FANDOM

Grand Line
La Grand Line en el mapa del món.
Informació
Nom japonès: 偉大なる航路 (グランドライン)
Nom anglès: Grand Line
Nom català: Grand Line
Sobrenom: "Cementiri dels pirates" [1]
Mars:
Continents:
Població:
Clima: Variat (les illes tenen diferents estacions entre elles)
Brúixola: Log Pose; Brúixola Eterna
La Grand Line és l'oceà on té lloc la major part de One Piece. Divideix el món horitzontalment per l'equador (d'oest a est) i, així, juntament amb la Red Line, divideix el món en quatre parts. A la Grand Line conflueixen quatre grans oceans, que provoca que hi hagi unes corrents molt estranyes i poc previsibles. A més, el clima és molt variat, amb climes constants i sobtats, i hi ha illes amb diferents estacions.

La Red Line divideix la Grand Line en dues parts, cada una coneguda amb un nom diferent: el "Paradís" i el "Nou Món", respectivament. Aquesta última part és la més perillosa.

A més, al nord i al sud de la Grand Line hi ha el Calm Belt (o "Cinturó de la Calma"), una mar prim on no hi ha vents ni corrents (per això es diu "de la Calma") i niu de molts Reis del Mar. Estar tancada pel Calm Belt provoca que la Grand Line sigui un lloc difícil d'entrar-hi i, al mateix temps, de sortir-ne per un vaixell normal. Així doncs, l'única manera de fer-ho és passant pel Mont Invertit. La Marina, però, ha dissenyat uns vaixells amb el casc recobert pel mineral Kairoseki, permetent així travessar el Calm Belt sense ser detectats pels Reis del Mar.[2] Gràcies a això, la Marina pot entrar i sortir de la Grand Line sempre que vulgui i per on vulgui.

Clima Edita

Més informació a: Tipus d'Illes Climàtiques
Un llamp? Que és boig aquí el temps? Fa una estona feia bo. Després s'ha posat a nevar i ara cau una tempesta... Les estacions i el temps fan el que els dóna la gana en aquest oceà enorme.

— La Nami comenta el clima de la Grand Line.[3]

El clima és inusual a la Grand Line i se'l considera "boig" pels oficials que hi entren. Els corrent, les ones, el vent i el clima en si poden canviar en un moment, provocant canvis bruscs dels fenomens meteorològics.[3] Les illes i les aigües del seu voltant són les úniques àrees on el clima i l'onatge és estable i predictible. Això s'explica perquè cada illa de la Grand Line és d'un tipus d'estació: primavera, estiu, tardor o hivern; i aquestes, alhora, tenen també quatre estacions. Per tant, hi ha un total de 16 rangs estacionals diferents, des de l'estiu en una Illa d'Estiu fins a l'hivern en una Illa d'Hivern.[4] Es poden generar, també, ciclons de forma ràpida i sobtada. Es diu que aquest fenomen és impredictible, però la Nami va ser capaç de preveure'n un quan tenia febre, deixant sorpresa a la Vivi.[5]

Navegació Edita

Les illes de la Grand Line són molt riques en minerals de tota mena i, per això, no et pots refiar de les brúixoles en tota la zona. A més, els corrents i els vents tampoc no són constants. Si ets l'oficial ja deus entendre que això és molt perillós.

— En Crocus explicant a la Nami la navegació a la Grand Line.[6]

A la Grand Line no es pot navegar seguint una brúixola normal, ja que hi ha un camp magnètic provocat per la gran concentració de minerals a les illes. Com es va veure quan els Pirates del Barret de Palla entren a la Grand Line, una brúixola normal dóna voltes sense parar perquè troba el magnetisme de diferents punts. Per tal de navegar per la Grand Line necessites un aparell anomenat "Log Pose". Com explica en Crocus, el Log Pose és una brúixola que grava el magnetisme de les illes, ja que es va descobrir que les illes de la Grand Line tenen un magnetisme que obeeix certes normes. Per això, gravant el magnetisme de l'illa on ets es pot trobar la següent gràcies al magnetisme que hi exerceix i, així, anar seguint una ruta. Tot això fa que sigui impossible orientar-te a la Grand Line sense tenir el magnetisme guardat al Log Pose, sent l'única cosa de la que et pots refiar.[6]

Ruta Grand Line.jpg

Les diferent rutes que es poden seguir.

Hi ha set rutes a la Grand Line, de les quals se n'ha de triar una a la Reverse Mountain (al principi). L'elecció de la primera illa fa que els punts magnètics es posin en contacte uns i altres i, així, connectar-los per crear una ruta. Totes les rutes acaben en un mateix lloc, l'última illa, anomenada Raftel.

El Log Pose necessita un temps per gravar el magnetisme de l'illa i indicar la localització de la següent. Aquest temps és diferent a cada illa, que pot ser d'unes poques hores o pocs dies [7] o, fins i tot, d'un any.[8] Per evitar això, es pot utilitzar una Brúixola Eterna. Aquesta versió de Log Pose té només gravat el magnetisme d'una illa, que sempre és el mateix; per tant, una Brúixola Eterna sempre indica la localització d'una illa en concret.[9]

Com es va dir a Water 7, els vaixells petits com les caravel·les no acostumen a navegar per la Grand Line, fent més sorprenent que el Going Merry arribés tan lluny. Encara que una tripulació s'esforci, és difícil mantenir un vaixell en bon estat, a causa dels perills naturals de la Grand Line. Només els vaixells de qualitat amb persones amb coneixements d'aquest oceà a bord tenen l'oportunitat de travessar-lo de forma segura.

Localitzacions de la Grand Line Edita

La Grand Line queda dividida en dues meitats a causa de la Red Line. La primera s'anomena "Paradís" [10] i la segona "Nou Món".[11]

Paradís Edita

El Paradís (楽园(パラダイス), Paradaisu) és com algunes persones anomenen a la primera meitat de la Grand Line, sobretot els que entren al Nou Món i el comparen amb la primera meitat.[10] Va ser mencionada per primera vegada en el moment que en Ruffy recorda quan en Zeff l'informa de la Grand Line, abans d'anar-se'n del Baratie, i una altra vegada quan es comenta que molts pirates que entren al Nou Món volen tornar al "Paradís". Aquesta meitat s'estén des del Mont Invertit fins al punt oposat de la Red Line al costat de l'Arxipèlag de Sabaody, quan es torna a trobar aquest continent. Els llocs coneguts d'aquesta part de la Grand Line són els següents:

Mont Invertit Edita

Per més informació vegeu: Mont Invertit

El Mont Invertit és una de les dues entrades conegudes de la Grand Line i l'únic lloc on els rius dels oceans flueixen cap al cim de la muntanya i després baixen cap a la Grand Line. Això passa perquè és una illa d'hivern. Molts pirates intenten passar per la muntanya però els forts corrents fan que s'estavellin i, a vegades, no arribin al cim.

Llocs del Mont Invertit:

  • Caps Bessons: És la sortida de la muntanya i el cap que dóna a la primera part de la Grand Line, i on connecten els 4 mars. D'aquest lloc en té cura en Crocus.

Altres Edita

Nou Món Edita

Més informació: Nou Món

El Nou Món (新世界, Shinsekai) és la segona part de la Grand Line. Aquesta part només ha estat explorada completament per la tripulació del Reis dels Pirates, en Gol D. Roger. Aquesta meitat és on resideixen els Yonko.[18] Es diu que qui conquereixi el Nou Món serà el nou Rei dels Pirates.[11] S'estén des de la part de la Red Line de darrere el "Paradís" fins al darrere del Mont Invertit.

Els llocs coneguts d'aquesta part de la Grand Line són els seguents:

Mar Maubeugemour Edita

Més informació a: Mar Maubeugemour

El Mar Maubeugemour[19] (モベジュムール海域, Mobejumūru Kaiiki) és un mar que es troba a l'inici del Nou Món caracteritzat pels estranys i perillosos fenòmens meteorològics que es duen a terme, amb molta rapidesa i amb espontaneïtat. En són exemples miratges de creuers de la Marina, gotes de pluja gegants, calamarsa gegant, nevades en forma d'allau i la divisió de les aigües creant un "penya-segat". També, com a tota la Grand Line, tenen lloc canvis bruscs de temperatura.

Referències Edita

  1. One Piece Anime - Episodi 3, en Coby explica que la Grand Line té el sobrenom de "Cementiri dels pirates"
  2. One Piece Manga i Anime - Vol. 45 Capítol 433 i Episodi 315, en Coby explica a en Ruffy com els vaixells de la Marina poden creuar el Calm Belt.
  3. 3,0 3,1 One Piece Manga i Anime - Vol. 12 Capítol 106 i Episodi 64, la Nami es sorprèn dels canvis bruscs del clima.
  4. One Piece Manga i Anime - Vol. 15 Capítol 132 i Episodi 79, la Vivi explica les diferents estacions que es poden trobar a la Grand Line.
  5. One Piece Manga i Anime - Vol. 15 Capítol 130 i Episodi 78, la Vivi comenta que sempre havia sentit a dir que els ciclons són impredictibles a la Grand Line.
  6. 6,0 6,1 One Piece Manga i Anime - Vol. 12 Capítol 105 i Episodi 63, en Crocus explica com es navega per la Grand Line.
  7. One Piece Manga i Anime - Vol. 12 Capítol 106 i Episodi 64, la Nami esmenta que el Log Pose necessita un temps per memoritzar el camp magnètic d'una illa.
  8. One Piece Manga i Anime - Vol. 13 Capítol 116 i Episodi 71, en Brogy revela que es necessita un any per carregar el Log Pose a Little Garden.
  9. One Piece Manga i Anime - Vol. 13 Capítol 114 i Episodi 67, la Robin explica en què consisteix una Brúixola Eterna.
  10. 10,0 10,1 One Piece Manga i Anime - Vol. 60 Capítol 594 i Episodi 511, La primera meitat de la Grand Line es coneix com el "Paradís".
  11. 11,0 11,1 One Piece Manga i Anime - Vol. 45 Capítol 433 i Episodi 315, en Coby revela el nom de la segona meitat de la Grand Line.
  12. One Piece Manga i Anime - Vol. 54 Capítol 523 i Episodi 418, en Franky ha estat enviat a Karakuri.
  13. One Piece Manga i Anime - Vol. 54 Capítol 523 i Episodi 419, en Sanji és assetjat per okamas a l'Illa Momoiro.
  14. One Piece Manga i Anime - Vol. 54 Capítol 524 i Episodi 420, l'Usopp aterra a una de les illes de l'Arxipèlag Boin.
  15. One Piece Manga i Anime - Vol. 54 Capítol 524 i Episodi 421, en Brook arriba a l'Illa Nakamura.
  16. One Piece Manga i Anime - Vol. 54 Capítol 524 i Episodi 421, en Zoro i la Perona es troben a l'Illa Kuraigana.
  17. One Piece Manga i Anime - Vol. 0 Capítol 0 i Episodi 0, el pla d'en Shiki comença a Merveille.
  18. One Piece Manga i Anime - Vol. 45 Capítol 433 i Episodi 314, en Garp explica què són els Yonko.
  19. One Piece Anime - Episodi 575, els Barret de Palla estan al Mar Maubeugemour.

Navegació Edita

[v · e]
Illes i localitzacions
Mar Blava
East Blue: Illa Dawn (Poble de Foosha  •  Mont Colubo  •  Bosc Midway  •  Terminal Gris  •  Regne de Goa)  •  Illa de les Cabres  •  Shells Town  •  Poble Shimotsuki  •  Illes Organ  •  Illa del Tresor de l'East Blue  •  Illes Gecko (Poble de Syrup)  •  Baratie  •  Illes Conomi (Arlong Park  •  Poble de Coco  •  Poble de Gosa)  •  Loguetown  •  Illa Kumato  •  Illa Mirrorball  •  Tequila Wolf
North Blue: Lvneel  •  Spider Miles  •  Rakesh  •  Flevance  •  Illa Minion  •  Illa Rubeck  •  Illa Swallow  •  Notice  •  Regne Germa
West Blue: Regne d'Ilusia  •  Ohara  •  Thriller Bark  •  Toroa  •  Las Camp  •  País de Kano
South Blue: Regne Briss  •  Illa Karate  •  Centaurea  •  Regne Torino  •  Baterilla  •  Regne Negre de Drum
Grand Line
Paradís: Illa del Cactus (Whiskey Peak)  •  Illa Nanimonai  •  Little Garden  •  Illa Kyuka  •  Drum (Castell de Drum  •  Rocadrum  •  Robelle  •  Gyasta  •  Cocoa Weed  •  Cornàs)  •  Alabasta (Alubarna  •  Yuba  •  Base Fluvial  •  Nanohana  •  Erumalu  •  Cafè de les aranyes  •  Katorea  •  Tamarisk  •  Suiren  •  Tomba dels Reis  •  Desert Sandora  •  Riu Sandora)  •  Vira  •  Renaisse  •  Jaya (Mock Town)  •  Long Ring Long Land  •  Illa Ukkari Hot-Spring  •  Water 7 (Moll 1  •  Franky House  •  Base de la Galley-La)  •  Illa Scrap  •  St. Poplar  •  San Faldo  •  Pucci  •  Enies Lobby  •  Illa Banaro  •  Triangle Florià  •  Thriller Bark  •  Arxipèlag de Sabaody (Parc Sabaody  •  Antonio's Graman  •  Casa de Subhastes  •  Sabao Dome  •  Bar l'Estafa de la Shakky)  •  Illa Karakuri  •  Illa Momoiro  •  Arxipèlag Boin  •  Illa Namakura  •  Illa Kuraigana  •  Illa Kenzan  •  Merveille  •  Marineford  •  Fons marí (Inframón marí  •  Goldfish Empire  •  Poble dels peixos gat diadema)  •  Illa Foolshout
Nou Món: Raftel  •  Illa Yukiryu  •  País de Wano  •  Guerra d'Edd  •  Foodvalten  •  Totland (Illa Pastís  •  Illa Cacau  •  Illa Melmelada)  •  Punk Hazard  •  Illa Raijin  •  Illa Risc Vermell  •  Illa Mystoria  •  Dressrosa (Coliseu Corrida  •  Acacia  •  Sebio  •  Carta  •  Primula  •  Camp de Flors)  •  Green Bit (Regne Tontatta)  •  Zou (Ducat de Mokomo)  •  Regne de Prodence  •  Regne Mogaro  •  Jewel Ice Sheet  •  Regne de Doerena  •  Regne Majiatsuka  •  Illa Applenine  •  Illa Karai Bari  •  Illa Broc Coli
Desconegudes: Baltigo  •  Elbaf  •  Illa Pirata  •  Continent de Gel  •  Nakrowa  •  Regne de Rommel  •  Ciutat Maragda
Altres
Mar del Cel: Skypiea (Carretera Làctia  •  Jardí Superior  •  Illa de l'Àngel  •  Mar Blanca  •  Mar Blanca Blanca  •  Cloud End)  •  Bilka  •  Weatheria  •  Ballon Terminal
Calm Belt: Amazon Lily  •  Corrent Tarai (Marineford  •  Enies Lobby  •  Impel Down)  •  Rusukaina
Red Line: Reverse Mountain  •  Caps Bessons  •  Mariejois  •  Illa dels Tritons (Regne Ryugu)
Espai: Lluna
Desconegudes: Micqueot  •  Gran Regne
Farciment
Només anime: East Blue: Ocean's Naval  •  Illa Creuer  •  Illa Perduda  •  Grand Line: Illa Papanapple  •  Illa dels Focs Artificials  •  Illa de les Cabres  •  Illa Ruruka  •  Boira de l'Arc de Sant Martí  •  Illa Navarone  •  Hyokaido  •  Illa Balneari  •  East Blue Petit  •  Illa Eight Nine  •  Nou Món: Mar Maubeugemour  •  Illa Mà  •  Nebulandia  •  Silver Mine
Pel·lícules: East Blue: Illa Gold  •  Illa Clockwork  •  Grand Line: Illa Crown  •  Hannabal  •  Illa Navarone  •  Elena  •  Partia  •  Illa Asuka  •  Illa Omatsuri  •  Illa Mecha  •  Kilauea  •  Nou Món: Endpoints  •  (Illa Firs  •  Illa Secon  •  Piriodo)  •  Illa Dock
Altres: Illa Samba  •  Ciutat Trans

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori