FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 8è Article Destacat.
"Going Merry" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Going Merry
Manga - Anime

GoingMerryCGI

Informació
Nom japonès: ゴーイング・メリー号
Nom anglès: Going Merry
Nom català: Going Merry
Afiliació: Pirates del Barret de Palla
Ocupació: Vaixell
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
El Going Merry (ゴーイングメリー号) és el primer vaixell dels Pirates del Barret de Palla. És una caravel·la.

Parts del Going Merry Edita

Plano 1

Portada del SBS amb el diseny del Merry

En el volum 11 del manga l'Oda revela els plànols del Merry igual que farà més endavant amb el Thousand Sunny. El vaixell té un floc i un timó central. L'armament del vaixell consisteix en 4 canons, un situat en la proa, dos en la popa apuntant a babord i a estribord i l'últim a coberta i és mòbil.

Sala de reunions, cuina i timóEdita

Plano 2

Sala de reunions, cuina i timó

Sota els mandariners de la Nami a la part de popa del vaixell hi ha la sala de reunions, cuina-menjador i que conté el timó. És la part més important del vaixell i on la tripulació fa més vida. És on reuneixen per menjar i per fer les reunions de planificació. Aquí també hi ha el timó de la nau. Aquest consisteix en un senzill mètode de direcció mitjançant una palanca de direcció amb un cap de xai i segons es fa anar la palanca l'aleta de direcció es mou en la mateixa direcció.

Habitació dels noisEdita

Plano 3

Habitació dels nois

L'habitació dels nois es troba sota coberta a la part central del vaixell i s'hi accedeix baixant per aquesta. És una sala força acollidora. Té un parell de sofàs i una taula per descansar. També té un armari per guardar les coses i la roba. Conté unes hamaques penjades per dormir. També hi ha un petit kit de bugaderia per tal de que cadascú es renti la roba. Apart de l'entrada principal hi ha una petita finestreta que comunica amb l'habitació de les noies per tal de si hi ha alguna emergència però normalment està tancada.

Magatzem i coberta del canóEdita

Plano 4

Magatzem i coberta del canó

Situada a popa a nivell de coberta, just per sota la sala de reunions hi ha el magatzem. En aquest magatzem s'hi guarden les provisions i els tresors que la Nami no s'ha emportat a la seva habitació. També hi ha els dos canons laterals del vaixell. Hi ha l'entrada al bany i a l'habitació de les noies.

Habitació de les noiesEdita

Plano 5

Habitació de les noies

L'habitació de les noies està situada a la part de popa sota de tot del vaixell. És una habitació molt confortable. Va ser dissenyada per l'ús de la Kaya això explica el seu disseny elegant. Conté un sofà, una taula, una prestatgeria pels llibres, un armari i un escriptori. És on la Nami hi guarda els seus tresors més valuosos i les seves eines de cartografia. Té dues hamaques empotrades per dormir i uns llits. Després de la Saga de l'Arlong en Teru, un fuster de Coco hi va afegir un bar.

Canó de proa, àncora i santabàrbaraEdita

Plano 6

coberta de canó, àncora i santabàrbara

La coberta del canó de proa es troba tal com el seu nom indica a la proa del vaixell. Conté el magatzem d'armes o santabàrbara i s'hi guarden espases, pólvora, bales i altre tipus d'armament. També s'hi guarden uns rems gegants per si no bufa el vent. Hi ha el mecanisme giratori per guardar l'àncora. Normalment era en Zoro qui el feia anar.

BanyEdita

Plano 7

Bany

El bany es troba a nivell de coberta del vaixell darrera el magatzem. Conté una banyera i una dutxa per rentar-se i un petit vàter per fer les necessitats. Per tal d'obtenir aigua, i de pas electricitat, s'utilitzen unes màquines filtradores situades a sota les escales del vaixell, n'hi havia dues fins que en Ruffy en va trencar una. Després de fer servir el bany s'ha de netejar per tal d'evitar la humitat.

Seient preferit d'en RuffyEdita

Seient d'en Ruffy

Mascaró de proa

En Ruffy té per costum seure al mascaró de proa que es tracta d'un cap de xai igual que en Merry. En Ruffy l'hi agrada molt aquest lloc i no suporta que ningú altre hi segui o que pateixi cap dany. Quan és trencat per la Raboon en Ruffy ataca la balena en un atac de ràbia. Una característica del mascaró és que durant la sèrie va expressant emocions com tristesa o sorpresa.

Mandariners de la NamiEdita

GM MANDARINAS

Mandariners de la Nami

Quan varen marxar de Coco la Nami es va emportar uns quants mandariners de la Bellemere com a record. Fan unes mandarines excel·lents i només ella les pot menjar. En Sanji és l'encarregat de protegir-los d'invasors com en Ruffy. És l'única cosa en el món que li importa més a la Nami que els diners.

HistòriaEdita

Merry fent els planols

Merry dissenyant el vaixell

El Going Merry va ser dissenyat per en Merry, el majordom de la Kaya ara fa 22 anys.
Merry

El Merry és regalat als pirates

Va ser donat als Pirates del Barret de Palla al començament de la història com a recompensa per ajudar la Kaya, que va servir com a company durant una gran part del viatge, des de l'East Blue fins a Water 7 meitat de la Grand Line.

Merry forma voladora

Aspecte del Merry a punt per fer el viatge a Skypiea

Durant tot el trajecte el vaixell pateix desperfectes contínuament degut algunes vegades a la imprudència de la tripulació algunes altres de de forma natural cosa que porta a que sigui reparat constantment per l'Usopp tot i no ser la seva feina ja que era qui tenia més coneixement de fusteria.
Klabauterman arreglant el Merry

Klabauterman arreglant el Merry

La transformació més gran que pateix és durant el viatge a Skypiea quan l'Aliança Saruyama l'habilita per tal de poder navegar pel cel donant-li ales i un mascaró en forma de gall. Manté aquesta forma durant bona part de la saga fins que el Klabautermann del vaixell l'arregla i el retorna a la seva forma original a l'altar de sacrificis durant la nit.

GoingMerryfreakedout

Merry tornant d'Skypiea

Després d'arribar a l'illa de Water 7, en Ruffy, decideix comprar un nou vaixell després de saber que el Going Merry estava greument danyat i sense possibilitats de arreglar-se, degut a tenir la quilla trencada. Això porta a una baralla entre en Ruffy i l'Usopp, degut als sentiments que tenen amb el vaixell. L'Usopp perd i deixa la tripulació però en Ruffy li regala el vaixell, li diu que en faci el que vulgui i l'intenta arreglar. En el procés és segrestat per en Franky i portat a l'antic refugi de la Tom's Workers per utilitzar-lo de venjança contra en Ruffy. Allà els dos entaulen amistat al saber en Franky l'autèntica solució i li diu a l'Usopp que el vaixell no té solució possible i ell admet que ja ho sabia però no ho podia acceptar. L'hi explica els successos de Skypiea i ell li diu que el que ha vist és un Klabauterman. Després de la irrupció del CP9 el vaixell cau a la mar durant l'Aqua Laguna.
Últim viatge del Merry

El Merry arriba a Enies Lobby per rescatar la tripulació

Després el Going Merry va aparèixer sobtadament en el final de la batalla d'Enies Lobby, fet que va fer que poguessin fugir de la illa quan estaven a punt de morir per la Buster Call. Però, després de poder fugir de tots els vaixells de l'Armada, el Going Merry es va partir en dos arribant al seu límit. Finalment, decideixen donar al Going Merry un funeral víking al cremar les seves restes mentre s'enfonsava en el mar ja que en Ruffy diu que el mar és un lloc fosc i solitari en un dels moments més emotius de la sèrie.

Ho sento. M'hauria agradat poder-vos portar més lluny. Ho sento, m'hauria agradat poder viatjar amb vosaltres per sempre. Em sap greu. Però amb vosaltres he sigut feliç. Gràcies per haver-me cuidat durant tots aquests anys. Moltes gràcies. He sigut molt molt feliç, de debò nois. Perquè era amb vosaltres.

— Últimes paraules del Going Merry

  • Ruffy al funeral del Merry
  • Usopp/Sogeking al funeral del Merry
  • Zoro al funeral del Merry
  • Sanji al funeral del Merry
  • Nico Robin al funeral del Merry
  • Nami al funeral del Merry
  • Franky al funeral del Merry
  • Chopper al funeral del Merry
  • Funeral del Merry

Va ser substituït pel Thousand Sunny, el vaixell construït per en Franky.

NavegacióEdita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Tripulació: Monkey D. Ruffy  •  Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook
Vaixells: Going Merry  •  Thousand Sunny
Aliats i companys de viatge
Habilitats
Habilitats de suport: Haki  •  Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació