FANDOM

Lògia
Logia op 1
Informació
Nom japonès: 自然系(ロギア)
Nom anglès: Logia
Nom català: Lògia
Afiliació:
Ocupació:
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
Les lògia són una classe de fruites del diable que permeten al usuari convertir-se en un element en concret. Aquestes fruites no es troben limitades als elements clàssics (foc, aigua, terra i aire) sinó que també inclouen estats físics i no físics de la matèria com el fum, la sorra i la foscor. Es consideren les fruites més fortes de totes i també són les més estranyes de trobar. El primer cop que s'anomenen és quan la Robin veu el poder del Eneru.

Fortaleses Edita

Intangibilitat del Ace

L'Ace és disparat i les bales el travessen.

Aquesta classe de fruites permeten al usuari transformar-se, crear i manipular un element concret. L'usuari pot transformar-se totalment o parcialment. En el moment que els usuaris guanyen aquestes habilitats no són completament humans ni completament l'element en el seu estat natural. Això els hi dona una capacitat defensiva absoluta, un usuari lògia pot ser tallat, colpejat o fins i tot podrien reduir l'usuari fins a ser pols i aquest podria reconstruir-se totalment sense cap mena de dany, els atacs físics simplement passaran a través del usuari. L'única excepció d'aquesta intangibilitat que tenen les lògia, és la Yami Yami no Mi d'en Barbanegra que absorbeix tot el dany i molt més que un cos normal.

No obstant això, els usuaris de fruites lògia tenen la capacitat de convertir-se totalment en el seu element si així ho desitgen. Això és sovint utilitzat per a creuar grans distàncies ràpidament o per a esquivar cops si les seves debilitats han estat descobertes. A més els usuaris poden dividir voluntàriament el seu cos a través del seu element i controlar aquestes parts de forma independent. Com demostra sovint l'Smoker a l'hora de lluitar.

Com els usuaris lògia poden crear i manipular quantitats il·limitades del seu element, això els hi dona un poder d'atac temible. Un bon exemple d'això és la batalla del Akainu i en Aokiji, capaços de canviar el clima d'una illa sencera i convertint una part en gel i l'altra en foc. El control dels elements també pot servir per atrapar o agafar coses tot i que l'element sigui líquid o gas, com demostra en Caesar agafant una copa quan està convertit en gas.
En Crocodile assecant una porta

En Crocodile assecant una porta.

Alguns usuaris lògia tenen habilitats extres relacionades amb el seu element, com en Crocodile que és capaç d'absorbir tota la humitat gràcies a la Suna Suna no Mi o en Kizaru que és capaç de viatjar a la velocitat de la llum gràcies a la Pika Pika no Mi. A més, poden donar immunitat davant alguns factors externs, com la Monet que és immune al fred o l'Ace que és immune a la calor.

Alguns lògia també són capaços de controlar el seu propi element sense que l'hagin creat ells mentre hi sigui a l'entorn. Per exemple, l'Eneru és capaç de crear llamps a partir de núvols de tempesta o en Caesar és capaç d'eliminar o moure l'oxigen de l'aire.

A més, el poder dels usuaris de fruites lògia no depèn de la força de l'usuari. Això és diferent dels usuaris zoan que depenen totalment de la seva força física, o dels paramècia que depenen totalment de la imaginació i l'entrenament d'aquests. Tot i això, l'usuari sí que pot augmentar la seva força física amb l'ajuda del seu element, com per exemple en Kizaru que augmenta la força dels seus cops de peu amb la velocitat de la llum.

Debilitats Edita

Tot i que són fruites molt defensives, l'usuari ha de transformar-se de manera voluntària i els atacs per sorpresa no permeten a l'usuari activar la seva habilitat, això es demostra quan l'Smoker i l'Ace estan parlant i en Ruffy els ataca per sorpresa a Alabasta. Aquesta debilitat es pot evitar si s'entrena la capacitat de convertir-se en el seu element fins a fer-ho de manera reflexa i així poder evitar qualsevol atac. Per exemple, l'Eneru ha entrenat la seva habilitat fins a tal punt que pot esquivar atacs quan està mig adormit utilitzant el mantra.

La Monet intentant reconstruir-se

La Monet intentant reconstruir-se després del atac d'en Zoro.

Molts lògia tendeixen a ser molt confiats amb la seva habilitat, ja que no estan acostumats a esquivar atacs si no és gràcies a aquesta. Per tant, si aquesta avantatge es neutralitzada d'alguna forma, llavors han de confiar en la seva pròpia capacitat per esquivar. Això de moment no sembla ser un gran problema per que la majoria d'usuaris tenen una gran forma física i una gran resistència, però si només depen d'aquesta invulnerabilitat, com en Caribou, aquest excés de confiança pot ser molt perjudicial. A més regenerar els òrgans interns o tot el cos, requereix certa concentració, com es veu quan la Monet, a causa del pànic que té a que en Zoro hagi utilitzat haki per derrotar-la, no es capaç de reconstruir més de mig cos.

Una altre forma que hi ha per danyar a l'usuari d'una fruita lògia a través d'una debilitat de l'element, impedint que l'usuari es pugui convertir en aquell element i fent-lo vulnerable als cops. Un exemple podria ser els cops que en Ruffy dóna a l'Eneru tot hi els poders de la fruita Goro Goro al tenir un cos de goma, que l'aïlla l'electricitat o utilitzar un líquid per aconseguir mantenir la sorra del cos del Crocodile junta per a evitar que es dispersi.

A més, els usuaris no poden regenerar el seu cos humà si aquest ha estat danyat, això es demostra en la batalla del Akainu contra l'Aokiji, on aquest últim va perdre gran part de la seva cama i no la va poder recuperar, i al final recorre a una cama de gel que ell mateix es fa. A més hi ha fruites lògia més poderoses que altres i que poden danyar al usuari independentment de la seva capacitat per convertir-se en el seu element, per exemple l'Akainu gràcies a la Magu Magu no Mi és capaç de cremar a l'Ace, usuari de la Mera Mera no Mi.

Els usuaris d'aquestes fruites no poden controlar el seu element si aquest es troba en una altre estat de la matèria, per exemple l'Aokiji pot controlar el gel però no l'aigua, encara que poden manipular el seu entorn per a aconseguir generar el seu element. Com a exemples trobem l'Aokiji congelant un oceà o en Crocodile convertint un prat de gespa en un petit desert.

Bosushoku Rayleigh

En Rayleigh utilitzant haki per parar en Kizaru.

Els usuaris de busoshoku haki poden atacar els usuaris lògia independentment de la forma en la que es trobin, segons en Rayleigh perquè es força als usuaris a mantenir la seva forma sòlida. El haki no impedeix al usuari convertir-se en el seu element ni utilitzar-lo, simplement el fa tangible, podent-lo agafar encara que estigui transformat en el seu element per exemple.

Tot i això, el haki no és infal·lible ja que tant l'Akainu com l'Aokiji el dominen i el van utilitzar a la seva batalla junt amb les seves habilitats, però van necessitar molta resistència per aguantar-ho. A més hi ha una solució senzilla que és simplement esquivar l'atac amb haki ja que necessites contacte físic igualment per danyar-los.

Llistat Edita

Usuaris de fruites Lògia
Canòniques
Smoker portrait post
Portgas D. Ace Portrait
Crocodile Portrait Eneru Portrait Kuzan portrait post
Smoker Portgas D. Ace (mort) Crocodile Eneru Kuzan
Barbanegra Portrait Kizaruportrait
Akainu portrait
Caribou portrait
Caesar Clown Portrait
Marshall D. Teach Borsalino Sakazuki Caribou Caesar Clown
Monet Portrait Sabo Post Timeskip Portrait
Monet Sabo
No Canòniques
Honey Queen portrait Gasparde portrait Simon Portrait
Honey Queen Gasparde Simon

Llista de fruites de la classe lògia Edita

Fruites lògia canòniques Edita

Fruites lògia no canòniques Edita

Navegació Edita

[v · e]
Fruites del Diable
Paramècia
SBS: Samu Samu no Mi  •  Gero Gero no Mi  •  Ero Ero no Mi
Zoan
Lògia
Classe indeterminada
Farciment: Zuma Zuma no Mi

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori