FANDOM

Article Destacat.jpg Ep! Aquest és el 34è Article Destacat.
"Gol D. Roger" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Gol D. Roger
Manga - Anime

En Gol D. Roger

Informació
Nom japonès: ゴール・D・ロジャー
Nom anglès: Gol D. Roger
Nom català: Gol D. Roger
Afiliació: Pirates d'en Roger
Ocupació: Capità
Sobrenom: Rei dels Pirates
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Amadeu Aguado
En Gol D. Roger (ゴール D · ロジャー, Gōru di Roja), conegut mundialment com Gold Roger, va ser el primer i únic Rei dels Pirates, el capità dels Pirates d'en Roger i propietari del llegendari tresor conegut com One Piece. També va ser el pare d'en Portgas D. Ace.

Aparença Edita

En Roger era un home alt que va caminar amb orgull abans de la seva execució. Fins al Capítol 506 els seus ulls sempre estaven ocults per una ombra a la part superior del seu rostre. Durant la major part de les seves aparicions gairebé sempre apareix somrient. Tenia un coll curt, cabell negre i abundant i un ampli bigoti negre corbat.

Igual que molts altres pirates d'alt rang portava una capa llarga vermella de capità. Portava una camisa blava i una faixa verda al voltant de la cintura. També una corbata blanca al voltant del coll, amb pantalons blau fosc i, a diferència d'altres pirates més vistos en el món de One Piece, portava el que semblava ser botes de mar negres. Abans que ell es lliurés, també va usar un barret de pirata amb la seva bandera pirata amb un mocador groc.

Galeria Edita

Gol D. Roger.png
En Gol D. Roger en la seva execució.
Roger a Guerra d'Edd.jpg
En Roger durant la Guerra d'Edd.
Roger quan era jove.png
En Roger amb el Barret de Palla durant la primera trobada amb en Rayleigh

Personalitat Edita

El conegut com un home sense por. Aquells que van estar en la seva execució juren que van veure a Roger somriure davant la seva mort. Quan l'Ace va revelar el seu llinatge a Barbablanca, el Yonko va assenyalar que la personalitat d'Ace no s'assemblava molt a la del seu pare. A causa de la comparació amb Ruffy es creu que tenia la mateixa personalitat que té Ruffy, una personalitat despreocupada, que té en compte als seus amics per sobre del seu propi bé. Roger era un home que estimava els "grans coses cridaneres" i es delectava amb el seu títol de "Rei Pirata" malgrat la seva mort propera. Malgrat tot això sembla haver estat un enemic implacable com ell va matar a tots els membre de la tripulació de Squardo personalment Roger s'enutjava bastant ràpid i ell prenia represàlies per una cosa tan simple com un insult al seu equip per petit que sigui. Garp va dir que un Roger enutjat era violent, egoista, de mal geni, però que les seves accions havien estat "pures i rectes, com un nen" i que ell va tenir sort de sobreviure i convertir-se en el Rei dels Pirates malgrat el seu caràcter extremadament imprudent. Segons en Rayleigh, era un home que ho feia tot amb estil; caminava amb estil, lluitava amb estil [1] ...

Relacions Edita

Tripulació Edita

Tenia un fort vincle amb la seva tripulació. En Rayleigh, el seu company, el va descriure com un "home magnífic". En Shanks i en Buggy també semblaven tristos quan es va parlar del dia de l'execució del seu capità (ambdós van plorar molt en la seva execució). A la seva tripulació també es va embarcar en Crocus com a metge per a buscar els Pirates Rumbar. Es desconeix si algun de la seva tripulació sabia que en Roger va tenir al seu fill, en Portgas D. Ace.

Amics Edita

La majoria de personatges que parlen de Roger només passen bons comentaris sobre ell com es veu que ell semblava haver fet molts amics en el seu viatge. Es va fer amic de Gan Fall, el Déu de Skypiea i el va deixar amb records meravellosos. També es va fer amic de Tom i Kokoro, guanyant l'admiració de Tom, que va ser suficient per a considerar la construcció del seu vaixell, l'Oro Jackson. L'Home-Peix més tard es presumeix amb orgull que se sentia orgullós d'haver construït l'Oro Jackon per als fins del Rei dels Pirates tot i que havia conduït a la seva mort per fer aquesta declaració. També es donava a entendre que ell estava en bons termes amb el seu rival Barbablanca com es veu que es van conèixer i van parlar com a amics. També li va oferir a Barbablanca dir-li la ubicació de Raftel.

Enemics Edita

Va veure un rival en Barbablanca i va lluitar amb regularitat amb l'heroi marí Monkey D. Garp. Com a últim desig, en Roger li va demanar a en Garp tenir cura del seu fill Portgas D. Ace, salvant d'un ésser catalogat com un criminal només per haver nascut com a fill del rei dels pirates. A més, Squad té un amarg odi cap a en Roger per haver matat a tota la seva tripulació.

Però, malgrat els seus rivals i batalles, semblava tenir molt respecte fins i tot dels seus enemics (Barbablanca va decidir adoptar Ace i protegir-lo, quan Ace també va revelar a Barbablanca que ell era el fill d'en Roger, Barbablanca no parla malament de Roger, però es va posar a riure sobre com la personalitat de Roger, i del seu fill no eren iguals). Ningú a parlat malament d'ell, excepte Squad i el seu propi fill Portgas D. Ace. Fins i tot abans de morir, Roger es va sentir bé en tenir com a mínim una conversa amb Barbablanca i Garp abans de la seva execució.

En Capítol 0, hi ha un flashback en el qual Shiki el Lleó d'Or es fica en una baralla amb Roger. Més tard, en sentir la notícia de la propera execució de Roger, en Shiki intenta matar a en Roger ell mateix perquè era un respecte pel seu rival - Shiki creia que la mort a mans dels febles marins no seria honorable fins i tot per en Roger.

En el flashback d'Ace, hi havia persones que odiaven en Roger i parlaven malament d'ell. L'Ace va haver de suportar una vida d'escoltar els comentaris dolents del seu pare i en la seva pròpia mort, va confirmar que Roger no era popular en l'escala d'un a nivell mundial. Per tant, sembla que els que no ho troben en el seu moment de vida com a mínim tendeixen a veure-ho en una mala retrospectiva.

Família Edita

Portgas D. RougeEdita

Rouge.png

Rouge amb el seu fill nounat

Rouge era la mare d'Ace, així que per això se sap que va tenir una relació amb Roger en el passat. Rouge fins i tot va guardar a l'Ace en el seu ventre durant 20 mesos, perquè el Govern Mundial no descobrís el rastre de la família d'en Roger.

Portgas D. Ace Edita

Ace era el fill de Roger, com Roger no volia que Ace naixés com un criminal a causa dels seus lligams sanguinis li va demanar a Garp cuidar Ace en secret. No obstant això Ace no va veure això com una prova d'amor i detesto al seu pare. Malgrat el seu odi cap al seu pare Ace semblava tenir respecte per ell com copejava severament a qualsevol que parlava malament de Roger. No obstant això, això també pot haver estat degut al fet que les persones, s'ofenguessin i comencessin a calumniar "el fill de Gol D. Roger", referint-se a Ace sense saber-ho.

Altres Edita

S'ha especulat que podria tenir algun altre parent, fins i tot que podria ser parent llunyà de Ruffy, però res s'ha dit al respecte.

Abans de la seva mort, ell era el rei dels pirates, pel que és segur assumir que el seu poder físic era gairebé inigualable. També va ser capaç de batallar contra el Vicealmirall Garp, que posseïa força sobrehumana, en moltes ocasions. Aquesta és una gran pista a les capacitats de Roger, com Garp afirma haver estat tornant vell, des d'aleshores, sense deixar de tenir increïble força sobrehumana. També és el responsable de donar a Barbablanca l'enorme cicatriu que porta en el seu pit. Es pot suposar que ell era el pirata més fort en el món. Mentre que a Barbablanca se li deia que era l'home més fort del món actual, Roger estava vinculat amb ell. El fet que Roger va ser capaç de lluitar en un terreny d'igualtat amb Barbablanca, "un home que té el poder per destruir el món ', és també un indici important cap al gran que van ser les seves habilitats (encara que no se sap si Barbablanca tenia els poders de la seva Fruita del Diable en aquest llavors). Una altra indirecta cap a les habilitats del Rei dels Pirates és que ell va assumir i va derrotar als exèrcits de diversos països sense ajuda de ningú.

En Gol D. Roger era capaç de llegir Poneglyph i escriure en la seva llengua. Però, en realitat no sabia com desxifrar el text mateix. D'acord amb el seu primer oficial, Rayleigh, Gol D. Roger no era com el Clan de Ohara que utilitzaven la seva intel·ligència per estudiar la Poneglyphs. Gol D. Roger podia llegir la Poneglyphs perquè ell tenia la capacitat de "escoltar la veu de totes les coses", podria tenir mantra o potser una fruita que li permetés escoltar les veus de les coses

Armes Edita

En la lluita contra Shiki i la seva gran flota, Gol D. Roger va ser mostrat utilitzant una pistola en una mà i una espasa en l'altra.

Història Edita

El començament Edita

Trobadarogerrayleigh.jpg

Primera trobada entre en Roger i en Rayleigh

Nascut a Loguetown, en Roger va ser famós com l'home que va fer el que ningú creia possible, va conquistar la Grand Line. Pel que sembla va estar voltant durant un temps, ja que en Brook es refereix a ell com un pirata principiant, 40-50 anys abans de la història original. En Roger va conèixer en Rayleigh en un poble després que aquest robés una barca per poder viure ja que la seva casa s'havia cremat. En Roger li va dir que aquella era una trobada predestinada i li va demanar d'unir-se a ell per tal de canviar el món. Tot i que en Rayleigh en un principi es va negar van acabar forjant uns forts llaços d'amistat.

Destí inevitableEdita

Vint i sis anys enrere (quatre anys abans de la seva mort), en Roger va caure malalt d'una malaltia incurable. Va decidir fer un últim viatge amb la seva tripulació per la Grand Line. En arribar al far de la Reverse Mountain, l'entrada a la Grand Line, va reclutar a en Crocus com el metge que s'encarregaria de mantenir-lo amb vida fins al final del seu viatge.

El seu viatge els va portar a Skypiea i després a Water 7, on el fuster Tom li va construir un vaixell anomenat Oro Jackson .

Dos dels opositors més poderosos que en Roger es va enfrontar en el seu viatge van ser el Vicealmirall Monkey D. Garp i el pirata Edward Newgate, més conegut com a "Barbablanca". Diuen que el van acorralar moltes vegades, i l'últim va ser el rival més proper al seu títol. Es diu que en Barbablanca i en Garp, van ser els únics capaços de fer correspondre a en Roger en combat.

Durant un dels seus viatges, en Roger es va trobar amb l'Squardo i va matar a tot el seu equip, guanyant l'odi de l'Squardo.

Roger vs Shiki.jpg

Batalla de la Guerra d'Edd

Abans d'arribar a Raftel en el seu viatge final, en Roger va ser abordat pel "Pirata Volador" Shiki , que havia descobert que en Roger havia localitzat una arma antiga. Veient l'oportunitat, li va preguntar si volia que unissin les seves forces. Amb la seva gran flota de pirates i les armes d'en Roger, en Shiki creia que podien conquerir el món sencer, fins i tot li va dir que el que va passar entre ells en el passat estava oblidat. Tot i la insistència d'un dels aprenents d'en Roger, aquest va rebutjar l'oferta d'en Shiki dient que volia ser lliure per fer el que volia. En Shiki llavors va anunciar que aquesta resposta significava la seva mort i una gran batalla naval va començar entre les dues tripulacions. Aquesta va ser coneguda com la Guerra d'Edd.
Barbablanca i Roger.png

Última trobada entre en Roger i en Barbablanca

Gràcies a un a tempesta que va enfonsar la meitat de la flota d'en Shiki en Roger en va sortir vencedor. Finalment va arribar a Raftel i allà suposadament hi va amagar el One Piece.

Prop de la seva mort, en Roger va tenir una reunió final amb en Barbablanca, ell li diu el sobrenom que li ha donat el govern, Gold Roger, i el secret del Testament d'en D.

Últims dies del Rei dels pirates Edita

Rogerigarp.jpg

En Roger confiant el seu fill a en Garp

En els últims dies del regnat de Roger, havia aconseguit més riquesa, poder i fama que ningú podia imaginar. Tot i que ara conegut com el Rei dels Pirates, Roger era ben conscient de la seva pròpia mortalitat. Com si veiés la fi, va dissoldre el seu equip en secret. Abans de morir, li va dir a Rayleigh que no anava a morir i es va lliurar a la Marina. També va informar Barbablanca que anava a morir abans de la seva execució. Ja sigui que es referia a la seva malaltia o lliurar-se a la marina, és desconegut. Aquí també li informa a Barbablanca del significat de la gent que porta la Testament d'en D. En algun moment abans de la seva execució, li va demanar a Garp tenir cura del seu fill quan es fora, dient que un nen de curta edat no ha de ser etiquetat com un criminal pels seus vincles familiars i, encara que Garp va dir que no tenia obligació de fer-ho, Roger sabia que anava a fer-ho de totes maneres.
Rogerexecucio.png

Execució d'en Roger

Pensant que seria un exemple d'ell evitar que altres es converteixin en pirates, van crear immediatament la seva execució en Loguetown. Però quan estava a punt de morir, Roger va cridar les seves últimes paraules famoses. A partir de les seves paraules finals, possiblement el major èxit que Roger va fer va ser per iniciar la "Gran Era dels Pirates", denominat per alguns personatges com la "Era dels Somnis".

En la seva execució van estar presents diversos personatges principals com ara:

Tripulació (coneguda) Edita

  • En Silvers Rayleigh, segon al comandament.
  • En Shanks aprenent.
  • En Buggy aprenent.
  • En Crocus, un metge temporal.
  • En Tom, fuster (va crear l'Oro Jackson, el vaixell de la tripulació d'en Roger, encara que ell no va arribar a embarcar-hi).

Referències Edita

  1. One Piece manga - Capítol 506

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori