FANDOM

Esbós
Article incomplet
Ei! Aquest és un Article Incomplet.
"Gedatsu" no té suficient qualitat i es considera un article incomplet. Ajuda completant-lo!
Gedatsu
Manga - Anime

Gedatsu

Informació
Nom japonès: ゲダツ
Nom anglès: Gedatsu, Gedatz
Nom català: Gedatsu
Primera aparició: Capítol 241; Episodi 155[1]
Afiliació: Banys termals d'Ukkari; Exèrcit del Déu (abans)
Ocupació: Amo dels Banys termals d'Ukkari; Sacerdot (abans)
Sobrenom: "El Líder del Cel" (空番長, Sora Banchō?)
Edat:
Aniversari: 10 d'agost[2]
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Oriol de Balle
En Gedatsu era un dels sacerdots de l'Eneru, encarregat del Judici del Pantà. Després de ser derrotat per en Chopper i de caure a la Mar Blava, s'ha fet l'amo d'uns banys termals.

AparençaEdita

En Gedatsu és un home alt, prim, de pell morena i amb un pentinat estrafolari en forma d'aranya. A més, té un coll molt gruixut i musculat. Com tots els habitants del cel, té unes ales blanques a l'esquena. Porta una jaqueta i uns pantalons de color porpra, així com guants i botes d'un color porpra més fosc. Per sota, duu una samarreta rosa, a sobre de la qual hi duu una bufanda de color blau cel enrotllada al voltant del coll i amb un nus al davant. Duu, a més, un cinturó blanc amb un cercle vermell al davant, idèntic a la bandera japonesa.

PersonalitatEdita

Gedatsu sorpès

En Gedatsu se sorpèn.

En Gedatsu és, sens dubte, un dels personatges més excèntrics i estranys de la sèrie, ja que té uns costums ben rars dels quals ni se n'adona, sinó que els altres els hi han de recordar constantment, moment en el qual crida "Ostres!" o "Me n'havia oblidat!". Aquesta actitud tan oblidadissa fa que el altres el considerin un incompetent, motiu pel qual el seu judici és el que té una probabilitat de supervivència més alta.

Entre els seus hàbits, s'inclouen:

  • Posar els ulls en blanc, fent que no s'hi vegi.
  • Provar de parlar mossegant-se el llavi, fent difícil que se l'entengui.
  • Oblidar-se de respirar o parpellejar.
  • Creuar malament els braços.
  • En comptes de parlar, pensar el que vol dir creient que ho diu en veu alta.
  • Dirigir l'atac contra un aliat en comptes d'un enemic de forma accidental.
  • Entrar per la finestra en comptes de fer-ho per la porta.
  • Escalfar el bany en comptes de banyar-s'hi, mentre ja hi ha algú que ho fa per ell.
  • Cavar posant els peus a la paret en comptes de fer-ho a terra.
  • Posar-se el menjar a la orella en comptes de posar-se'l a la boca.
  • Anar pel camí contrari a la resta.
Gedatsu caminant a la paret
Caminant per la paret.
Minihistòria Gedatsu
Oblidant-se de respirar.
Gedastu menja amb la orella
Menjant per la orella.
Gedastu oblida parpellejar
Oblidant-se de parpellejar.

RelacionsEdita

Membres de l'Exèrcit del DéuEdita

Com a subordinat que seu que és, en Gedatsu confia en l'Eneru i li és fidel. En canvi, la seva relació amb la resta de sacerdots no podria ser pitjor: estaven constantment competint per veure qui era el més fort dels quatre i qui podia matar més criminals. Fins i tot es barallaven entre ells.

Per altra banda, no sembla tenir gaire respecte pels seus subordinats, ja que no va dubtar-ho dos cops a l'hora d'atacar mortalment un soldat celestial.

GoroEdita

Després de caure a la Mar Blava, en Gedatsu es va convertir en un home més sociable, es va fer amic d'en Goro i va ajudar-lo a fer realitat el seu somni: construir uns banys termals.

Habilitats i PodersEdita

En Gedatsu és un lluitador perillós, especialment per a aquells que no estiguin acostumats a les guerres del cel, on es fan servir dials per a lluitar.

Judici del PantàEdita

Més informació: Judici del Pantà

Per executar el seu judici, en Gedastu cobreix tota el camp de batalla de núvols de pantà, de forma que si l'enemic hi cau no en podrà sortir i s'ofegarà. Per evitar caure-hi ell mateix, disposa de dos dials làctics a les sabates que li permeten sortir volant dels pantans si hi cau a un. A més, posseeix dos dials de jet, uns dials poderosíssims però en perill d'extinció, que li permeten de donar uns cops mortals.

La probabilitat de supervivència en aquest judici és del 50%, la més alta dels quatre judicis.

MantraEdita

Més informació: Mantra

Com els altres tres sacerdots i l'Eneru, en Gedatsu té l'habilitat del Kenbunshoku Haki, anomenat Mantra a les terres del cel. Amb aquesta habilitat, pot predir els moviments de l'adversari per actuar en conseqüència, ja sigui esquivar-los o realitzar contraatacs.

AtacsEdita

  • Hamburguesa de pantà. Fent servir dos dials làctics amagats als guants i carregats amb núvols de pantà, en Gedastu crea un enorme núvol de pantà que llença a l'enemic per capturar-lo i ofegar-lo i, com que té la densitat d'un núvol, no pot desempallegar-se'n.
  • Cop de dial de jet. En Gedatsu activa un dels dials de jet que duu a cada colze per clavar un cop de puny tan ràpid que sembla que desaparegui. Tot i ser un atac súmament potent que és capaç de deixar fora de combat un soldat celestial d'un sop cop i de ferir greument en Chopper en la forma d'Ultradefensa, a en Gedatsu no li agrada fer servir aquesta tècnica perquè, segons diu, li estripa la roba quan l'utilitza.

HistòriaEdita

PassatEdita

Com els altres subordinats de l'Eneru, va néixer a l'illa de Bilka i allà va conèixer l'Eneru. Sis anys abans dels esdeveniments de l'arc d'Skypiea i juntament amb els altres sacerdots van destruir Bilka i van anar a Skypiea, on van derrotar el gran exèrcit d'en Gan Fall i el van destronar, de forma que l'Eneru es va convertir en el governant i tant ell com en Shura, en Satori i l'Ohm es van convertir en els quatre sacerdots d'Skypiea, responsables de jutjar els crims més greus.

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

Juntament amb la resta de sacerdots, en Gedatsu persegueix un criminal fugitiu provinent de la Mar Blava pel Jardí Superior fins que l'Eneru el mata amb la seva Justícia Divina. Aleshores, informa els altres tres sacerdots que l'Amazona li ha dit que uns altres set fugitius han arribat a Skypiea i han de ser jutjats[1].

One Piece Film: GoldEdita

Tot i no ser canònic, val a dir que Gedatsu va aparèixer a Gran Tesoro quan els Pirates del Barret de Palla hi van anar[3].

Batalles importantsEdita

TriviaEdita

  • "Gedatsu" és un terme budista, igual que "Ohm", "Shura" i "Satori".
  • A la quarta enquesta de popularitat, en Gedastu va ser el 88è personatge més popular de One Piece.
  • És l'únic dels quatre sacerdots que no té cap mena de complement per als ulls (en Satori i l'Ohm duen ulleres, mentre que en Shura porta unes ulleres d'aviador).

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 26 Capítol 241 i Episodi 155, en Gedatsu debuta perseguint un criminal al Jardí Superior.
  3. One Piece Pel·lícula 13.

NavegacióEdita

[v · e]
Exèrcit del Déu
Déu: Eneru
Sacerdots: Ohm  •  Gedatsu  •  Shura  •  Satori
Forces militars: Soldats Celestials (Yama  •  Hotori i Kotori)  •  Cos Celestial (Moyle)  •  Holy  •  Fuza  •  Gode
Policies: White Berets (McKinley)
Vaixell(s): Màxim
Habilitats
Fruites del diable: Goro Goro no Mi
Armes: Fletxa làctia  •  Destral de deu cops  •  Llança incendiària  •  Eisen Whip  •  Nonosama Bo
Estils de Lluita: Mantra
Dials: Dial destral  •  Dial de vent  •  Dial de flama  •  Dial olorós  •  Dial de calor  •  Dial d'impacte  •  Dial de jet  •  Dial làctic
Altres: Judici (Judici de la Bola  •  Judici de la Corda  •  Judici del Pantà  •  Judici del Ferro)  •  Núvol (Núvols sorpresa  •  Núvols de corda  •  Núvols de pantà  •  Núvols de ferro)
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: La vida accidental d'en Gedatsu a la Mar Blava  •  Les grans operacions espacials de l'Eneru
Localitzacions: Skypiea  •  Bilka  •  Lluna  •  Illa Karakuri