FANDOM

Esbós
Article incomplet

Coby

Coby després TimeSkip

Manga - Anime

CobyAnime

Informació
Nom japonès: コビー
Nom anglès: Coby
Nom català: Coby
Primera aparició: Capítol 2; Episodi 1[1]
Afiliació: Marina; Marina divisió 153 (abans)[2]; Pirates de l'Alvida (abans)[1]
Ocupació: Capità[3]; Sergent Major (abans)[4]; Noi de la neteja (abans)[5]; Noi de la neteja pirata (abans)[1]
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Aniversari: 13 de maig[6]
Doblatge català: Roser Aldabó

El Capità Coby (コビー, Kobi) és un marine que fa parella amb en Helmeppo i està sota les ordres del vicealmirall Garp. Anteriorment va ser el noi de la neteja als Pirates de l'Alvida, fins que va ser alliberat per en Monkey D. Ruffy. Va ser un dels primers amics que en Ruffy va fer en el seu camí. Actualment té el càrrec de capità[3].

Aparença Edita

Passat Edita

A la seva primera aparició era un nen petit i tímid, cabells de color rosa, ulleres i un pel baixet. Després de l'entrenament amb en Garp i en Helmeppo es veu més alt i esvelt. També va guanyar una cicatriu en forma de creu al front. Ara vesteix una jaqueta amb els colors estàndard de la Marina, un mocador blau al coll i un mocador verd al front, on ara hi porta les ulleres.

Dos anys després Edita

Ara sembla més alt, porta una bufanda blava i un abric de la Marina amb el símbol Seigi.

Galeria Edita

Coby netejant
En Coby netejant abans de l'entrenament d'en Garp.

Personalitat Edita

Quan se l'introdueix a la serie és una persona molt cobarda que té por de tot, fins i tot deixa estar els seus somnis i obeeix a l'Alvida per el temor que tenia. Fins i tot traspassa aquest pessimisme als altres com quan diu que en Ruffy mai serà rei dels pirates. Finalment troba el valor i es revela contra l'Alvida[1] i persegueix el seu somni de ser un gran marine.

Durant la seva mini-història demostra de nou el seu valor perseguint el capità Morgan. És en aquesta història on ell i en Helmeppo es fan bons amics.

Valora molt la seva amistat amb en Monkey D. Ruffy fins i tot quan es barallen diuen que continuaran sent bons amics.

Té el valor de parlar en situacions molt compromeses o complicades quan ningú s'atreveix a dir res com quan es revela contra l'Alvida o quan atura l'Akainu durant la guerra.

És molt sensible als sentiments que l'envolten com és el cas de la Guerra d'en Barbablanca quan sentia totes les veus del seu voltant, cosa que més tard s'acabaria descobrint que era Haki i també de com al veure tanta sang i por es va quedar paralitzat sense saber que fer i en estat de xoc.

Relacions Edita

Marines Edita

Monkey D. Garp Edita

En Garp és l'instructor d'en Coby i d'en Helmeppo. Ell es dedica a evitar que els nois es fiquin en problemes i no facin el gandul. Quan es distreuen o no es concentren en Garp els clava un cop de puny per tal que es tornin a concentrar. En Coby admira en Garp tot i que ell sigui molt dur amb ell, però en Coby està molt agraït amb en Garp ja que sense ell no seria qui és. En Garp va quedar horroritzat quan en Coby va plantar cara a l'Almirall Akainu a la Guerra de Marineford demanant que s'aturés la matança.

Helmeppo Edita

Després de que el seu pare fos expulsat de la Marina, en Helmeppo va perdre tot accès a la vida de luxe que va viure degut al rang del seu pare. Es va veure obligat a unir-se a la Marina com a noi de la neteja juntament amb en Coby però tot i els intents d'en Coby de travar amistat amb en Helmeppo, aquest refusava ser amic d'en Coby. Però després de que el seu pare el segrestes i el retingués com a ostatge, aquest es va tornar més valent. Finalment en Coby i en Helmeppo van ser amics, i ara treballen i s'entrenen junts. En Helmeppo sembla tenir una gran estima cap a en Coby, ja que en Helmeppo va correr a ajudar en Coby després de que aquest fos derrotat per en Ruffy a Marineford.

Sakazuki Edita

En Coby sembla tenir una gran por per l'Almirall de Flota Sakazuki. Ell i en Helmeppo van presenciar com l'Akainu executava a un soldat Marine. Més tard a la mateixa Guerra Marineford després del discurs d'en Coby, l'Akainu va tractar de matar-lo, fent que en Coby li tingués encara més por. Aquest incident no va afectar la posició de Coby a la Marina, des que va ser ascendit al rang de capità després que l'Akainu es convertís en almirall de la Flota.

Pirates del Barret de Palla Edita

Monkey D. Ruffy Edita

En Coby va ser la primera persona que en Ruffy va conèixer en el seu viatge. Va viatjar breument amb ell com a timoner després que en Ruffy l'ajudés a escapar-se dels Pirates de l'Alvida. Més tard es va unir a la Marina a Shells Town. Però tot i que ara en Coby i en Ruffy són enemics i hauran de lluitar tard o d'hora segueixent sent amics. En Coby li té una gran estima ja que ell va ser qui va li donar el valor perquè s'unís a la Marina. A Water 7 van estar molt contents de retrobar-se però a la Guerra Marineford es van haver d'enfrontar i en Coby va ser fàcilment derrotat per en Ruffy, però no li guarda rencor.

Zoro Edita

En Coby també va conèixer en Zoro quan aquest estava crucificat a la base de Shell Town. Al principi, en Coby li tenia por degut a la seva reputació, però quan va conèixer en Zoro i va veure que era amable, des de llavors va començar a admirar-lo.

Enemics Edita

Alvida Edita

En Coby odiava a l'Alvida degut al tracte que rebia per part d'ella. L'Alvida li preguntava sovint a en Coby qui era la dona més guapa del mon, i si en Coby no responia o responia malament, l'Alvida el castigava durament.

Pirates de l'Alvida Edita

En Coby es va veure obligat a treballar com a noi de la neteja durant dos anys al vaixell de l'Alvida. Degut a la seva covardia mai no va atrevir-se a abandonar el vaixell. A causa d'això i les mofes que rebia sovint, ell odiava a tota la tripulació de l'Alvida.

Força coby

Força d'en Coby després del Time-skip

Després del time-skip va adquirir el rang de capità, però ha d'obeir els superiors.

Rokushiki Edita

Més informació: Rokushiki.

Quan va anar a Water 7 amb en Helmeppo i en Garp i allà demostrar que ja sabia utilitzar el Fora, una de les tècniques que utilitzen els membres del CP9. Però això no el va poder a ajudar contra en Ruffy.

Després del Time-skip va demostrar que sap utilitzar la Bala de canó i que el pot utilitzar només amb una mà i ha millorat el Fora a un nivell al que pot anar a la mateixa velocitat que en Ruffy amb el Gear Second. Es creu que després del time-skip ha aconseguit un rokushiki al mateix nivell que el tenia en Rob Lucci.

Haki Edita

Més informació: Haki.

Kenbunshoku Haki Edita

Durant la Batalla de Marineford, en Coby va despertar una habilitat anomenada kenbunshoku haki. De mica en mica va comentar que les veus li anaven desapareixent, li va passar el mateix que a l'Aisa[7]. Pel que es veu, després del Time-skip l'ha millorat, ja que va saber que un dels seus homes estava en perill gràcies al haki[8].

Navegació Edita

Segons el que va comentar l'Alvida[1] en Coby té unes grans aptituds com a navegant.

Història Edita

Passat Edita

Coby flashback

En Coby sent capturat per l'Alvida.

Quan era petit, en Coby va voler abordar un vaixell per una sortida de pesca, però s'equivoca i va a parar al vaixell de l'Alvida. Per tal de sobreviure "s'ofereix" voluntàriament a unir-se com a criat a la banda de pirates. Degut al tracte que rebia per part de la tripulació i la capitana, secretament, li va sorgir el sentiment d'allistar-se a la Marina.

Saga de l'East Blue Edita

En Coby es cola a la cuina del vaixell i veu un barril que anteriorment uns pirates de la tripulació havien recollit. Ell el fa rodar cap al rebost, però quan l'està transportant arriben uns membres de la tripulació i expliquen que tenen set, i decideixen obrir el barril que portava en Coby i beure's el que hi hagués. Però quan l'obren, en surt en Ruffy. Tots queden sorpresos i l'intenten atacar, però ell els derrota ràpidament. En Coby està intrigat per saber qui és, d'on ve, etc i se'n van els dos junts al rebost del vaixell en el que en Ruffy comença a menjar.

Quan són al celler, en Ruffy demana on són, i pregunta a en Coby si són a un vaixell pirata, i ell li diu que més aviat són a un creuer que està sent assaltat. Llavors en Ruffy li explica a en Coby com es va destruir el seu vaixell i com ell va sobreviure ficant-se a dins del barril. Acte seguit, en Coby li explica a en Ruffy com va acabar al vaixell dels Pirates de l'Alvida i perquè ell ha estat el seu grumet des de llavors. Amb tot això, en Ruffy explica el seu somni de convertir-se en el Rei dels Pirates, i com vol fer-ho, cosa que fa que en Coby s'adoni que en Ruffy és un pirata. Paral·lelament a la seva conversa, els pirates que havien sigut derrotats per en Ruffy li diuen a l'Alvida que hi ha un monstre en un barril. Mentre tot això tenia lloc, la Nami els estava robant.

L'Alvida va al celler per veure que passa i allà veu en Ruffy menjant, el qual pregunta qui és la dona grassa, fent enfadar molt l'Alvida. Ella, cegada per la ràbia, l'ataca, però en Ruffy l'esquiva, agafa en Coby i s'escapa del celler sortint a la coberta del vaixell. Allà diversos pirates de l'Alvida l'ataquen, però ell els derrota fàcilment. Un cop estan tots fora de combat, explica que ell és un noi que de petit va menjar la Gomu Gomu no Mi, la qual el va convertir en un home de goma. També els explica que ell serà qui trobarà el One Piece i que actualment vol formar una tripulació, d'uns deu membres. Un cop dit tot això, l'Alvida pregunta a en Coby qui és la dona més bonica del món. En Coby, sempre deia que era l'Alvida perquè sinó era apallissat, però després de veure la valentia d'en Ruffy li diu a l'Alvida que no és ella la més bonica, que ella és lletja, grassa i vella.

Després que en Coby l'insultés, ella s'enfada molt i ataca i colpeja de ple en Ruffy al cap, però en Ruffy s'hi torna i la derrota d'un sol cop, fent-la volar. Un cop acabada la lluita, en Ruffy ordena als Pirates de l'Alvida que preparin un bot perquè ell i en Coby puguin marxar. Marxen i naveguen lluny, i a la llunyania veuen la Nami en el seu bot allunyant-se. Llavors en Ruffy demana a en Coby que li expliqui més coses sobre el caça-recompenses del que li havia parlat. En Coby li explica que va ser capturat per la Marina i que el tenien presoner a una base propera. En Ruffy anuncia que aniran a la base per alliberar-lo i demanar-li que s'uneixi a la seva tripulació. Mentre parlen, el bot s'aproxima a la base on tenen el caça-recompenses.

En Ruffy i en Coby discuteixen sobre la decisió de reclutar el perillós caça-recompenses, en Zoro. Arriben ràpid a la costa, llavors en Coby explica a en Ruffy que ell té unes bones aptituds de navegació i que si vol navegar per el món, hauria de trobar un navegant per la seva tripulació i acte seguit d'això els dos se'n van a menjar. Al restaurant parlen sobre en Zoro i el moment en què els altres ocupants senten el nom de Zoro s'estremeixen, però quan en Coby diu que qui està a càrrec de la base és en Morgan, també s'estremeixen, i això estranya en Coby.

Grans Batalles Edita

Batalles només a l'Anime Edita

Trivia Edita

  • En Coby va ser la primera persona que va conèixer en Ruffy en el seu viatge.
  • Un fan va preguntar a l'Oda perquè en Coby havia canviat tant des de la seva primera aparició. L'Oda li va respondre que en Coby havia passat per una etapa de creixement i que havia canviat tant gràcies a l'entrenament d'en Garp.[6]

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 2 i Episodi 1, en Coby treballa com a noi de la neteja per als pirates de l'Alvida.
  2. SBS One Piece Manga - SBS Volum 8, l'Oda explica l'organització de la Marina i que en Coby pertany a la divisió 153 amb base a Shell Town.
  3. 3,0 3,1 One Piece Manga – Vol. 8 (p. 229), es revela que en Coby ha sigut ascendit a Capità.
  4. One Piece Manga – Vol. 45 Capítol 432 (p. 13) i Episodi 314, es revela que en Coby ha sigut ascendit a Sergent Major.
  5. One Piece Manga – Vol. 10 Capítol 84 mini-història de la portada: El Diari d'en Coby-Meppo Vol. 2 i Episodi 68, es veu en Coby netejant amb una samarreta de la Marina.
  6. 6,0 6,1 SBS One Piece Manga - SBS Volum 47, un fan pregunta quan és l'aniversari d'en Coby i el perquè del seu canvi físic.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 59 Capítol 579 i Episodi 488, "Les veus... estan desapareixent... del meu cap... una... per una!!!".
  8. One Piece Vol. 1000, l'Oda menciona com ha millorat el haki d'en Coby.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori