Fandom

One Piece Català Wiki

Roronoa Zoro/Habilitats i Poders

< Roronoa Zoro

3.530pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Article Destacat.jpg Ep! Aquest és el 4rt Article Destacat.
"Roronoa Zoro" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Roronoa Zoro

Manga - Anime

En Roronoa Zoro

Manga - Anime

En Roronoa Zoro

Informació
Nom japonès: ロロノア・ゾロ
Nom anglès: Roronoa Zoro
Nom català: Roronoa Zoro[1]
Afiliació: Pirates del Barret de Palla[2]; Gran Flota del Barret de Palla
Ocupació: Espadatxí; Pirata;[3] Caçapirates (abans)[4]
Sobrenom: "Caçapirates Zoro" (海賊狩りのゾロ, Kaizoku Gari no Zoro?)[5]
Edat: 19 (debut)[6]
21 (timeskip)[7]
Aniversari: 11 de novembre[8]
Alçada: 178 cm (debut)[9]
181 cm (timeskip)[10]
Recompensa: 320.000.000Belly[11]
Doblatge català: Marc Zanni;
Carme Calvell (nen)

Habilitats i PodersEdita

Indiscutiblement, en Zoro és un lluitador jove, poderós i molt fort. Per la seva immensa força, la seva ment severa i després de veure'l lluitar, la gent es pensa que ell és el capità dels Pirates del Barret de Palla. En Zoro és el més fort després d'en Ruffy i per això sempre lluita contra el segon enemic més fort i que és espadatxí.

Després del dur entrenament de dos anys amb en Dracule Mihawk, en Zoro s'ha fet molt més fort, ha crescut i s'ha fet molt més poderós que abans. Això es va veure durant la seva primera aparició després del timeskip, que podia tallar objectes molt grans amb una velocitat, facilitat i precisió increïble. Fins i tot ara és capaç de tallar un Pacifista per la meitat amb un sol tall d'espasa, mentre que fa dos anys els Pacifistes no tenien ni pessigolles quan en Zoro els atacava.

La força d'en Zoro ha estat demostrada després del timeskip quan va derrotar fàcilment a en Hody Jones, el més fort dels enemics (cosa que abans sempre lluitava amb el segon més fort i amb el més fort no podia derrotar-lo), amb un sol tall d'espasa tot i tenir el desavantatge de lluitar contra un Home-Peix sota l'aigua.

Fins i tot sense les espases, en Zoro té una força monstruosa, i quan era un nen ja era capaç d'aixecar roques sobre del seu cap. És prou fort com per desviar un cop de l'Ozu, i ha desenvolupat la capacitat de bombar els braços per tenir més músculs i així, més força. En Zoro és un expert en combats cos a cos. Colpeja i fa puntades de peu a les criatures més grans que ell, fins a poder-los derrotar.

No obstant això, abans del timeskip, en Zoro no podia controlar la seva força. Això es va mostrar quan va lluitar contra fusters de la Galley-La Company amb el costat oposat de la katana per no tallar-los, però que els feia mal tot i així.

L'agilitat, la velocitat i reflexos d'en Zoro són també extraordinaris. S'ha demostrat que és prou ràpid per poder lluitar amb en Sanji, qui és un mestre lluitant amb les cames, i amb els moviments d'en Kaku, podent-se moure a una velocitat gairebé inconcebible i saltar pels edificis. Fins i tot pot esquivar les bales amb facilitat. També s'ha vist que pot esquivar els làsers d'en Bartholomew Kuma després de ser ferit per l'Ozu i estant cansat per la batalla amb en Ryuma.

En Zoro també té una resistència monstruosa, però que també ha patit, i s'ha vist en diverses ocasions: quan en Mihawk li va tallar el pit amb l'Espasa Negre, quan l'Arlong li va tocar la ferida feta per en Mihawk amb el seu nas, quan es va tallar els turmells quan va voler lliurar-se del pastís de cera d'en Mr. 3, durant la batalla amb en Mr. 1, amb els atacs de llamps de l'Eneru, els atacs d'en Kaku, la puntada de l'Ozu i amb l'Ursus de Xoc d'en Kuma. També cal assenyalar que en Zoro ha sigut l'únic que no ha sigut incapacitat de l'últim atac dit, a més de l'única persona que es va mantenir conscient.

Zoro ferit per Kuma.jpg

En Zoro aguantant el dolor d'en Ruffy

Finalment, en Zoro va aconseguir absorbir tot el mal i la fatiga que en Ruffy havia acumulat, a més del mal causat durant les baralles amb l'Ozu i en Ryuma. Això és especialment impressionant, ja que després de notar tota la fatiga d'en Ruffy, encara va dir a en Kuma que el mataria. Però, en Zoro va aconseguir sobreviure i més tard, quan en Sanji li va preguntar què havia passat, ell va dir:"No ha passat res". S'ha de dir que mentre que en Ruffy va caure desmaiat d'agotament després de la lluita contra en Moriah, en Zoro, no només va aconseguir sobreviure, que també es va mantenir conscient, fins i tot després d'haver acumulat tot el dolor i la fatiga d'en Ruffy, per pura força de voluntat i orgull, tot i que va caure en coma poc després.

En Zoro ha sobreviscut a nombroses ferides que fàcilment podrien haver matat a un humà normal i durant les seves batalles, en Zoro es mostra amb ferides mortals. A les portes de la mort, en Zoro, és capaç de lluitar contra els enemics fins i tot sent molt més fort, sent tenaç i amb la ment clara. Sense tenir Fruita del Diable, en Zoro és el que té la resistència més alta de tota la tripulació, tot i que ells ja són inhumans.

La manca d'orientacióEdita

Fora de les batalles, en Zoro té una gran debilitat: la manca d'orientació. Molt sovint es perd i va en la direcció oposada, fins i tot quan el camí correcte apareix, ell segueix l'incorrecte. En Zoro també es confon amb les direccions. Un exemple és quan a la Saga d'Skypiea volia anar per la dreta i va anar per l'esquerre. També, a Enies Lobby, la Nami va indicar el camí correcte i va dir que la seguissin, però en Zoro va caminar pel camí equivocat. Aquesta característica fa preocupar als altres Barret de Palla, però també se'n burlen, sobretot en Ruffy. No obstant això, en Zoro no és conscient de la seva manca i es pensa que són els altres que s'equivoquen de direcció. Després del timeskip, en Zoro va arribar el primer a l'Arxipèlag Sabaody, cosa que va impressionar a en Sanji. No obstant això, la Perona el va ajudar.

EsgrimaEdita

Més informació: Santoryu

En Zoro és un mestre espadatxí molt poderós que pot utilitzar una, dues o tres katanes. També és capaç d'utilitzar l'aire per atacar l'enemic. En Brook el classifica en un usuari del "Poder de la Destrucció" (破壊力 Hakairyoku).

Tot i que se sent molt més còmode utilitzant el Santoryu (Estil de Tres Katanes), la seva habilitat amb una sola espasa és bastant excepcional, sent capaç de: mantenir a ratlla els Germans Nyaban, derrotar membres més fluixos dels Pirates de l'Arlong, derrotar en Mr. 1 i en Ryuma. Després de l'entrenament d'en Mihawk, les seves habilitats d'esgrima han millorat tant que ha sigut capaç de derrotar un Home-Peix, en Hody Jones, dins de l'aigua amb només una katana i dir-li al Millor Espadatxí de l'Illa dels Tritons que era massa feble per matar el seu avorriment, tot i que després aquest es va transformar després amb les Energy Steroid.

Com que ningú més s'ha vist utilitzant el Santoryu, es pot dir que en Zoro l'ha inventat, i que moltes tècniques, també. Fins i tot perfecciona les tècniques, com es va veure durat la lluita amb en Braham.

Si lluita amb persones dèbils o persones que no vol danyar, en Zoro utilitza el costat de la katana que no talla. Tot i que la Nami un cop va dir que, amb la seva força podria causar ferides mortals.

Un problema que preocupava a en Zoro era no poder tallar l'acer. Va aprendre a controlar i dominar aquesta tècnica durant la lluita amb en Mr. 1. Després del timeskip, en Zoro és capaç de tallar materials molt més forts que l'acer. Ara talla l'acer com si fos fruita.

Tot i que és capaç d'utilitzar les dues mans i la boca per agafar les katanes, en Zoro sembla ser esquerrà. Porta les katanes agafades al maluc dret, indicant que és esquerrà, ja que si fos dretà les portaria al maluc esquerre per agafar-les amb la mà dreta. A més, quan utilitza una katana quan lluita, la gestiona amb la mà esquerra. Les seves tècniques d'Ittoryu (Estil d'Una Katana) sempre les fa servir amb l'esquerre.

AsuraEdita

Zoro Asura.png

En Zoro utilitzant l'Asura

Durant la batalla amb en Kaku, en Zoro va fer una nova tècnica anomenada Asura, en que sembla tenir sis braços i tres caps. També s'envolta d'una aura fosca i la primera vegada que la va fer servir, la terra va tremolar i s'hi van fer forats. Aquesta magnífica tècnica permet a en Zoro fer servir nou katanes i s'utilitza com a cop final molt potent. La naturalesa exacta d'aquest atac és poc clara, tot i que en Kaku va suggerir que era una il·lusió creada per l'esperit d'en Zoro.

Espases d'en ZoroEdita

Espases actualsEdita
Katanes Zoro.jpg

Les katanes d'en Zoro

  • Wado Ichimonji: és la katana que li va regalar el pare de la Kuina, en Koshiro. La que té més valor sentimental per en Zoro i una de les 21 Espases de Grau Excel·lent. El seu preu arriba als 20 milions de Berrysymbol.gif.
  • Sandai Kitetsu: és una katana demoníaca, una de les Espases de Grau Suprem sobre la qual es diu que hi ha una maledicció que acaba amb la vida dels seus posseïdors. Té el tall molt afilat i la seva fulla és d'un color lilós. Li va regalar el propietari d'una botiga d'espases de Loguetown, l'Ippon-Matsu, després de que en Zoro arrisqués un dels seus braços per provar si la katana el volia com a amo. En aquesta ocasió, tant el propietari com la Tashigi es van quedar molt sorpresos. El seu preu és de 1.000.000 Berrysymbol.gif, encara que en Zoro la va aconseguir gratis.
  • Shūsui: Katana pertanyent a en Ryuma, un llegendari espadatxí famós per haver arribat a matar un drac. Després d'un llarg combat en una de les torres de Thriller Bark, en Ryuma va ser derrotat per en Zoro i li va regalar la seva katana. Arriba als 20 milions de Berrysymbol.gif. Igual que el Wado Ichimonji, pertany a les 21 Espases de Grau Excel·lent. La Shusui és molt pesada, fent-la més poderosa però al mateix temps més difícil de maniobrar.
Espases anteriorsEdita
  • Yubashiri: katana amb una fulla de color blavosa i lleugera. Era de l'Ippon-Matsu, però la va regalar a en Zoro després de veure la seva habilitat en l'esgrima. Va ser destruïda mentre lluitaven a Enies Lobby amb en Shu, qui va desintegrar la katana amb el seu poder. Després de la Saga de Thriller Bark, en Zoro li va fer un enterrament i la va dipositar a la tomba dels Pirates Rumbar.
  • Desconegudes: Un parell d'espases que mai van ser anomenades. Eren les que en Zoro va utilitzar des del principi de la sèrie fins que van ser destruïdes per en Mihawk al Baratie. Pel que sembla, abans de conèixer en Ruffy, en Zoro ha tingut diversos parells de katanes que han estat destruïdes en la batalla.
  • Espases d'en Johnny i d'en Yosaku: En perdre les seves espases contra en Mihawk, durant el duel amb en Hatchan a Arlong Park, les hi va demanar prestades als seus dos col·legues.
  • Braços: A la segona prova del Davy Back Fight, l'àrbitre no li va permetre utilitzar armes, de manera que per vèncer en Pickles va utilitzar el Mutoryū (Estil Sense Katana), és a dir, fent servir els braços com si fossin espases.
  • Sogeking Metar Hana Arashi: No és una espasa, sinó en Sogeking. Durant el duel contra en Kaku en Zoro i en Sogeking van quedar atrapats junts a manilles de Kairoseki, per això en Zoro el va fer servir de katana.

HakiEdita

En Ruffy li va dir a en Zoro que posseïa haki quan discutien quin membre de la tripulació podria lluitar contra en Caesar Clown, usuari lògia. A Dressrosa, va utilitzar el Busoshoku Haki per lluitar contra en Pica, dient al seu adversari aviam quin dels dos hakis seria més fort.

En Zoro coneix què és el haki però ni ell ni la resta de la tripulació (menys en Ruffy) van demostrar tenir-ne durant la primera meitat de la Grand Line. Es va donar a entendre que tant ell com en Sanji tenen Kenbunshoku Haki després del time-skip, ja que quan en Ruffy els va preguntar si podien sentir un animal salvatge al Palau Ryugu i ells ho van afirmar.

ReferènciesEdita

  1. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 2 (pàg. 23) i Episodi 1, en Zoro és mencionat per primer cop.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 5 (pàg. 19) i Episodi 3, en Zoro decideix unir-se a la tripulació d'en Ruffy per sobreviure a la 153ena Branca de la Marina
  3. One Piece Manga i Anime — Vol. 5 Capítol 42 (pàg. 16) i Episodi 20, en Yosaku revela que en Zoro havia sigut un caçapirates.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 3 (pàg. 1) i Episodi 1, el títol del capítol és el sobrenom d'en Zoro i en Coby el reconeix com a caçapirates.
  5. SBS One Piece MangaVol. 4, pregunta d'un fan: Quines són les edats d'en Ruffy, en Zoro, la Nami i en Shanks?
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 61 Capítol 598 i Episodi 517, hi ha hagut un salt temporal de dos anys a la història.
  7. SBS One Piece MangaVol. 15, pregunta d'un fan: Oda-sensei!! Hi he estat pensant molt... quan són els aniversaris d'en Ruffy, en Zoro, la Nami, l'Usopp i en Sanji? Diga'ns-ho!!
  8. SBS One Piece MangaVol. 10, pregunta d'un fan: Vull saber l'alçada de tots 5.
  9. One Piece Blue Deep: Characters World (pàg. 205), es revela l'alçada d'en Zoro després del timeskip.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 801 i Episodi 746, es revelada la nova recompensa de la tripulació després dels incidents ocasionats a Dressrosa.

Navegació Edita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Tripulació: Monkey D. Ruffy  •  Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook
Vaixells: Going Merry  •  Thousand Sunny
Vehicles: Shiro Mokuba I  •  Mini Merry II  •  Submarí Tauró III  •  Rinoceront Negre FR-U IV  •  Tanc Llançador Braquio V  •  Franky Shogun  •  Shimashima Shopping  •  Karasumaru  •  Taru Tiger  •  Rocket Man  •  Tarumanma  •  Ma Ikkada
Aliats i companys de viatge
Habilitats
Habilitats de suport: Haki  •  Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori