegada, el text que diu "BIBLE" (Bíblia), va ser esborrat per motius religiosos.

Trivia Edita

  • En el Volum 63 SBS, l'Oda dibuixa els shichibukai de petits.
  • A causa del seu nom, les seves maneres reservades i al fet que és invariablement vist amb la seva bíblia, en Kuma és semblant al pirata real Bartholomew Roberts, un cavallerós pirata conegut per la seva obstinació religiosa.
  • Un aspecte important, és que la paraula "Pacifista", no és una traducció, sinó el nom que Oda usa per als robots Kuma, usant la paraula en espanyol original.
  • Segons el SBS del volum 58, té 45 anys (47 després del TimeSkip) i mesura 6,89 m. És el segon més alt i el segon més vell del grup.
  • El seu físic s'assembla molt al Sergent Metallic del manga Bola de Drac. Al seu torn, el Sergent Metallic està basat en Terminator.
  • El seu atac Explosió Ursa, recorda a la Bola Genki d'en Goku al manga "Bola de Drac".

Referències Edita

  1. One Piece Manga i Anime — Vol. 57 Capítols 559560 i Episodis 468469, en Doflamingo explica a l'Ivankov que en Kuma ja és un ciborg complet.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 61 Capítol 598 i Episodi 517, hi ha hagut un salt temporal de dos anys a la història.

NavegacióEdita

Shichibukai
Membres: Dracule MihawkBartholomew KumaBoa HancockBuggyEdward Weeble
Antics Membres: CrocodileGekko MoriahJinbeMarshall D. TeachTrafalgar D. Water LawDonquixot Doflamingo
Vaixell(s): Coffin BoatFullThriller BarkBig Top
Habilitats
Fruites del Diable: Suna Suna no MiIto Ito no MiYami Yami no MiKage Kage no MiNikyu Nikyu no MiMero Mero no MiOpe Ope no MiBara Bara no Mi
Estils de Lluita: HakiKarate Home-Peix
Armes: YoruKogatanaSalomeModficacions de PacifistaKikokuBales de Canó Especials Buggy
Articles Relacionats
Organitzacions: Banda BaroquePirates d'en DoflamingoPirates d'en BarbanegraPirates KujaPirates del SolExèrcit RevolucionariPirates del CorPirates d'en Buggy
Localitzacions: AlabastaMariejoisJaya (Mock Town) • Illa BanaroTriangle FloriàArxipèlag de Sabaody (Casa de Subhastes) • Amazon LilyCinturó de la Calma (Impel DownMarineford) • Illa KuraiganaIlla dels TritonsPunk HazardDressrosa
Arcs: Arc del BaratieArc de l'ArlongArc de Whiskey PeakArc de Little GardenArc d'Alabasta Arc de JayaArc del Davy Back FightArc de després d'Enies LobbyArc de Thriller BarkArc de l'Arxipèlag de SabaodyArc d'Amazon LilyArc d'Impel DownArc de MarinefordArc de després de la GuerraArc del retorn a l'Arxipèlag de SabaodyArc de Punk HazardArc de DressrosaArc de Zou
Mini Sagues: Operació de la Miss Setmana d'Or: Reunió amb la Banda Baroque
Altres: RecompensaBatalla de MarinefordDuel a l'Illa Banaro

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori