FANDOM

País de Wano
País de Wano
Informació
Nom japonès: ワノ国
Nom anglès: Wano Country
Nom català: País de Wano; Wano Kuni
Primera aparició: Capítol 909[1]
Situació: Nou Món
Clima:
Càrrega Log Pose:
Afiliació: Pirates Bèsties
Població:

El País de Wano (ワノ国, Wano Kuni) és un país poderós i aïllat en el Nou Món que no està afiliat al Govern Mundial. Actualment està ocupat pels Pirates Bèsties, que estan aliats amb el shogun, en Kurozumi Orochi.[2]

En Hogback el va mencionar per primera vegada a l'Arc de Thriller Bark,[3] i és on té lloc l'acció de l'Arc del País de Wano.

Informació generalEdita

El País de Wano té els seus propis guerrers, els samurais (, samurai?), uns espadatxins de tant nivell que ni la Marina gosa enfrontar-s'hi.[4] Sembla ser que qualsevol persona que sigui samurai es considera d'alt estatus social.[5] L'espasa d'en Ryuma, la Shūsui, es considera un tresor nacional de Wano.

Al País de Wano, s'espera que les dones parlin educadament i només quan convé, tot i que se'ls permet convertir-se en samurai o ninja. En japonès, se'ls refereix amb el prefix honorífic "O-" (?). La jerarquia social dicta que els ciutadans de classe alta poden ser dominants respecte els de la classe baixa, podent ordenant-los-ho tot i matar-los a sang freda sense cap repercussió legal.[5] Alguns oficials de cert rang també cometen crims capitals per les seves pròpies raons i troben un cap de turc per encobrir les seves accions. Un magistrat en particular va realitzar una matança amb la intenció de culpar-ne a en Zorojuro, sense cap judici que l'hagués deixat parlar.[1]

El Chonmage és el pentinat més comú entre els homes.[6] Que et tallin el chonmage és un senyal de desgràcia,[7] i com una forma de penediment per a actes vergonyosos.[8]

El país segueix una política d'aïllament, de manera que el contacte amb forasters com pirates i altres països està prohibit. Sortir de les fronteres del país també està considerat un crim.[2] El ritual del seppuku és la forma de càstig que s'aplica als criminals del país.[1]

L'administració del país està corrompuda a causa del shogun Kurozumi Orochi, els oficials del qual són opressius i controlen durament als ciutadans. S'imposen encara més amb la seva lleialtat al Yonko Kaido, que els manté amb la força militar dels Pirates Bèsties, fent gairebé impossible que els ciutadans desafiïn a l'Orochi. La majoria del país ha quedat erm a causa de la crueltat de l'Orochi, de manera que només el seu territori personal, la Capital de les Flors, sigui fèrtil. Tot i la prohibició de tenir contacte amb pirates i altres forasters, l'aliança de l'Orochi amb en Kaido (el qual té connexions amb l'exterior) mostra que l'esglaó més alt del país desobeeix hipòcritament les seves polítiques, extenent el descontentament entre els civils. Parlar malament de l'Orochi en veu alta, fins i tot en converses casuals, està considerat rebel·lió i un crim capital.[9]

DistribucióEdita

Clima i fauna salvatgeEdita

Les aigües que envolten Wano sempre tenen un clima molt dolent, amb vents inusuals i forts que fan que els núvols i les onades prenguin forma de remolí, semblant-se a la seva representació en les pintures Ukiyo-e. Aquestes condicions tan perilloses li donen a Wano una barrera natural que fa molt difícil l'entrada i sortida del país.

Les corrents de l'oceà de Wano són úniques ja que són clares com un riu de muntanya, tot i que s'hi comporten al revés, apropant l'aigua del mar a la terra (de manera semblant a la Reverse Mountain). Tot i això, l'aigua dolça encara es dirigeix cap al mar a través de les cascades, a dalt de les quals es troben els corrents formant remolins.

Se sap que Kois gegants viuen en aquests mars, tot i que són peixos d'aigua dolça, i un pop de mida humana també hi viu podent convocar aquestes carpes gegants fent sorolls associats a les obres de teatre Kabuki. També viuen a Wano criatures gegants com el babuí que porta katanes i un Komainu.

GeografiaEdita

El País de Wano està dividit en un nombre desconegut d'àrees que estan governades per senyors feudals.

La Capital de les Flors (花の都, Hana no Miyako?) és on resideix el shogun Kurozumi Orochi. Actualment és l'únic lloc pròsper de Wano a causa de l'afiliació del shogun amb els Pirates Bèsties.

Una altra àrea, Kuri, havia estat governada per en Kozuki Oden en el passat.[10] Fa aproximadament un any, sota el govern dels Pirates Bèsties, la majoria del país es va convertir en una terra erma, contaminada per la fàbrica d'armes que enverina els rius d'aigua dolça. La Vil·la Amigasa (編笠村, Amigasa-mura?) es trobava allí abans de ser destruïda per l'estrella dels Pirates Bèsties, l'X Drake. El Poble d'Okobore (おこぼれ町, Okobore-chō?) també es troba a Kuri. Es localitza a l'altra banda d'un gran arc japonès, davant del Poble Bakura. És un poble molt pobre ja que tot el que hi ha està fet de les sobres de la capital. El Poble Bakura (博羅町, Bakura-chōBakura-chō?) és on resideixen els Pirates Bèsties. Es troba al peu de la muntanya on estava el castell de l'Oden, i té un gran arc japonès a l'entrada.

HabitantsEdita

País de Wano
Capital de les Flors
NoPicAvailable Urashima portrait
Shogun Kurozumi Orochi Urashima
Kuri
NoPicAvailable Momonosuke portrait Kin'emon Portrait Kanjuro Portrait Raizo portrait
Daimyo Kozuki Oden (mort) Kozuki Momonosuke Kin'emon Kanjuro Raizo
Tenguyama Hitetsu portrait manga Tama Portrait manga Komachiyo portrait manga Hihimaru portrait manga Tsuru (Wano) Portrait manga
Tenguyama Hitetsu Tama Komachiyo Hihimaru Tsuru
Kiku Portrait manga
Kiku
Pirates Bèsties
Kaido Portrait anime Jack Portrait anime Holdem Portrait manga Kamijiro Portrait manga Speed Portrait manga
Kaido Jack Holdem Kamijiro Speed
Hawkins portrait post Batman Portrait manga Gazelleman Portrait manga Mouseman Portrait manga
Basil Hawkins Batman Gazelleman Mouseman

HistòriaEdita

PassatEdita

Després de morir, el samurai llegendari Ryuma va ser enterrat al País de Wano i el seu llegat el va convertir en un heroi nacional.[11]

En Kin'emon va néixer a Kuri[12] i va servir com a criat de la Família Kozuki.[13]

Fa 23 anys, algú va aconseguir infiltrar-se al País de Wano i va saquejar la tomba d'en Ryuma, quedant-se amb el cadàver d'en Ryuma i la seva espasa: la Shūsui. Aquest incident va ser considerat una desgràcia que va portar al país a un pas del desastre. Quan en Kin'emon va veure que en Zoro tenia la Shūsui, es va pensar que n'era el culpable.[11][14]

Fa uns 20 anys, la família governant del país, la Família Kozuki, van ser destronats.

Fa quatre anys, en Portgas D. Ace va anar al País de Wano i va aprendre a fer un [[1]], per fer-li després un a en Ozu Jr..[15]

Els Pirates Bèsties van ocupar el País de Wano i van prendre el control de la majoria de les regions. Un dels senyors feudals del país, en Kozuki Oden, va ser executat per en Kaido i el shogun del país per negar-se a donar informació sobre la "Història de veritat" que va descobrir durant el temps en el què va ser membre dels Pirates d'en Roger.[16] Això va fer que el fill de l'Oden, en Kozuki Momonosuke, i tres dels seus criats, en Kin'emon, en Kanjuro i en Raizo, fugissin del país cap a Zou, on podrien trobar-se amb dos altres servidors de la Tribu Mink: l'Inuarashi i en Nekomamushi. Per a raons de seguretat, en Kin'emon li va indicar a en Momonosuke que farien veure que eren pare i fill.[17] Sota el govern del shogun corrupte i en Kaido, la major part de Wano es va convertir en un erm desolat, amb l'aigua i les provisions de menjar enverinats per la fàbrica d'armes. Nomes la Capital de les Flors va romandre pròspera.[18]

Segons en Kin'emon, uns quants guerrers del País de Wano que s'oposaven al govern d'en Kaido i el shogun s'havien estat reunint per formar una rebel·lió. En Kin'emon també va enunciar que les últimes paraules d'en Kozuki Oden abans de deixar els seus servidors havien demanat obrir les fronteres de Wano.[2]

Arc de ZouEdita

La Família Kozuki va formar una aliança amb els Pirates del Barret de Palla i els Pirates del Cor per poder lluitar contra les forces d'en Kaido i alliberar Wano.[19]

Arc del País de WanoEdita

Després de separar-se de l'Equip de rescat d'en Sanji, la resta dels Pirates del Barret de Palla van anar amb en Kin'emon i els seus aliats i es van infiltrar a Wano. Per assegurar-se de no ser detectats per les forces del shogun actual, en Kin'emon va suggerir que tothom anés d'incògnit i assumís una identitat local fins que ell i els seus companys poguessin formar un exèrcit per lluitar contra el shogun i les seves forces.[20]

Després de recuperar en Sanji, en Ruffy i el seu grup van poder infiltrar-se a Wano tot i les impossibles condicions climàtiques (mentre els acompanyava un estrany pop), però en Ruffy va quedar separat dels altres.[21]

En Ruffy llavors va veure que els Pirates Bèsties estaven segrestant una nena anomenada Tama, i la va rescatar. La Tama aleshores el va portar a casa seva i li va donar un bol d'arròs. Mentre menjava, el tutor de la Tama, en Tenguyama Hitetsu, va trobar en Ruffy a casa seva i el va atacar. La Tama va córrer a explicar-li el què havia passat però es va desmaiar d'haver begut l'aigua del riu enverinat, contaminat per la fàbrica d'armes d'en Kaido.[22] Llavors en Hitetsu li va deixar una mica de roba a en Ruffy i li va explicar la vegada que van conèixer l'Ace i la seva tripulació. En Ruffy es va endur a la Tama per buscar ajuda mèdica muntat sobre la mascota komainu de la Tama, en Komachiyo. En el camí, en Ruffy li va explicar que l'Ace s'havia mort, però la Tama no s'ho acabava de creure. Els dos van acabar en un terreny erm i allí es van trobar en Zoro i en Basil Hawkins, una estrella dels Pirates Bèsties.[23]

Després d'una breu lluita, en Komachiyo es va emportar en Ruffy i en Zoro lluny d'allí, així com a la Tsuru, la qual havia sigut rescatada dels Pirates Bèsties per en Zoro. La Tsuru va reconèixer la Tama i va dirigir al grup a la seva casa de te. Mentrestant, els Pirates del Cor van descobrir l'arribada d'en Ruffy a Wano i van decidir informar-ne a en Law.[24] Després que la Tsuru li donés un te d'herbes, la Tama es va recuperar i es va menjar l'àpat que li oferia la Tsuru, tot mentre la Kiku tractava les ferides d'en Zoro. Després d'això, mentre la Tama descansava, la Tsuru els va explicar a en Ruffy i en Zoro la història del País de Wano abans i després de la traició del shogun Kurozumi Orochi. Però com que la Tsuru es va posar a parlar del shogun, els Pirates Bèsties la van localitzar i mentre un gifter l'atacava, un altre va agafar la Tama i va córrer cap al Poble Bakura, amb la Kiku, en Ruffy i en Zoro perseguint-lo al llom d'en Komachiyo.[25]

Al Poble Bakura, en Holdem obligava a la Tama a utilitzar les seves habilitats, el qual ella es negava a fer. Mentrestant, el grup d'en Ruffy va entrar al poble i va observar un torneig de sumo en el qual l'Urashima, un lluitador que no deixava d'intentar que la Kiku es casés amb ell, denigrava a la gent del poble i forçava a la Kiku a convertir-se en la seva esposa. Enrabiada per aquesta actitud, la Kiku li va tallar el monyo de samurai.[26] Sorprès i furiós, l'Urashima va ser colpejat i enviat volant per tot el poble destruint unes quantes cases en el seu camí, inclosa la d'en Holdem. Reconeixent en Zoro com un criminal buscat, els locals van atacar el grup i, tot i que van ser derrotats, es van alegrar de l'arribada d'en Holdem a l'escena. Llavors en Ruffy va veure la Tama amb en Holdem i va demanar que l'alliberés, al qual en Holdem s'hi va negar. Mentrestant, els grups d'en Law i en Hawkins també es van apropar al Poble Bakura.[27]

Trivia Edita

  • El País de Wano està clarament inspirat en el Japó Feudal. En són prova la gent, el dialecte, l'arquitectura, la cultura i l'atmosfera general.
    • El fet que els espadatxins d'aquest país s'anomenen "samurai", les expectatives locals de les dones i la política de tancament són també referències al Japó en la seva era feudal.
  • Les condicions climàtiques que envolten Wano estan basades en la llegenda Kamikaze en el folklore japonès ja que el Kamikaze (vent diví) va ajudar als japonesos a repel·lir la invasió de l'Imperi Mongol.
  • Fins ara, quan un personatge nadiu del País de Wano ha estat introduït en el manga, la seva informació apareix en un pergamí japonès en comptes del requadre de sempre. El mateix país va ser introduït d'aquesta manera.
    • La introducció falsa d'en Momonosuke va ser una excepció (potser donant a entendre que la introducció era de mentida), però quan es va revelar la seva identitat, també va aparèixer un pergamí.
    • En Ryuma va ser introduït de manera diferent, ja que era anterior a One Piece havent aparegut primer al one-shot Monsters, i quan va aparèixer a One Piece ja no era ell, sinó el seu zombie.
    • Quan s'introdueix un personatge al País de Wano, té un requadre d'informació amb les cantonades còncaves.
      • En Franky, l'Usopp, la Nico Robin i en Zoro van ser reintroduïts d'aquesta manera quan van aparèixer amb els seus àlies a Wano.
  • Wano és el primer, i de moment l'únic, lloc canònic que va ser visitat durant una història no-canonica.
  • En comptes de la usual onomatopeia "don-don" que l'Oda utilitza per introduïr noves localitzacions i personatges, quan introdueix el País de Wano ho canvia per "be-ben", que representa el so d'un shamisen, un instrument de corda tradicional del Japó.
  • En aquest lloc és on transcorre l'acció de Monsters, el one-shot que va dibuixar l'Oda abans de fer One Piece.
  • El nom del país és un joc de paraules: Wa no Kuni (和の国 que vol dir País de l'harmonia) és un nom que se li dóna a Japó.

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 909 (pàg. 8-9), El País de Wano apareix per primera vegada.
  2. 2,0 2,1 2,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 819 (pàg. 5) i Episodi 771, En Kin'emon explica la situació del País de Wano.
  3. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 450 (pàg. 4-5) i Episodi 344, En Ryuma i el Pais de Wano són esmentats per en Hogback.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 66 Capítol 655 (pàg. 6) i Episodi 579, En Brook informa sobre els samurais del País de Wano i la seva política.
  5. 5,0 5,1 One Piece MangaCapítol 915 (pàg. 3), En Mouseman parla de la jerarquia social de Wano.
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 67 Capítol 657 (pàg. 15) i Episodi 582, En Sanji explica que ha reconegut al samurai gràcies al seu pentinat característic.
  7. One Piece MangaCapítol 915 (pàg. 16-17), La gent s'horroritza quan la Kiku li talla el chonmage a l'Urashima.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 70 Capítol 699 (pàg. 13) i Episodi 625, En Kin'emon ordena a en Momonosuke que li talli el chonmage per la seva naturalesa pervertida.
  9. One Piece MangaCapítol 914 (pàg. 10-11), En Batman intenta matar la Tsuru per parlar malament de l'Orochi.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 817 (pàg. 8) i Episodi 768, S'intrudueix formalment en Momonosuke.
  11. 11,0 11,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 70 Capítol 699 (pàg. 11-12) i Episodi 625, En Kin'emon parla del llegat d'en Ryuma.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 68 Capítol 672 (pàg. 14) i Episodi 598, En Kin'emon es presenta correctament després de recuperar del tot el seu cos.
  13. One Piece Manga — Vol. 81 Capítol 816 (pàg. 13-17), En Kin'emon revela que és un criat de la Família Kozuki, els quals han sigut amics de Zou durant generacions.
  14. One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 909 (pàg. 14), Es menciona el robatori de la tomba d'en Ryuma.
  15. One Piece Manga i Anime — Vol. 57 Capítol 555 (pàg. 14) i Episodi 464, L'Ace menciona haver après a fer un kasa aquí a l'Ozu Jr.
  16. One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 818 (pàg. 14-17) i Episodi 770, Es revela la raó per la què els Pirates Bèsties van envair Wano.
  17. One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 817 (pàg. 8-9) i Episodi 768, S'explica la raó del viatge dels criats cap a Zou.
  18. One Piece MangaCapítol 912 (pàg. 6), En Hitetsu explica les condicions de vida del País de Wano.
  19. One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 819 (pàg. 13) i Episodi 771, Es forma l'aliança Ninja-Pirata-Mink-Samurai.
  20. One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 909 (pàg. 10-17), Els Pirates del Barret de Palla amagant-se a la vista a Wano.
  21. One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 910 (pàg. 6-15), L'Equip de rescat d'en Sanji entra al País de Wano.
  22. One Piece MangaCapítol 911, En Ruffy coneix a la Tama i en Hitetsu.
  23. One Piece MangaCapítol 912, En Ruffy s'endú la Tama cap al metge.
  24. One Piece MangaCapítol 913, La Tsuru s'ofereix a ajudar.
  25. One Piece MangaCapítol 914, S'emporten a la Tama cap al Poble Bakura.
  26. One Piece MangaCapítol 915, El grup entra al Poble Bakura.
  27. El grup lluita al Poble Bakura.

Navegació Edita

[v · e]
Illes i localitzacions
Mar Blava
East Blue: Illa Dawn (Poble de Foosha  •  Mont Colubo  •  Bosc Midway  •  Terminal Gris  •  Regne de Goa)  •  Illa de les Cabres  •  Shells Town  •  Poble Shimotsuki  •  Illes Organ  •  Illa del Tresor de l'East Blue  •  Illes Gecko (Poble de Syrup)  •  Baratie  •  Illes Conomi (Arlong Park  •  Poble de Coco  •  Poble de Gosa)  •  Loguetown  •  Illa Kumato  •  Illa Mirrorball  •  Tequila Wolf
North Blue: Lvneel  •  Spider Miles  •  Rakesh  •  Flevance  •  Illa Minion  •  Illa Rubeck  •  Illa Swallow  •  Notice  •  Regne Germa
West Blue: Regne d'Ilusia  •  Ohara  •  Thriller Bark  •  Toroa  •  Las Camp  •  País de Kano
South Blue: Regne Briss  •  Illa Karate  •  Centaurea  •  Regne Torino  •  Baterilla  •  Regne Negre de Drum
Grand Line
Paradís: Illa del Cactus (Whiskey Peak)  •  Illa Nanimonai  •  Little Garden  •  Illa Kyuka  •  Drum (Castell de Drum  •  Rocadrum  •  Robelle  •  Gyasta  •  Cocoa Weed  •  Cornàs)  •  Alabasta (Alubarna  •  Yuba  •  Base Fluvial  •  Nanohana  •  Erumalu  •  Cafè de les aranyes  •  Katorea  •  Tamarisk  •  Suiren  •  Tomba dels Reis  •  Desert Sandora  •  Riu Sandora)  •  Vira  •  Renaisse  •  Jaya (Mock Town)  •  Long Ring Long Land  •  Illa Ukkari Hot-Spring  •  Water 7 (Moll 1  •  Franky House  •  Base de la Galley-La)  •  Illa Scrap  •  St. Poplar  •  San Faldo  •  Pucci  •  Enies Lobby  •  Illa Banaro  •  Triangle Florià  •  Thriller Bark  •  Arxipèlag de Sabaody (Parc Sabaody  •  Antonio's Graman  •  Casa de Subhastes  •  Sabao Dome  •  Bar l'Estafa de la Shakky)  •  Illa Karakuri  •  Illa Momoiro  •  Arxipèlag Boin  •  Illa Namakura  •  Illa Kuraigana  •  Illa Kenzan  •  Merveille  •  Marineford  •  Fons marí (Inframón marí  •  Imperi dels peixos daurats  •  Poble dels peixos gat diadema)  •  Illa Foolshout
Nou Món: Raftel  •  Illa Yukiryu  •  País de Wano  •  Guerra d'Edd  •  Foodvalten  •  Totland (Illa Pastís  •  Illa Cacau  •  Illa Melmelada)  •  Punk Hazard  •  Illa Raijin  •  Illa Risc Vermell  •  Illa Mystoria  •  Dressrosa (Coliseu Corrida  •  Acacia  •  Sebio  •  Carta  •  Primula  •  Camp de Flors)  •  Green Bit (Regne Tontatta)  •  Zou (Ducat de Mokomo)  •  Regne de Prodence  •  Regne Mogaro  •  Jewel Ice Sheet  •  Regne de Doerena  •  Regne Majiatsuka  •  Illa Applenine  •  Illa Karai Bari  •  Illa Broc Coli
Desconegudes: Baltigo  •  Elbaf  •  Illa Pirata  •  Continent de Gel  •  Nakrowa  •  Regne de Rommel  •  Ciutat Maragda
Altres
Mar del Cel: Skypiea (Carretera Làctia  •  Jardí Superior  •  Illa de l'Àngel  •  Mar Blanca  •  Mar Blanca Blanca  •  Cloud End)  •  Bilka  •  Weatheria  •  Ballon Terminal
Calm Belt: Amazon Lily  •  Corrent Tarai (Marineford  •  Enies Lobby  •  Impel Down)  •  Rusukaina
Red Line: Reverse Mountain  •  Caps Bessons  •  Mariejois  •  Illa dels Tritons (Regne Ryugu)
Espai: Lluna
Desconegudes: Micqueot  •  Gran Regne
Farciment
Només anime: East Blue: Ocean's Naval  •  Illa Creuer  •  Illa Perduda  •  Grand Line: Illa Papanapple  •  Illa dels Focs Artificials  •  Illa de les Cabres  •  Illa Ruruka  •  Boira de l'Arc de Sant Martí  •  Illa Navarone  •  Hyokaido  •  Illa Balneari  •  East Blue Petit  •  Illa Eight Nine  •  Nou Món: Mar Maubeugemour  •  Illa Mà  •  Nebulandia  •  Silver Mine
Pel·lícules: East Blue: Illa Gold  •  Illa Clockwork  •  Grand Line: Illa Crown  •  Hannabal  •  Illa Navarone  •  Elena  •  Partia  •  Illa Asuka  •  Illa Omatsuri  •  Illa Mecha  •  Kilauea  •  Nou Món: Endpoints  •  (Illa Firs  •  Illa Secon  •  Piriodo)  •  Illa Dock
Altres: Illa Samba  •  Ciutat Trans