FANDOM

Cap dels Shandians

Cap dels Shandians manga dos anys després

Manga - Anime

Cap dels Shandians

Informació
Nom japonès: シャンディア酋長
Nom anglès: Shandia Chief
Nom català: Cap dels Shandians
Primera aparició: Capítol 275; Episodi 168[1]
Afiliació: Shandians
Ocupació: Cap dels Shandians
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Amadeu Aguado

El Cap dels Shandians és el líder de la tribu dels shandians. Tot i que se suposa que és un càrrec que ha existit sempre a la tribu, només se'n coneixen dos que l'hagin ostentat: l'actual i el que va conèixer en Montblanc Norland fa 400 anys.

AparençaEdita

El Cap dels Shandians és un home ancià de cabell llarg i gris i una densa barba. Vesteix amb un llarg abric de ratlles grogues i morades, amb una túnica porpra a sota lligada a un cinturó verd. Porta al damunt del cap una màscara tribal que sembla d'un gos o un llop que, probablement, és un símbol del seu alt estatus a la tribu[1].

PersonalitatEdita

És un home pacífic i honorable, suficientment respectat com per ser el líder de la tribu. Se'l considera un home savi i, tot i que no se'l qüestiona, sol molestar-se a explicar les raones per les quals actua. Igual que en Gan Fall, estava en contra de la guerra del cel entre skypieans i shandians.

Habilitats i PodersEdita

Com a líder de la tribu, és responsable de les decisions més importants que afecten la vida dels seus vilatans, a més de tenir un bagatge històric de la seva tribu molt gran que va transmetre a en Wiper, i que li permet de prendre les decisions encertades.

A part d'això, no se sap si té cap habilitat de lluita.

HistòriaEdita

PassatEdita

Fa 400 anys: l'arribada d'en NorlandEdita

Al Cap dels Shandians de fa 400 anys anys se'l veu per primer cop durant el sacrifici frustat de la Mousse per apaivagar la ira del Déu Kashi. Quan en Montblanc Norland salva la noia de la mort i explica que pot curar el poble de la seva malaltia, el Cap dels Shandians decideix donar-li un dia per demostrar-ho a canvi de fer els seus homes presoners; en cas contrari, seran oferts en sacrifici[2]. Se'l torna a veure en la reunió amb els veïns, provant de calmar-los i convencent-los que li sembla una persona honesta, cosa que en Calgara accepta amb certes reticències[3].

Quan s'apropa l'hora límit, el Cap dóna l'ordre de portar la tripulació d'en Norland a l'altar de sacrifici[4]. Tot i això, quan en Norland aconsegueix curar els shandians i ho estan celebrant en una gran festa, el Cap es mira la Lluna pensatiu[5].

Després que els shandians tornin a desconfiar d'en Norland i els seus homes per haver tallat els abres del seu bosc sagrat i vulguin fer-los fora, el Cap dels Shandians torna a provar de tranquil·litzar-los[6].

Saga de l'Illa del CelEdita

PassatEdita

Quan en Wiper i la resta de guerrers shandians eren petits, el Cap dels Shandians els va explicar la història del seu poble, les aventures del guerrer Calgara i del seu amic Montblanc Norland[7][8].

Fa sis anys, degut als conflictes permanents entre els skypieans i els shandians, en Gan Fall va anar al poblat shandià per mirar de solucionar-los i tornar la pau a Skypiea. Tot i que el Cap dels Shandians estava disposat a parlar, en Wiper va rebutjar-ne la oferta i, juntament amb els altres guerrers, van barallar-se amb els soldats del Cos Celestial, mentre el Cap dels Shandians provava d'aturar-los.[1]

Arc d'SkypieaEdita

Després que un vaixell d’skypieans els aconsellés de fugir[9], els habitants shandians es reuneixen al seu poblat, on el seu Cap explica que té el pressentiment que l’Eneru vol destruir Skypiea de la mateixa manera que ho va fer amb la seva illa natal Bilka i que, per tant, han de fugir d’allà[10].

Mentre els shandians abandonen el seu poblat, la mare de l’Aisa, l’Isa, es manté immòbil preocupada per la seva filla. En veure-la, el Cap prova de tranquil•litzar-la recordant-li que està amb els guerrers i que, per tant, està protegida[11].

Durant els moments finals de l’Illa de l’Àngel, el Cap dels Shandians, juntament amb la resta de la tribu shandiana, observa l’atac final de l’Eneru des dels vaixells sense poder fer res per evitar-ho, amb absoluta impotència[12].

El Cap dels Shandians rezant

El Cap dels Shandians (a la dreta) i la resta de shandians rezant perquè l'Eneru no destrueixi Skypiea.

Davant la segona esfera de llamps de l’Eneru, que pretén acabar amb tota Skypiea, el Cap dels Shandians s’ho mira sense poder-hi fer res. Quan tothom comença a resar a un Déu “de debò”, ell fa el mateix[13]. Tot just derrotat l’Eneru, i entre els sons de la Campana d'Or, el Cap dels Shandians considera acabada la guerra de quatre-cents anys[14].

Acabada la guerra, el Cap dels Shandians explica als shandians que a partir d’ara hauran de conviure amb els skypieans[15]. Quan en Wiper recupera la consciència després d’haver estat tractat per la Conis, el Cap dels Shandians i en Gan Fall el convencen que ja no cal lluitar més perquè la guerra s’ha acabat, i ara toca celebrar la derrota de l’Eneru[16].

El Cap dels Shandians plorant d'alegria

El Cap plorant d'emoció perquè han aconseguit protegir la "pedra".

Després que els esforços conjunts de shandians i skypieans aconseguissin rescatar la Campana d'Or, la Nico Robin llegeix la inscripció del poneglyph que hi ha gravat, cosa que sorprèn enormement el Cap dels Shandians. Quan la Nico Robin assegura que el poneglyph ha complert la seva missió, el Cap dels Shandians entén que els sacrificis dels seus avantpassats per protegir-lo han donat fruits, cosa que el commou tant que es posa a plorar d’alegria. Agraït per tot el que els Pirates del Barret de Palla han fet per a ells, el Cap dels Shandians els ofereix la pota dreta de la Campana, cosa a la qual la resta de shandians estan totalment d’acord[17].

En una reunió a les ruïnes de Shandra entre en Gan Fall, el Cap dels Shandians i un bon grapat de shandians i skypieans, el Cap dels Shandians demana a en Gan Fall que torni a assumir el paper de Déu d’Skypiea, ja que ha demostrat ser un bon governant i qui sempre s’ha mostrat contrari a la guerra. Com que la resta d’habitants estava d’acord amb la oferta del Cap, en Gan Fall accepta[18].

On són ara: els habitants d'SkypieaEdita

Mini-història C427

El Cap dels Shandians beu un suc de carbassa amb en Gan Fall.

Acabada la guerra entre shandians i skypieans, els dos líders de la tribu s'asseuen al Jardí Superior per gaudir plegats d'un got de suc de carbassa[19].

Des de les cobertes del mónEdita

Gan Fall Cap dels Shandians post timeskip

Dos anys després, el Cap dels Shandians apareix gaudint d'un got de suc de carbassa al costat d'en Pierre i d'en Gan Fall[20].

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 256 i Episodi 168, el Cap dels Shandians debuta al flaixbac d'en Wiper i en Gan Fall.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 288 (pàg. 7-8) i Episodi 187.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 289 (pàg. 7) i Episodi 188.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 275 i Episodi 181, en Cap dels Shandians explica als petits Wiper, Kamakiri, Braham i Genbou la història del seu poble.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítols 286293 i Episodis 187189, en Wiper escolta les aventures d'en Calgara que li explica el Cap dels Shandians.
  9. One Piece MangaCapítol 282episodi=184 (pàg. 7).
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 30 Capítol 283 (pàg. 12) i Episodi 185, e Cap dels Shandians convenç el seu poble perquè fugin
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 30 Capítol 285 (pàg. 14) i Episodi 185, el Cap dels Shandians prova de tranquil•litzar l’Isa.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítols 293294 i Episodi 190, el Cap dels Shandians observa impotent la destrucció de l’Illa de l’Àngel.
  13. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 297 (pàg. 16) i Episodi 192, el Cap dels Shandians reza als Déus.
  14. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 298 (pàg. 13) i Episodi 192, el Cap dels Shandians observa la derrota de l’Eneru.
  17. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 301 i Episodi 194.
  19. One Piece Manga — Vol. 44 Capítol 427, portada: On són ara, el Cap dels Shandians i en Gan Fall gaudeixen plegats d'un suc de carbassa.
  20. One Piece Manga — Vol. 66 Capítol 649, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 32, el Cap dels Shandians apareix després del salt temporal.

NavegacióEdita

[v · e]
Shandians
Antics shandians: Calgara  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Nola  •  Déu Kashi  •  Pantri
Actuals shandians: Wiper  •  Laki  •  Kamakiri  •  Braham  •  Genbou  •  Aisa  •  Cap dels Shandians  •  Isa  •  Yotsubane  •  Mayushika  •  Warashi
Habilitats
Armes: Waver  •  Dials  •  Bazuca de flames  •  Pistola de flaix  •  Espasa de flames
Altres: Mantra
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)
Localitzacions: Jaya  •  Shandra  •  Skypiea  •  Jardí Superior
Altres: Febre dels arbres  •  Campana d'Or