FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 4rt Article Destacat.
"Roronoa Zoro" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Roronoa Zoro

Manga - Anime

Zoropostanime

Manga - Anime

Zoro anime

Informació
Nom japonès: ロロノア・ゾロ
Nom anglès: Roronoa Zoro
Nom català: Roronoa Zoro[1]
Afiliació: Pirates del Barret de Palla[2]; Gran Flota del Barret de Palla
Ocupació: Espadatxí; Pirata;[3] Caçapirates (abans)[4]
Sobrenom: "Caçapirates Zoro" (海賊狩りのゾロ, Kaizoku Gari no Zoro?)[5]
Edat: 19 (debut)[6]
21 (timeskip)[7]
Aniversari: 11 de novembre[8]
Alçada: 178 cm (debut)[9]
181 cm (timeskip)[10]
Recompensa: 320.000.000Berrysymbol[11]
Doblatge català: Marc Zanni;
Carme Calvell (nen)

Personalitat Edita

En general, en Zoro manté una personalitat severa, seriosa i distant, però sovint perd els estreps en un estil còmic ridícul i exagerat. També pot ser molt intimidant i hi té una facilitat aterridora amb els oponents més febles, només amb la seva mirada. S'ha dit que té una intenció de matar monstruosa evident pel fet que gairebé mata a un Noble Mundial. D'altra banda, també s'ha declarat que en Zoro és un assassí nat capaç de no mostrar cap pietat durant el combat, sinó que s'ha esmentat que en Zoro els ha matat abans. En Zoro es mostra molt apàtic, poques vegades mostra les emocions. Malgrat això, en Zoro té un gran cor i es mostra com ell estava disposat a arriscar la vida pel bé d'una nena a la introducció. Quan lluita contra persones més febles, no atura la lluita i utilitza el costat opac de les seves espases per tal de no danyar-los seriosament.

Té un fort sentit de lideratge i raonament. Encara que tècnicament no és un samurai, en Zoro s'assembla a un Bushido, fins a cert punt (per exemple: constantment es nega a atacar a un adversari que està d'esquena, amb l'única excepció de quan els seus amics estan en perill imminent de perdre la vida en el qual en Zoro ho fa, tot i que ho considera la vergonya més gran que pot fer un espadatxí). Si hi està d'acord o no, ell sempre està al costat de les decisions d'en Ruffy, intervenint només per assenyalar la gravetat de la situació en què ha estat ignorat pels seus companys de tripulació.

En Zoro va prometre a en Ruffy que si no podia ser el millor espadatxí del món es faria l'harakiri (suicidar-se), però abans el mataria a ell.

RelacionsEdita

TripulacióEdita

En Zoro està disposat a morir per la seva tripulació. Per exemple, a Skypiea, quan es va adonar que el Going Merry s'arrossegava, els va dir que sortissin del vaixell i que ell es quedaria sol a protegir-lo. D'altra banda, estava disposat a canviar la vida d'en Ruffy per la seva quan en Bartholomew Kuma va derrotar a en Sanji a Thriller Bark. Un altre exemple és quan l'Usopp va arrossegar en Zoro greument ferit per un Pacifista, i en Zoro li va dir a l'Usopp que deixés de lluitar, que fugís i que el deixés allà, cosa que el seu company no va fer.

En Zoro confia en en Ruffy i segueix sempre les seves decisions sense importar-li les conseqüències, reconeixent que una tripulació ha d'acceptar les decisions del seu capità sense cap dubte. En Zoro li va deixar clar que si algun dia en Ruffy s'interposava entre ell i el seu somni, ell es faria el capità, encara que durant la Saga de Thriller Bark, va dir que no podia complir el seu somni si no ajudava a complir el somni del seu capità. En Zoro sembla tenir respecte a en Ruffy (això pot o no ser a causa de que va ser el primer membre de la tripulació) i aquest profund respecte s'ha demostrat en diverses ocasions. Per exemple, en Zoro estava disposat a desfer el seu somni i les seves ambicions per protegir en Ruffy d'en Kuma a Thriller Bark. I quan estava gairebé a la vora de la mort per la seva major ferida feta per el millor espadatxí del món en Mihawk, Ulls de Falcó, en Zoro li va prometre a en Ruffy plorant que no perdria mai més un combat. Al Capítol 597 li va pregar a en Dracule Mihawk que l'entrenés per ser més fort que en Ruffy. En Zoro no es preocupa per en Ruffy quan està lluitant i sovint els diu als seus companys de tripulació que creu en el seu capità.

Per la seva naturalesa senzilla i directa, en Zoro sovint és explotat per la Nami, normalment en assumptes financers. No obstant això, encara que això irrita a en Zoro, es preocupa per ella i arriscaria la seva vida per protegir-la, la qual cosa passa sovint. Ells dos són els que participen per beure, com a Whiskey Peak. En Zoro confia en la Nami.

Zoro Sanji

La rivalitat entre en Zoro i en Sanji

En Zoro sempre competeix amb en Sanji i es barallen per assumptes petits, sovint en moments inoportuns. Normalment, quan en Sanji cuina només diu que està "bé". No obstant això, quan els dos han de lluitar contra un enemic comú són un equip imparable. Malgrat les seves baralles còmiques i la seva rivalitat, tenen una confiança fraternal. En Zoro també té el costum d'insultar a en Sanji quan ell està coquetejant amb la Nami o la Robin. Tots dos posen a l'altre sobrenoms amb insults. En Zoro normalment diu a en Sanji "Celletes", "Cassoles" "Cuiner" o "Cuiner idiota", mentre que en Sanji li diu "Cap de molsa" o "Espadatxí de merda". Durant la Saga de Little Garden, en Zoro i en Sanji van començar una competició per veure qui caçava el dinosaure més gran. Després del Time-Skip encara es barallen. En Zoro ara li diu el "Número 7" i a ell mateix el "Número 1", en referència a l'ordre en què havien arribar a l'Arxipèlag Sabaody.

Tant a l'Usopp i a en Chopper els sorprèn la seva força i l'actitud de "tipus dur". Sembla tenir una estreta relació amb en Chopper, però normalment aquest corre cap a en Zoro quan està espantat o en perill i se li posa al cap. No obstant això, en Zoro és el primer de tirar-se a l'aigua cada vegada que en Chopper hi cau. Durant la Saga d'Alabasta, en Zoro portava a en Chopper en un carretó o al cap quan estaven creuant el desert i els rius. A Skypiea, en Zoro es va trobar a en Chopper greument ferit per l'Ohm, i en Zoro va anar a buscar aquest per venjar-se.

Després de la Saga d'Alabasta, quan la Nico Robin es va unir a la tripulació, en Zoro va ser l'únic que no hi va confiar. No obstant això, més endavant, la protegeix si ella es troba en perill, com ara quan la Robin estava a punt de morir per l'Eneru, i quan l'Aokiji la va amenaçar, en Zoro va ser el primer d'anar-la a protegir. Durant la batalla contra en Kaku, va començar a desenvolupar l'Asura quan en Kaku va insultar a la Robin, fent enfadar a en Zoro. Igual que per la resta de la tripulació, en Zoro arriscaria la seva vida per protegir-la. Entre la tripulació, en Zoro i la Robin són els més tranquils i seriosos en qualsevol situació. La Robin és també l'única persona de la tripulació que no posa dels nervis a en Zoro, ni el fa enfadar per qualsevol cosa.

En Zoro també es porta bé amb en Franky, tot i que quan plora el posa dels nervis. Quan en Brook va entrar a la tripulació, li tenia un cert respecte pel fet de ser també un espadatxí.

Al Going Merry, en Zoro va ser l'encarregat de llevar l'àncora gràcies a la seva força física. Al Thousand Sunny es passa la major part del temps al Lloc de Guaita, que el fa servir com a gimnàs i de mirador.

AmicsEdita

KoshiroEdita

En Koshiro va ser el mestre d'en Zoro i era el pare de la Kuina. Un dia, en Zoro quan era petit va anar al seu dojo i va desafiar a un duel el millor espadatxí que tenien. Si perdia, en Zoro s'hauria de quedar i si guanyava ho volia per escrit. En Zoro va perdre el combat i va quedar-se al dojo. Després de fer l'Últim Combat amb la Kuina, aquesta va tenir un accident i va morir. En Koshiro, com va voler en Zoro, li va donar el Wado Ichimonji.

Després de l'incident d'Enies Lobby, al dojo d'en Koshiro molts aprenents volien ser com en Zoro i li preguntaven a en Koshiro que els hi ensenyés el mateix que li va ensenyar a en Zoro. En Koshiro es veia feliç de veure que en Zoro estava bé. En Zoro també es veu molt agraït per haver fet que en Zoro es convertís en el que és ara i per haver-li donat el Wado Ichimonji.

KuinaEdita

La Kuina va ser una rival i amiga d'en Zoro. Mai va aconseguir guanyar-la, i volia ser tan fort com ella. Després del combat 201, la Kuina li va confessar que pel fet de ser una dona aniria perdent força i que mai podria ser la Millor Espadatxina del Món. En Zoro li va voler treure això del cap i es van fer una promesa: un d'ells dos algun dia seria el Millor Espadatxí del Món. El dia següent, la Kuina va morir.

En Zoro manté la promesa que va fer a la Kuina, normalment cada vegada que s'acosta a la mort (per exemple, amb en Morgan i en Dracule Mihawk). A l'actualitat, porta el sabre Wado Ichimonji sempre amb ell i té la intenció de complir el seu somni per complir la promesa.

Johnny i YosakuEdita

Abans de començar la història, en Zoro va viatjar amb en Johnny i en Yosaku. Tenien molt bona relació i tots tres feien de Caça-recompenses. Aquests dos van acompanyar als Barret de Palla al Baratie.

CobyEdita

En Zoro es va trobar amb en Coby per primer cop quan estava empresonat a la base d'en Morgan. Al principi, en Coby tenia por d'en Zoro per la mala reputació que tenia. No obstant això, després de descobrir la personalitat d'en Zoro, el va començar a admirar. Tots dos es van alegrar de tornar-se a veure a Water 7.

ViviEdita

Es van portar bé amb la Vivi, tot i que en Zoro va ser el que estava menys trist després que ella no s'unís a la tripulació.

PeronaEdita

En Zoro va fer una aliança amb la Perona, tot i que no se sap si això significa l'amistat. En Kuma la va enviar a l'Illa Kuraigana, una illa esgarrifosa plena de ruïnes. La Perona es queixava i volia tornar a Thriller Bark. Llavors, en Zoro va aparèixer a l'illa a prop seu. La Perona se'n va fer càrrec, el va portar al castell i li va embenar les ferides no molt bé, ja que ella de medicina no hi entén. Més tard, la Perona aguantava el diari a en Zoro perquè llegís l'article que parlava sobre en Ruffy a Marineford per segona vegada. Quan en Mihawk va acceptar entrenar a en Zoro, aquest li va dir a la Perona que es fes càrrec de les seves ferides.

EnemicsEdita

MarinesEdita

En Zoro és una amenaça i és el Barret de Palla més perillós després d'en Ruffy. Per això, els marines el tenen com un enemic molt fort. En Zoro té una relació amb la Tashigi. Es van trobar a Loguetown i ella el va ajudar a trobar una nova katana. Després d'assabentar-se que en Zoro era un pirata, van lluitar i la Tashigi va perdre. En Zoro es nega a lluitar amb ella perquè s'assembla a la seva amiga d'infància, la Kuina. Cada cop que se la troba intenta fugir i diu que és l'única persona que no hi pot lluitar.

Després de que en Ruffy trenqués l'estàtua d'en Morgan aquest el va voler derrotar i van lluitar al pati de la Base de la Marina de Shells Town. En Morgan va ser derrotat per en Ruffy i rematat per en Zoro.

Durant el Buster Call d'Enies Lobby, en Zoro es va trobar a en Shu, amo de la Sabi Sabi no Mi. Aquest li va rovellar la Yubashiri i després el va immobilitzar. Sort que l'Usopp el va derrotar.

En Sham i en BuchiEdita

A Syrup, en Zoro va lluitar contra els Germans Nyaban. Els va derrotar després que en Kuro els amenacés. Però, en Buchi, hipnotitzat per en Jango, va sobreviure, però per poc temps perquè en Zoro el va tornar a derrotar.

Els Onze SupernovesEdita

La Jewelry Bonney va salvar a en Zoro d'en Sant Charlos a Sabaody, per això podem dir que amb ella, en Zoro hi té bona relació. L'Urouge ha demostrat tenir respecte a en Zoro per voler matar a un Noble Mundial. En Capone Bege va assenyalar que els Barret de Palla estan molt bojos, però que en Zoro n'és un dels que més.

Rivals EspadatxinsEdita

Durant el viatge, en Zoro ha anat coneixent espadatxins com en T-Bone, en Hatchan, l'Ohm, en Kaku, en Ryuma i sobretot, en Mihawk, el seu rival més fort que somia en vèncer. En Zoro sempre lluita amb els espadatxins a cada saga. Després de ser derrotats per en Zoro, els oponents admeten la derrota amb elegància i llavors fan un acte d'amistats entre ells (per exemple: al cap d'un temps, amb en Hatchan es van convertir en aliats. En Daz Bones i en Kaku van somriure després de ser derrotats. I en Ryuma li va donar la seva espasa).

ReferènciesEdita

  1. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 2 (pàg. 23) i Episodi 1, en Zoro és mencionat per primer cop.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 5 (pàg. 19) i Episodi 3, en Zoro decideix unir-se a la tripulació d'en Ruffy per sobreviure a la 153ena Branca de la Marina
  3. One Piece Manga i Anime — Vol. 5 Capítol 42 (pàg. 16) i Episodi 20, en Yosaku revela que en Zoro havia sigut un caçapirates.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 3 (pàg. 1) i Episodi 1, el títol del capítol és el sobrenom d'en Zoro i en Coby el reconeix com a caçapirates.
  5. SBS One Piece MangaVol. 4, pregunta d'un fan: Quines són les edats d'en Ruffy, en Zoro, la Nami i en Shanks?
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 61 Capítol 598 i Episodi 517, hi ha hagut un salt temporal de dos anys a la història.
  7. SBS One Piece MangaVol. 15, pregunta d'un fan: Oda-sensei!! Hi he estat pensant molt... quan són els aniversaris d'en Ruffy, en Zoro, la Nami, l'Usopp i en Sanji? Diga'ns-ho!!
  8. SBS One Piece MangaVol. 10, pregunta d'un fan: Vull saber l'alçada de tots 5.
  9. One Piece Blue Deep: Characters World (pàg. 205), es revela l'alçada d'en Zoro després del timeskip.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 801 i Episodi 746, es revelada la nova recompensa de la tripulació després dels incidents ocasionats a Dressrosa.

Navegació Edita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Tripulació: Monkey D. Ruffy  •  Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook
Vaixells: Going Merry  •  Thousand Sunny
Aliats i companys de viatge
Habilitats
Habilitats de suport: Haki  •  Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació