FANDOM

Una espasa és una arma de tall llarga que s'utilitza constantment i de diferents maneres per tot el món de One Piece. Una espasa sol consistir en una fulla metàl·lica dissenyada tant pel tall, per a colpejar o per a empènyer, una empunyadura des d'on agafar l'arma i un guardamà que és la peça de metall que separa l'empunyadura de la fulla i les manté unides apart de tal i com el seu nom indica protegir la mà de la persona. L'ús bàsic és la lluita. Moltes persones utilitzen una espasa però moltes a nivell mitjà o principiant. Els que realment s'especialitzen en la lluita amb espases són els anomenats espadatxins, amb un nivell de perfeccionament a l'hora de fer-la anar que s'assoleix després d'un llarg temps d'entrenament rigorós.

Tipus d'espasesEdita

Al llarg de la sèrie s'han vist espases de diferent tipus. Tot seguit en farem una petita classificació.

KatanaEdita

Una Katana és un tipus d'espasa japonesa utilitzada per molts samurais. La seva longitud sol anar del 60 als 73 centímetres. Consisteix en una fulla amb un sol tall que sol acabar en una petita corba. En Zoro i molts marines d'alt rang utilitzen espases d'aquest tipus per lluitar.

KogatanaEdita

Una Kotagana (literalment petit sabre) és una versió reduïda d'una katana, de la mida d'un punyal de mà. Cada persona se'l sol fer a mida de la seva mà per poder-lo manejar millor. S'utilitza com a assegurança al lluitar normalment contra samurais i perdre la primera espasa. En Dracule Mihawk n'utilitza una.

DaitoEdita

Un Daito (literalment espasa llarga) no és una espasa en sí sinó una classificació de les katanes. Perquè una katana sigui considerada un Daito la fulla ha de fer més de 60 cm en línia recte. Les tres espases d'en Zoro estan dintre d'aquesta classificació.

NodachiEdita

Una Nodachi (literalment espasa de camp) és una espasa japonesa de dues mans i més gran de l'habitual. La seva empunyadura fa entre 30 i 35 centímetres i la fulla pot arribar als 150 cm. Aquestes mides fan que sigui una espasa molt pesada i a priori molt difícil de manejar però una persona ben entrenada és capaç de fer-ne anar una sense cap problema. El seu tall és molt poderós i el seu rang de més abast que una katana normal ja que aquesta és més gran. En Trafalgar Law n'utilitza una, i en Shiliew una altra.

MatxetEdita

Un Matxet és una espasa de fulla recte amb la fulla lleugerament torçada al final. És de curt rang cosa que permet lluitar en espais reduïts. La seva empunyadura té una mena d'agafador per la mà, la part en forma de semicercle que va des del guardamà fins al principi de l'empunyadura per tal d'aferrar-se millor a l'espasa. És força resistent capaç de tallar lona o fusta. Molts marines de baix rang i pirates l'utilitzen per la seva comoditat.

SabreEdita

Un Sabre és una espasa semblant al matxet però més llarga. És una fulla prima amb un sol tall. En Shanks, en Vista i l'Onigumo n'utilitzen.

KukriEdita

Un ganivet Kukri és un ganivet curt i pesat. Es caracteritza per corbar-se com si fos un bumerang. Comença tenint uns 10 centímetres rectes i després es corba progressivament. La seva fulla és molt ample i afilada pels dos vessants. S'utilitza tant per lluitar com per feines diàries com tallar o esmolar. En Helmeppo en fa servir uns, així com també en Sarquiss.

ShikomizueEdita

Una espasa Shikomizue és un tipus d'espasa recte i prima que es camufla dintre d'un objecte quotidià com un bastó o un paraigües. A la vida real es van fer bastant populars quan les katanes van ser prohibides ja que són molt dissimulades però també molt potents. En Kaku n'utilitza però la més remarcable és l'Anima Sòlida d'en Brook que amaga dins el seu bastó.

MeitoEdita

Una Meito és una espasa amb un estatus llegendària i que ha anat passant sovint de generació en generació en una família o clan i que porta acumulada una gran història. La seva fulla sol ser superior a les altres espases del seu grau i es caracteritza per la seva nitidesa i resistència.

Portar una meito és un símbol d'honor i poder per aquest motiu per un espadatxí representa el cim de la seva carrera i tenir-la comporta assumir una gran responsabilitat. És tradició que al perdre una batalla amb una meito aquesta és presa pel rival i el vençut cau en vergonya per haver perdut una meito.

Normalment una meito passa de pares a fills o de mestres a alumnes però hi ha altres formes com guanyar-la en un combat just reclamant-la quan en surts vencedor o rebre-la com a mostra d'honor.

Grau de les KatanesEdita

Les katanes es poden classificar segons la seva qualitat en diferents graus.[1]

Grau SuperiorEdita

Grau superior o Saijo O Wazamono (最上大業物). Hi ha 12 espases d'aquest grau considerat el millor de tots.

Espases conegudes

Grau dels més bonsEdita

Grau dels més bons o Ō Wazamono (大業物). És el segon grau de qualitat. Hi ha 21 espases.

Espases conegudes

Grau dels bonsEdita

El grau dels bons o Ryō Wazamono (良業物). És el grau més baix de les espases de qualitat. Hi ha 50 espases d'aquest tipus.

Espases conegudes

Sense nivellEdita

Aquestes espases tot i ser de qualitat no estan en cap de les classificacions anteriors ja que no són prou bones. El nom que rep aquest nivell en japonès és el de Wazamono (業物).

Espases Conegudes

ReferènciesEdita

  1. Capítol 97 i Episodi 49: La Tashigi explica a en Zoro el grau de les espases.