FANDOM

Paramècia
Paramècia
Informació
Nom japonès: 超人系
Nom anglès: Paramecia
Nom català: Paramècia
Afiliació:
Ocupació:
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
Les paramècia són una classe de fruites del diable que atorguen al usuari una habilitat que modifica el seu cos, els hi permet modificar el seu entorn o produir substàncies per exemple. En general es pot dir que les paramècia són totes aquelles fruites que donen una habilitat sobre humana, però no permeten al usuari ni transformar-se en un element (com les lògia) o en un animal (com les zoan). Aquesta és la classe més comuna de fruita del diable.

Fortaleses Edita

Les fruites paramècia atorguen al usuari unes qualitats que només poden classificar-se com a sobrehumanes. Contenen la major varietat de poders dins una classe, sent alguns d'aquests dels personatges més forts de la sèrie, com la Gura Gura no Mi d'en Barbablanca.

Buggy vs Ulls de falcó

En Buggy immune als atacs d'en Mihawk

El major avantatge de les paramècia és que fins i tot els usuaris físicament dèbils són capaços de aprofitar tot el potencial de la fruita, com es demostra la Robin o en Buggy. Per aprofitar al màxim el poder de la fruita no es necessita una gran forma física ni una gran habilitat en la lluita, només depen de la imaginació i creativitat del usuari al utilitzar el seu poder, fent que persones aparentment dèbils puguin ser grans combatents.

Tot i que les habilitats poden ser explotades de varies formes, arribar a extraure tot el potencial depen essencialment del usuari. Alguns troben la inspiració després de molts anys utilitzant una combinació d'atacs i d'altres mai arriben a extraure tot el potencial de la fruita. Un exemple és en Brook, que durant 50 anys només va utilitzar la seva fruita per reviure i no va aprofitar tot el potencial fins que no ho va necessitar després de separar-se del seus companys.

Hi ha una fruita que ha sigut considerada com la fruita del diable definitiva i és paramècia, ja que permet al usuari una gran varietat d'habilitats i a més té la capacitat de concedir la vida eterna a canvi de la vida del usuari.

Despertar Edita

La Ito Ito no Mi despertada

Una paramècia despertada.

Al igual que totes les classes de fruites, les paramècia també poden despertar, podent utilitzar les seves habilitats de formes molt més variades. En Doflamingo al despertar la Ito Ito no Mi, va poder crear fils a més de a través del seu cos, a través del medi que el rodejava, tant el terra com els edificis els pot convertir en fils sense necessitat de tocar aquella matèria inorgànica. En Ruffy diu que aquesta habilitat fa que la fruita ja no sembli paramècia.

Debilitats Edita

La classe paramècia és també el grup que conté els poders o habilitats especials que poden considerar-se "inútils" per a l'usuari, donant-li molt pocs o cap avantatge. Una prova d'aquest fet és el mateix Ruffy, ja que després de menjar-la la seva habilitat per estirar-se era totalment inútil i fins anys després no aconsegueix un benefici.

Els usuaris del tipus paramècia són els més fàcils de combatre ja que encara que les habilitats de les seves fruites els donen cert avantatge, fan els seus atacs molt més previsibles i moltes vegades les seves habilitats són utilitzades al màxim potencial en un espai molt curt de temps. Tot i que això és una visió general ja que hi ha usuaris que han aconseguit desenvolupar prou la seva habilitat com per ser uns grans contrincants amb una gran varietat de usos per la seva fruita, com demostren en Ruffy i en Doflamingo, a més hi ha algunes fruites que tenen habilitats molt més versàtils que altres, com per exemple la Horu Horu no Mi que permet moltes tècniques molt variades dins de la capacitat de manipular i crear hormones.

Algunes habilitats tenen conseqüències per l'usuari, com en Kuma o en Decken, que han de dur les seves mans cobertes amb guants o si no podrien utilitzar la seva habilitat sense voler. Això es veu al combat entre en Sanji i el Mr. 2, on el Sanji enganya en Mr. 2 perquè es toqui la cara i canvii d'aparença.

Algunes habilitats del tipus paramècia perduren en el temps, moltes d'aquestes, com la Fuwa Fuwa no Mi o la Hobi Hobi no Mi, desapareixen si l'usuari es desmaia però d'altres, com la Mero Mero no Mi o la Kage Kage no Mi, només poden ser revertides pel mateix usuari i si aquest es desmaia o mor, els efectes de les seves habilitats perduren en el temps.

Informació complementària Edita

Les fruites del diable de la classe paramècia són les més freqüents de trobar. Es poden dividir en diferents subcategories, ja que és impossible generalitzar-ne els poders. Tot i això es poden classificar en dos grups bàsics: les fruites que aporten una habilitat intangible (com la visió, la capacitat de dividir-se o la lentitud) o les que aproten una habilitat tangible (com portes, gàbies o explosions). També es poden classificar segons com es manifesten aquestes habilitats: poden alterar el físic del usuari (com la Guru Guru no Mi, la Bane Bane no Mi o la Ton Ton no Mi), poden afectar el entorn immediat o éssers vius prop seu (com la Gura Gura no Mi, la Doku Doku no Mi o la Horo Horo no Mi) o poden afectar tant el físic del usuari com el seu entorn o éssers vius propers (com la fruita de la Jewelry Bonney, la Ope Ope no Mi o la Shiro Shiro no Mi).

També varia la forma d'activar-les, per exemple la Gomu Gomu no Mi, la Yomi Yomi no Mi o la Sube Sube no Mi sempre estan activades, encara que sigui de forma passiva, però d'altres, com la Bari Bari no Mi, la Choki Choki no Mi o la fruita d'en Kid necessiten activar-se.

Florida d'ulls

La Robin utilitzant la seva habilitat per buscar l'Usopp.

Algunes fruites no serveixen gens o gaire bé gens per lluitar però tot i això que siguin útils fora d'aquesta, com la Chiyu Chiyu no Mi, que no serveix gens en una lluita, però fora d'aquesta o en un segon pla pot donar un gran avantatge als aliats del usuari gràcies a la seva capacitat per curar. Hi ha moltes fruites que no només tenen utilitat en combat, algunes habilitats si s'utilitzen amb enginy poden ser útils tant en combat com fora d'aquest. Per exemple, la Robin fa servir la seva habilitat per espiar fent florir ulls o orelles.

Hi ha moltes paramècia que poden confondre's fàcilment amb una lògia, ja pot ser perquè permeten crear i manipular quantitats il·limitades d'una substància (com la Doru Doru no Mi, la Awa Awa no Mi o la Beta Beta no Mi) o perquè permeten al usuari convertir-se en una matèria en concret a voluntat (com la fruita d'en Jozu, la Ishi Ishi no Mi o la Supa Supa no Mi). Tot i això, no es poden confondre amb lògia ja que les primeres no permeten al usuari convertir-se en aquella substància, i les segones no permeten crear la matèria en la que es converteix l'usuari. Tot i que la Buki Buki no Mi permet al usuari convertir-se en qualsevol arma, i si aquesta ha d'explotar i per tant trencar-se, permet al usuari regenerar-se, però només en aquest cas. En Trebol utilitza la fruita i el seu cos extremadament prim per fer creure als seus enemics que és un usuari lògia, creant al seu voltant una capa amb la mateixa substància que controla fent-lo semblar molt més gras.

Usuaris de fruites de tipus paramècia Edita

Usuaris de fruites Paramecia
Canòniques
Ruffy portrait post Buggy portrait post SexyAlvidaPortrait Miss Valentine Portrait Mr. 5 Portrait
Monkey D. Ruffy Buggy Alvida Miss Valentine Mr. 5
Robinportrait Galdino Portrait Wapol portrait Bentham Portrait Paula Portrait
Nico Robin Galdino Wapol Bentham Paula
Daz Bones Portrait Hina portait Bellamyportrait Foxyportrait Bluenoportrait
Daz Bones Hina Bellamy Foxy Blueno
CalifaCPportrait VeryGoodportait Shuuportrait Sharinguportait Brookportrait(2anys)
Califa Very Good Shu Sharinguru Brook
Moriah portrait Perona Post Portrait Absalom Portrait Kuma portrait Jewelry Bonney Color Thumbnail
Gecko Moriah Perona Absalom Bartholomew Kuma Jewelry Bonney
Kidthumb Law portrait post Capone Bege Color Thumbnail Hawkinsthumb Apoo portrait
Eustass Kid Trafalgar Law Capone Bege Basil Hawkins Scratchmen Apoo
Boa portrait Magellan Portrait Post Emporio Ivankov portrait Inazuma Male Thumbnail Shiki Thumbnail
Boa Hancock Magellan Emporio Ivankov Inazuma Shiki
Barbablanca portrait Jozu Portrait Tsuru portrait Bramenko portrait Barbanegra Portrait
Edward Newgate (mort) Jozu Tsuru Blamenco Marshall D. Teach
Vander Decken portrait Kin'emon Portrait Baby 5 portrait Buffalo portrait Violet portrait
Vander Decken IX Kin'emon Baby 5 Buffalo Violet
Jora Portrait Bartolomeo Portrait Leo Portrait Kelly Funk Portrait Sugar Portrait
Jora Bartolomeo Leo Kelly Funk Sugar
Fujitora portrait Gladius Portrait Senor Pink portrait Machvise Portrait Diamante Portrait
Issho Gladius Senor Pink Machvise Diamante
Pica Portrait Mansherry Portrait2 Trébol Portrait
Pica Mansherry Trébol
No Canòniques
Drago Apis portrait Eric Bearkingportrait Noko portrait
El Drago Apis Eric Bear King Noko
Blyue Portrait Don accino Musshuruthumb Largo portrait Chameleone Portrait
Blyue Don Accino Musshuru Largo Chameleone
Ain Portrait Bins Portrait Lily Enstomach portrait
Ain Bins Lily Enstomach

Llista de fruites de la classe paramècia Edita

Fruites canòniques Edita

  • Gomu Gomu no Mi: converteix el cos del usuari en goma.
  • Bara Bara no Mi: permet a l'usuari dividir el seu cos a trossos i poder-los controlar a voluntat, a més a més de fer-se immune a ser tallat.
  • Sube Sube no Mi: fa que el cos del usuari sigui relliscós i tots els objectes que el toquen rellisquin, fins i tot les armes o cops. Aparentment, la fruita també fa que la persona s'aprimi si abans era obesa.
  • Kilo Kilo no Mi: permet a l'usuari canviar el seu pes a voluntat, des de 1 a 10.000 kilograms.
  • Bomu Bomu no Mi: fa que qualsevol part de la persona que se l'ha menjat pugui explotar sense causar-li cap dany a l'usuari. També torna la persona permanentment immune als atacs explosius.
  • Hana Hana no Mi: permet a l'usuari fer "florir" parts del seu cos múltiples vegades des de la superfície de qualsevol objecte, com si fossin flors.
  • Doru Doru no Mi: permet a l'usuari generar i manipular quantitats il·limitades de cera d'espelma des del seu cos.
  • Baku Baku no Mi: permet que la persona mastegui i mengi tot allò que ella vulgui, i que posteriorment ho assimili en el seu cos o bé que pugui fusionar els objectes menjats.
  • Mane Mane no Mi: permet a l'usuari transformar-se en qualsevol persona que hagi tocat.
  • Toge Toge no Mi: permet a l'usuari convertir qualsevol part del seu cos en punxes.
  • Supa Supa no Mi: converteix la pell o la part superficial del cos de l'usuari permanentment en acer i li permet convertir qualsevol superfície del seu cos en una afilada fulla d'acer.
  • Ori Ori no Mi: permet a l'usuari col·locar ceps de ferro als seus enemics, fent que passin a través de les parts del cos de l'usuari.
  • Bane Bane no Mi: permet a la persona convertir qualsevol part del seu cos en grans molles.
  • Ito Ito no Mi: permet a l'usuari crear fils i manipular-los a voluntat.
  • Noro Noro no Mi: permet a l'usuari emetre "Fotons Noroma", que alenteixen significativament qualsevol objecte contra el que impactin durant 30 segons.
  • Doa Doa no Mi: permet a l'usuari crear portes a través i sobre qualsevol superfície o a través del aire.
  • Awa Awa no Mi: permet que l'usuari crear i manipular el sabó.
  • Beri Beri no Mi: permet a l'usuari dividir-se en orbs que es poden separar i tornar a ajuntar.
  • Sabi Sabi no Mi: permet a l'usuari rovellar qualsevol objecte instantàniament.
  • Shari Shari no Mi: permet a l'usuari convertir parts del seu cos en rodes i fer-les girar.
  • Yomi Yomi no Mi: permet al usuari tornar a la vida i manipular la seva anima a voluntat.
  • Kage Kage no Mi: permet al usuari tractar les ombres com a objectes sòlids i manipular-les a voluntat.
  • Horo Horo no Mi: permet al usuari crear i convertir-se en fantasma.
  • Suke Suke no Mi: permet al usuari tornar-se invisible, incloent qualsevol cosa que estigui tocant.
  • Nikyu Nikyu no Mi: permet al usuari repel·lir qualsevol cosa, tangible o no.
  • Ope Ope no Mi: permet al usuari crear un espai on l'usuari té total control del que hi ha dins.
  • Shiro Shiro no Mi: Permet convertir a persones i objectes a la mida d'una cèl·lula per amagar-les dins del seu cos.
  • Mero Mero no Mi: permet al usuari convertir en pedra a qualsevol persona que tingui pensaments impurs amb l'usuari.
  • Doku Doku no Mi: permet al usuari generar qualsevol tipus de verí en grans quantitats i controlar-lo a voluntat.
  • Horu Horu no Mi: permet al usuari injectar hormones als éssers humans.
  • Choki Choki no Mi: permet a l'usuari convertir parts del seu cos en tisores i tallar qualsevol material com si fos paper.
  • Gura Gura no Mi: permet a l'usuari crear terratrèmols a partir de fissures a l' aire o a la terra.
  • Woshu Woshu no Mi: permet a l'usuari rentar i secar ( literalment) a les persones com si fossin roba.
  • Fuwa Fuwa no Mi: permet a l'usuari anul·lar la gravetat de tots els cossos físics que toca.
  • Mato Mato no Mi: permet a l'usuari disparar a qualsevol objectiu, qualsevol cosa en qualsevol moment.
  • Buki Buki no Mi: permet a l'usuari convertir qualsevol part del seu cos en qualsevol arma.
  • Guru Guru no Mi: permet a l'usuari convertir qualsevol part del seu cos en hèlix.
  • Beta Beta no Mi: permet a l'usuari crear i controlar un moc a voluntat.
  • Hobi Hobi no Mi: permet a l'usuari convertir els éssers vius en ninots i que tots els altres oblidin la seva existència.
  • Bari Bari no Mi: permet al usuari crear barreres irrompibles.
  • Nui Nui no Mi: permet cosir qualsevol cosa a voluntat, ja sigui una persona o objecte.
  • Giro Giro no Mi: permet a l'usuari veure a través de totes les coses i llegir les ments.
  • Ato Ato no Mi: permet a l'usuari transformar persones i objectes en art.
  • Jake Jake no Mi: permet al usuari convertir-se en una jaqueta que una altra persona pot posar-se.
  • Pamu Pamu no Mi: permet a l'usuari fer explotar qualsevol part del seu cos o matèria inorganica que toqui.
  • Sui Sui no Mi: permet a l'usuari nedar per qualsevol superfície sòlida.
  • Ton Ton no Mi: permet a l'usuari canviar de pes a voluntat, fins a varies tones.
  • Hira Hira no Mi: permet a l'usuari convertir tot el que toca o a si mateix en roba.
  • Ishi Ishi no Mi: permet a l'usuari manipular i combinar la pedra amb el seu cos.
  • Nagi Nagi no Mi: permet a l'usuari crear espais insonoritzats.
  • Chiyu Chiyu no Mi: permet a l'usuari guarir qualsevol que estigui ferit i tornar-lo a un estat de salut perfecta.

Fruites no canòniques Edita

  • Goe Goe no Mi: permet a l'usuari crear raigs de so quan crida. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a les pel·lícules).
  • Hiso Hiso no Mi: permet a l'usuari parlar amb els animals. (Nota: aquesta fruita només apareix a l'anime)
  • Kama Kama no Mi: dóna a l'usuari unes ungles de 2 polzades de llargada i l'habilitat d'atacar amb aire tallant. (Nota: aquesta fruita només apareix a l'anime)
  • Kachi Kachi no Mi: torna el cos de l'usuari tant dur com la roca i li permet augmentar la seva temperatura corporal. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a les pel·lícules).
  • Nemu Nemu no Mi: permet a l'usuari menjar els somnis dels altres i així borrar-lis la memòria. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime i als videojocs)
  • Mini Mini no Mi: Permet a l'usuari empetitir-se a voluntat. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime i als videojocs).
  • Atsu Atsu no Mi: permet canviar la temperatura del cos del usuari a voluntat. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime).
  • Noko Noko no Mi: permet a l'usuari crear i controlar una de mena d'espores verinoses, les quals necessiten antídot immediat si et toquen. (Nota: aquesta fruita només apareix a les pel·lícules).
  • Ami Ami no Mi: permet al usuari crear i convertir-se una xarxa a partir de qualsevol material que hagi menjat prèviament. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime).
  • Mosa Mosa no Mi: permet al usuari fer créixer les plantes a gran velocitat i controlar-les. (Nota: aquesta fruita només apareix a les pel·lícules).
  • Modo Modo no Mi: l'usuari pot tornar totes les coses a la seva edat més jove. (Nota: aquesta fruita només apareix a les pel·lícules).
  • Peto Peto no Mi: permet a l'usuari controlar els éssers vius posant-lis un collar verd al coll. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime).
  • Moa Moa no Mi: permet a l'usuari augmentar la mida o la velocitat de qualsevol objecte que toqui. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime).
  • Kyubu Kyubu no Mi: permet a l'usuari tallar tot el que toca en cubs i controlar-los a voluntat. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a l'anime).
  • Nito Nito no Mi: permet al usuari secretar nitroglicerina i fer explosions al contacte. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a un espectacle de One Piece).
  • Hore Hore no Mi: permet al usuari enamorar a la gent i que segueixin les seves ordres. (Nota: aquesta fruita apareix tant sols a un espectacle de One Piece).

Fruites inventades en un SBS Edita

Navegació Edita

[v · e]
Fruites del Diable
Paramècia
SBS: Samu Samu no Mi  •  Gero Gero no Mi  •  Ero Ero no Mi
Zoan
Lògia
Classe indeterminada
Farciment: Zuma Zuma no Mi

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori