FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 1r Article Destacat.
"Monkey D. Ruffy" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Monkey D. Ruffy

Manga - Anime

Ruffyposttsanime

Manga - Anime

Ruffy anime pre

Informació
Nom japonès: モンキー・D・ルフィ
Nom anglès: Monkey D. Luffy
Nom català: Monkey D. Ruffy
Primera aparició: Capítol 1;[1] Episodi 1[2]
Afiliació: Pirates del Barret de Palla; Gran Flota del Barret de Palla; Família Dadan (abans)
Ocupació: Pirata; Capità[2]
Sobrenom: Ruffy "Barret de Palla" (麦わらのルフィ, Mugiwara no Rufi?)[3];
Lucy (ルーシー, Rūshī?)[4]
Edat: 7 (capítol 1)
17[5] (capítol 1 al 597)
19[6] (present)
Aniversari: 5 de maig[7]
Alçada: 172 cm[8] (abans)
174 cm[9] (timeskip)
Recompensa: 500.000.000Berrysymbol[10]
Doblatge català: Carles Lladó;
Carmen Ambrós (nen)
Fruita del Diable
Nom japonès: Gomu Gomu no Mi[11]
Nom català: Fruita de la Goma-Goma
Significat: Goma
Tipus: Paramècia
En Monkey D. Ruffy[1] o Monkey D. Luffy (en japonès), amb el nom diminutiu de Ruffy (o Luffy) i amb el sobrenom de "Ruffy Barret de Palla"[3], és el principal protagonista del manga i anime One Piece. És el fill del cap de l'Exèrcit Revolucionari, en Monkey D. Dragon,[12] nét del famós marine Monkey D. Garp,[13] el germà adoptiu d'en Portgas D. Ace "Puny de Foc" i en Sabo i fill adoptiu de la Curly Dadan. El seu objectiu és convertir-se en el Rei dels Pirates, trobant el tresor llegendari deixat per l'antic Rei dels Pirates Gol D. Roger.[14] Creu que el Rei dels Pirates és l'home amb més llibertat del món.[15] Va menjar la Gomu Gomu no Mi, convertint-se en un home de goma.[16] Com a fundador i capità dels Pirates del Barret de Palla, és el primer membre de la tripulació i un dels seus tres principals combatents.[17]

En Ruffy té la reputació mundial de ser un home que causa problemes, desafiant alguns dels shichibukai, la Marina, dos dels yonko (la Big Mom i en Kaido) i cometent accions que es consideren una amenaça pel Govern Mundial. S'ha guanyat la fama de ser un "irresponsable" i, en alguns casos, fins i tot se l'ha tractat de "boig", després de causar l'incident d'Enies Lobby, assaltar un Noble Mundial a l'Arxipèlag de Sabaody, entrar i escapar-se d'Impel Down i participar a la Batalla de Marineford.

És, a més a més, famós per ser l'únic pirata conegut que ha atacat i escapat amb vida de les tres edificacions més importants del govern. A això se li ha de sumar el fet de colpejar un Noble Mundial sent conscient de les conseqüències que portaria i la seva pròpia herència, fets que han portat a en Ruffy a ser etiquetat com un "futur element perillós", guanyant-se l'odi de l'Almirall de Flota Sakazuki i la Marina.[18]

Aquests actes, juntament amb d'altres, han portat a elevar la recompensa d'en Ruffy fins els 500.000.000Berrysymbol, una de les més altes que s'hagi vist mai a la sèrie. Com que a l'Arxipèlag de Sabaody tenia una recompensa de 300.000.000Berrysymbol, en Ruffy va ser un dels pirates novells coneguts com a "Els Onze Supernoves", ja que la seva recompensa pujava als 100.000.000Berrysymbolquan va arribar a la Red Line.[19] Més tard, seria un dels dotze pirates anomenats la "Pitjor Generació".[20]

Com a gladiador del Coliseu Corrida, s'amaga sota el sobrenom de Lucy.[4]

Aparença Edita

Article principal: Monkey D. Ruffy/Galeria

En Ruffy té 17 anys i fa 1,72 cm. És prim, i encara que a simple vista sembli feble, gràcies al poder de la seva fruita del diable (la Gomu Gomu no Mi) és un rival molt fort, ja que és resistent als cops. Al manga japonès, passats els 2 anys anomenats Timeskip, s'ha fet molt fort i ha crescut, com la majoria de tots els personatges. Es caracteritza per tenir els cabells negres i despentinats i un barret de palla amb una cinta vermella, raó per la que es conegut com "Barret de Palla", que li va regalar el pirata pèl-roig Shanks abans de marxar, i que abans aquest barret havia sigut del Rei dels Pirates Gol D. Roger.

Té una cicatriu sota l'ull esquerre. Aquesta ferida se la va fer ell mateix quan era petit amb un ganivet, per demostrar que ja era un home i no tenia por de fer-se mal, perquè en Shanks el deixés anar amb la seva tripulació. També té una gran cicatriu en forma de X al pit provocades per les ferides que li va fer l'Akainu a la Guerra d'en Barbablanca.

La seva roba, a diferència d'altres personatges, sempre és la mateixa. Només canvia de roba en ocasions especials i on hi ha climes externs, com en el cas de Drum i Alabasta. A part d'això la seva roba sempre serà una armilla, pantalons curts amb marques i unes xancletes. Tot i que l'estil de roba sempre ha sigut el mateix, si que s'han canviat els colors: portava una jaqueta vermella al principi, que després va canviar a taronja (a Thriller Bark), a blau cian (a l'Arxipèlag Sabaody), a blau cel (a Amazon Lily) i a groc (al nivell 5.5 d'Impel Down); d'uns pantalons curts fins als genolls de color blau, que també van canviar a blau més fosc (a Enies Lobby) i a vermells (a Thriller Bark). També, després de Thriller Bark porta un braçalet brillant al braç esquerre, que va trobar entre els tresors d'en Gekko Moriah i que la Nami li va deixar agafar. Aquest braçalet era el mapa del tresor del Capità John, i en Ruffy li dóna a en Buggy com a agraïment per l'ajuda prestada a Impel Down.

Durant el retorn a Marineford per donar una oració en silenci, en Ruffy porta quatre caràcters escrits al seu braç dret 3D2Y, amb el 3D tatxat, com a símbol pels Pirates del Barret de Palla que anuncia que es retrobaran al cap de 2 anys (2Y) en lloc dels 3 dies (3D) com estava previst després de fugir d'en Bartholomew Kuma.

Després d'aquests dos anys, en Ruffy porta una jaqueta vermella de màniga llarga amb 4 botons, amb una banda groga lligada a la cintura, semblant a la roba d'en Gol D. Roger. Sembla haver crescut, ja que és gairebé tant alt com la Hancock i els seus cabells també són una mica més llargs. El que també ha canviat, però sembla un error, és el Barret de palla. Després del Time-Skip la part de dalt del barret és més corbada, el que fa que li entri més al cap.

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 1 (pàg. 4) i Episodi 4, en Ruffy apareix per primera vegada com a nen.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 2 (pàg. 1) i Episodi 1, en Ruffy apareix per primera vegada al present.
  3. 3,0 3,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 2 (pàg. 3) i Episodi 1, apareix el sobrenom d'en Ruffy al títol del capítol.
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 71 Capítol 703 (pàg. 17) i Episodi 633, en Ruffy entra al Coliseu Corrida sota el sobrenom de Lucy.
  5. SBS One Piece MangaVol. 4, pregunta d'un fan: quines són les edats d'en Ruffy, en Zoro, la Nami i en Shanks?
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 61 Capítol 598 i Episodi 517, hi ha hagut un salt temporal de dos anys a la història.
  7. SBS One Piece MangaVol. 15, pregunta d'un fan: Oda-sensei!! Hi he estat pensant molt... quan són els aniversaris d'en Ruffy, en Zoro, la Nami, l'Usopp i en Sanji? Diga'ns-ho!!
  8. One Piece Yellow: Grand Elements (pàg. 19), es revela l'alçada d'en Ruffy.
  9. One Piece Blue Deep: Characters World (pàg. 186), es revela l'alçada d'en Ruffy després del timeskip.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 800 (pàg. 8) i Episodi 745, es revela que la recompensa d'en Ruffy és de 500.000.000Berrysymbol després dels esdeveniments de Dressrosa.
  11. SBS One Piece MangaVol. 30 (pàg. 104), es revela informació de la Gomu Gomu no Mi, com que és paramècia.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 45 Capítol 432 (pàg. 16-17) i Episodi 314, en Garp revela que el pare d'en Ruffy és el revolucionari Dragon.
  13. One Piece Manga i Anime — Vol. 45 Capítol 431 (pàg. 19) i Episodi 313, en Ruffy revela que en Garp és el seu avi.
  14. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 1 (pàg. 44-45) i Episodi 4, en Ruffy revela el seu somni per primer cop a en Shanks abans que marxés del Poble de Foosha amb la seva tripulació.
  15. One Piece Manga i Anime — Vol. 52 Capítol 507 (pàg. 9) i Episodi 400, en Ruffy explica que creu que el Rei dels Pirates és l'home amb més llibertat del món.
  16. One Piece Manga i Anime — Vol. 1 Capítol 1 (pàg. 20-21) i Episodi 4, en Ruffy s'adona que ha menjat la fruita Gomu Gomu no Mi.
  17. One Piece Manga i Anime — Vol. 62 Capítol 606 (pàg. 5) i Episodi 525, en Caribou identifica en Ruffy, en Zoro i en Sanji com el "Trio Monstre".
  18. One Piece Manga i Anime — Vol. 57 Capítol 557 (pàg. 12) i Episodi 466, l'Akainu es refereix a en Ruffy com a fill d'en Dragon i nét d'en Garp.
  19. One Piece Manga i Anime — Vol. 51 Capítol 498 (pàg. 10-11) i Episodi 392, la Shakuyaku revela que en Ruffy i en Zoro formen part dels 11 Supernoves.
  20. One Piece Manga i Anime — Vol. 67 Capítol 664 (pàg. 10) i Episodi 589, en Barbamarró explica què és la Pitjor Generació.

Navegació Edita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Tripulació: Monkey D. Ruffy  •  Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook
Vaixells: Going Merry  •  Thousand Sunny
Aliats i companys de viatge
Habilitats
Habilitats de suport: Haki  •  Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació