Fandom

One Piece Català Wiki

Ryuma

3.526pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Ryuma
Manga - Anime

En Ryuma

Informació
Nom japonès: リューマ
Nom anglès: Ryuma
Nom català: Ryuma
Primera aparició: Monsters (Wanted!); Capítol 448; Episodi 342
Afiliació: Thriller Bark; País de Wano (en vida)
Ocupació: Zombi General; Samurai (en vida)
Sobrenom: Ryuma el Rei (リューマ・ド・キング, Ryūma do Kingu)
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Aniversari: 6 de novembre[1]
Doblatge català: Xavier Cassan
En Ryuma era un samurai del País de Wano, al Nou Món, que va morir i va ser convertit en un Zombi General per en Hogback. És el mateix Ryuma de la història escrita per l'Oda abans de One Piece, Monsters. El seu cadàver tenia l'ombra d'en Brook, per tal de poder moure el seu cos. Va aparèixer durant la Saga de Thriller Bark.

AparençaEdita

En Ryuma viu.png

En Ryuma viu en la seva aparició a Monsters.

Tenia el cabell negre, lligat amb un monyo. També portava un vestit blanc de samurai i sandàlies de fusta. Tenia una cara molt semblant a la d'en Zoro.

Com a zombi, en Ryuma és lleugerament més baix que en Brook. Té diverses benes que cobreixen part de la seva cara i no té ulls ni nas. Porta un vestit de samurai més elaborat que el que portava quan estava viu per sobre de la seva roba anterior. En comptes de tenir el cabell negre, el té blanc, possiblement per l'envelliment mentre estava viu.

PersonalitatEdita

En vidaEdita

En vida, en Ryuma seguia una estrica filosofia personal centrada al voltant de la justícia i l'honor. Creia fermament que salvar una vida era un deute que havia de ser retornat per aquells amb honor, i que fer-ho era el camí d'un veritable espadatxí. És per això que en Ryuma acostumava a acomplir les peticions d'aquells a qui devia de forma gairebé cega, fins i tot si això contravenia els seus propis principis. També pensava que una batalla havia de ser mesurada segons què s'havia de protegir en comptes de segons la fama que se n'obtingués.

Com a samurai que era, en Ryuma tenia un costum particular: cada cop que algú tocava la beina de la seva espasa amb la d'en Ryuma, ell immediatament ho considerava un desafiament a un duel a mort. Aquest comportament és degut al fet que en Ryuma creia que l'espasa és el propi espadatxí. Tot i les seves honorables intencions, aquest costum li duia a confrontacions innecessàriament sagnants.

En Ryuma, havent escoltat parlar d'"el Rei", desitjava que un dia poguessin lluitar. Creia que aquest Rei havia de tenir un gran esperit de guerrer i que seria un digne adversari. Tot i això, la ironia és que aquest "Rei" era ell mateix, ja que és el sobrenom que li van posar la gent que havia anat salvat.

En Ryuma, però, posseïa poques habilitats pel que fa a administrar els seus diners. És per això que sovint es trobava sense diners i famolenc durant dies.

Com a zombiEdita

Com a zombie, en Ryuma adquireix una personalitat semblant a la d'en Brook, com la seva naturalesa pervertida i el seu distintiu riure "Yohohohohoho", degut al fet que va renéixer gràcies a l'ombra de l'esquelet.

Tot i tenir la personalitat d'en Brook, té trets diferents. Quan perd la connexió amb en Brook, mentre l'esquelet aprecia molt el seu pentinat afro, a en Ryuma no li agrada gens i, a més, el considera la gran debilitat d'en Brook, que explotarà en el seu duel. A més, també adquireix un cantó sàdic, comportant-se de forma cruel cap al seu "antic mestre" Brook: quan lluiten, en Ryuma sembla que gaudeixi inflingint-li dolor, tant físic com emocional, així com jugant amb ell quan podria haver guanyat de forma ràpida i fàcil. Sembla mantenir una certa estima per la batalla, com quan era viu. A més, va sentir gran vergonya per sí mateix en ser vençut per en Zoro.

Habilitats i podersEdita

En vidaEdita

Habilitats físiquesEdita

Ryuma talla una estatua.png

En Ryuma talla una estàtua de bronze per la meitat.

En Ryuma posseïa una gran força física, assolint fites impossibles per a qualsevol humà, com tallar una estàtua de bronze per la meitat o decapitar un enorme drac d'un sol tall. També era un home molt ràpid amb molta resistència, i podia saltar i aterrar sense fer-se mal des de grans alçades; aquestes habilitats li permetien de mantenir-se sense ferides durant la batalla a Monsters.

Estil de lluitaEdita

En Ryuma va ser un espadatxí molt capaç l'estil del qual es podria comparar a una barreja entre el kenjutsu i el battojutsu. Les seves habilitats i poders amb l'espasa eren tan bones que va poder matar en Cyrano, un espadatxí de primera categoria, i un drac sense gaire dificultats. Se'l considerava el millor espadatxí del seu temps. És per això i per la seva profunda convicció de salvar els altres el que va fer que fos anomenat "el Rei", l'espadatxí que porta la més gran de les "ànimes guerreres".

Com a zombiEdita

Estil de lluitaEdita

Com a zombie, en Ryuma posseeix l'ombra d'en Brook, cosa que li permet realitzar totes les tècniques de l'esquelet. Tot i això, com que en Ryuma té un cos molt més fort que en Brook, el poder de les seves tècniques es magnifica diversos cops. La diferència entre els dos és suficient com perquè en Ryuma vencés en Brook en tan sols una fracció de la seva força. A més de les habilitats d'en Brook, en Ryuma té el "poder destructiu" (破壊力 Hakairyoku), producte de la seva força sobrehumana, que li va permetre deixar fora de combat la Nami, l'Usopp i en Chopper d'un sol atac fent servir el revers de l'espasa; si hagués fet servir la part esmolada de la mateixa, els hauria matat. Degut a aquest poder immens, pot foradar parets des de la distància amb només la pressió de l'aire que exerceix una estocada amb la seva espasa. Són coses que en Brook és incapaç de fer. Tal i com el mateix esquelet va dir, una lluita entre dos usuaris del "poder destructiu" com en Zoro i en Ryuma no durarà mai gaire.

ArmesEdita

Yohoho. Tens bon ull. Aquesta és una de les 21 Ō Wazamono de tall suprem que hi ha al món. Es diu Shusui. Molt pocs ulls l'han poguda veure, aquesta katana.

— En Ryuma descrivint la Shusui a en Zoro.

En algun moment del seu passat, en Ryuma va adquirir la seva espasa, anomenada Shusui, una de les 21 Ō Wazamono. Es distingeix per la seva fulla negra i una beina negra amb flors estampades. Va mantenir l'espasa fins i tot després de morir. Després que en Zoro derrotés en Ryuma, aquest li fa entrega de la seva katana.

Degut a l'associació que té amb en Ryuma, la Shusui és considerada l'emblema nacional del País de Wano, la terra d'on en Ryuma és originari.

Abans d'obtenir la Shusui, en Ryuma empunyava una espasa amb una beina similar a la de la Yubashiri, que va fer servir durant la seva famosa batalla contra el drac.

HistòriaEdita

MonstersEdita

Ell és una mena de de zombi diferent dels que us heu trobat fins ara: és un Zombi General. Ve del País de Wano, al Nou Món. Diuen que fa molt de temps va matar un drac volador. És un samurai llegendari!

— En Hogback explicant el passat d'en Ryuma a l'Usopp, la Nami i en Chopper.

En vida, en Ryuma va ser un famós samurai del País de Wano, al Nou Món, conegut per haver matat un drac.

Un cert dia, en Ryuma va ser expulsat d'un restaurant per no poder pagar. A un altre restaurant, una cambrera, la Flare, va reconèixer el famós espadatxí Cyrano, puix que ja l'havia vist abans, però la seva conversa va ser interrompuda per en Ryuma, que se'ls mirava des de la finestra, sense treure l'ull del seu menjar. Després que la Flare li donés quelcom per menjar, en Ryuma va explicar que aquest havia estat el seu primer dinar des de feia cinc dies, donant efusivament les gràcies a la cambrera.

Quan en Cyrano abandona el restaurant, la beina de la seva katana toca accidentalment la d'en Ryuma, cosa que el samurai interpreta com un repte a duel. Després d'informar-ne en Cyrano i mentre l'ataca, en Ryuma s'adona que en Cyrano el supera amb escreix i assegura que ha perdut. Malgrat això, en Ryuma prova d'acabar amb el duel, però en Flare els atura, cosa que en Ryuma obeeix, sorprenent tothom.

Una estona després, en Ryuma s'asseia a un bar, mentre el barman narrava els fets que van succeir a la ciutat natal de la Flare, on un drac va arrasar tota la població, deixant la Flare com la única supervivent gràcies a en Cyrano, que la va salvar. Després d'escoltar la història, en Ryuma afirmà que ara respectava molt més la Flare i que havia estat molt valenta. A més, va estar parlant amb el barman sobre "el Rei", que se suposava que era el millor espadatxí sobre la faç de la terra. En Ryuma va expressar la seva intenció de lluitar-hi un dia, ja que considerava que "el Rei" posseïa l'ànima d'un guerrer autèntic. Després de fer un mos, en Ryuma continua el seu viatge.

Mentre camina pel carrer, la beina d'en Ryuma xoca amb la d'un tal D.R. Com que en Ryuma, mogut pel seu codi d'honor, el repta a un duel, en D.R. comença a plorar i acusa en Ryuma de pegar-lo. En Ryuma nega els fets, però la multitud es torna en contra seva i en D.R. l'acusa de voler robar la Banya del Drac. Quan en D.R. bufa a través de la banya per convocar un rac i destruir tota la ciutat, la multitud culpa en Ryuma per la seva mala sort i comença a posar-se violenta. De sobte, però, arriba la Flare. Per sorpresa d'en Ryuma, li clava una bufetada i l'acusa d'assassinat per causar aquesta situació. Mentre en Ryuma provava de comprendre la situació i negava totes les acusacions, en Cyrano arriba i confirma que la banya és autèntica i que està disposat a lluitar contra el drac ell sol, tot i les súpliques de la Flare perquè no ho fes.

Després que molts habitants haguessin fugit, només la Flare i en Ryuma eren al poble i parlaven al restaurant. En Ryuma no entenia perquè la Flare estava tan espantada, ja que se suposava que en Cyrano era un espadatxí de primera, però la Flare, atrapada pels seus records, se'n va anar enfadada, i en Ryuma la va seguir. Quan va atrapar-la, van començar a discutir però, de sobte, en Ryuma es queda petrificat i prova d'evitar que la Flare es giri. Tot i això, la noia l'ignora, fa mitja volta i s'adona que en Cyrano i en D.R. estan saquejant el poble.

En Ryuma i la Flare, que escoltaven des de darrere l'edifici, van escoltar que en Cyrano i en D.R. eren companys des de l'inici i provaven d'enganyar en Ryuma culpant-lo per l'arribada del drac i així poder saquejar el poble, a més de ser els responsables de la destrucció del poble de la Flare set anys abans. Aleshores, la noia diu a en Ryuma que quedar-se allà seria com suicidar-se ja que, al capdavall, un drac venia de camí i destrossaria el poble, i li va suplicar que s'anés del poble, per seguidament anar-se'n a casa seva corrent. En Ryuma, que la va seguir, s'adona que està plorant. Enfurismat, se'n va directament a enfrontar-se a en Cyrano i en D.R.

Ryuma mata el drac.png

En Ryuma salta enlaire i decapita el drac d'una estocada.

Quan s'encara als dos criminals, en Ryuma explica que ja sabia que algú que toca la beina de l'espasa d'un altre tan irreflexivament no podia tenir l'ànima d'un gran guerrer. Després de burlar-se d'en Ryuma, en Cyrano prova d'atacar-lo, però en Ryuma el mata d'una sola estocada. En D.R., horroritzat i espantat, suplicà per la seva vida oferint a en Ryuma la Banya del Drac, que podia aturar el drac i evitar que destruís el poble, però en Ryuma simplement li va dir que ell no era un habitant del poble, i el va matar. Quan arriba el drac, en Ryuma salta al capdamunt d'un edifici per enfrontar-s'hi. Aleshores, salta a l'aire i decapita el drac d'un sol cop d'espasa.

Quan en Ryuma es disposava a marxar del poble després de la lluita, es troba amb la Flare, a qui va dir que deixés enrere la idea de morir, ja que morir no és gens divertit. Quan la Flare li pregunta perquè no havia escoltat mai parlar d'ell tot i la seva força, en Ryuma simplement li respon que "les batalles no es mesuren segons com de famós et fan, sinó com de valuós és allò que protegeixes". Una estona després, mentre els habitants tornaven a les seves cases, el barman diu a la Flare que en Ryuma no és ni més ni menys que l'espadatxí Rei, un sobrenom que va posar-li les persones que a qui havia salvat, i que era considerat el millor espadatxí del món.

LlegatEdita

La història de la seva lluita contra el drac es va convertir en una llegenda i va passar de generació en generació. Fins i tot en el moment actual, la gent encara recorda "El gran heroi del País de Wano".

Passat com a zombiEdita

Un cert temps després de la mort d'en Ryuma, en Hogback profana la seva tomba i roba el seu cos i la Shusui, cosa que enfonsa els habitants del País.

Cin anys abans de l'inici de la història, un esquelet anomenat Brook arriba a Thriller Bark. És capturat i, gràcies als poders d'en Moriah, perd l'ombra, que és implantada al cos d'en Ryuma. Després que en Broom fos abandonat a la deriva pel mar, en Ryuma va convertir-se en un Zombi General sota les ordres de l'Absalom i d'en Moriah.

Quan en Brook torna a l'illa per recuperar la seva ombra, purifica força zombis i aconsegueix trobar en Ryuma, amb qui lluita. Tot i compartir les mateixes habilitats, en Ryuma és molt més fort que en Brook i el guanya amb molta facilitat. Sabent que no podia matar en Brook perquè això destruiria l'ombra que duu i el mataria a ell també, el va mantenir en vida, però li trencà el crani. Aleshores, en Ryuma va continuar amb les seves tasques com a Zombi General durant els següents cinc anys. Mentre en Brook s'entrenava per guanyar-lo, en Ryuma també es va anar fent més fort.

Saga de Thriller BarkEdita

Quan els Pirates del Barret de Palla arriben a Thriller Bark, en Ryuma decideix perseguir l'Usopp, la Nami i en Chopper, que arriben a l'habitació d'en Hogback, on el científic els descobreix.

Aleshores, en Hogback ordena en Ryuma liquidar els tres pirates. En Ryuma ataca els ataca amb la tècnica Tres versos cantant: tall de cua de fletxa, que pertany a en Brook, i que derrota els pirates malgrat que no els mata, ja que en Ryuma els ataca amb l'anvers de l'espasa.

Desp´res, mentre està prenent una taça de te al laboratori d'en Hogback, en Ryuma s'enfronta a en Brook. Després de diverses estocades, en Ryuma assegura que l'afro d'en Brook no és més que una debilitat que ha de ser explotada, i el derrota fàcilment. Aleshores, li agafa la cabellera i es disposa a tallar-li com a trofeu. Malgrat això, l'illa comença a sacsejar-se, cosa que fa perdre l'equilibri a en Ryuma. Quan arriba en Franky al laboratori socorre en Brook, però en Ryuma els ataca. Indefensos tots dos, en Zoro atura fàcilment l'atac i desafia el zombi.

Després d'assegurar que s'emportaria la Shusui del cos sense vida d'en Ryuma, en Zoro ataca en Ryuma, que el bloqueja i s'hi torna amb el Cop Dret d'Albada, fent un forat immens a la paret de darrere d'en Zoro. Tot i això, en Ryuma observa que per poc no el talla en Zoro en el seu contratac, que resulta en un gran tall a la paret de darrere d'en Ryuma. Quan la lluita s'intensifica, amb tots dos fent servir tècniques realment poderoses, el laboratori d'en Hogback no pot suportar les destrosses i s'ensorra.

Escapant de les ruïnes del laboratori, en Ryuma i en Zoro continuen la seva lluita dalt de la taulada durant una estona. Aleshores, en Ryuma talla per mig la torre i gairebé no talla també en Zoro, que contraataca amb l'Estil d'una katana: el drac volador, i en Ryuma el segueix amb Tres versos cantant: tall de cua de fletxa. Tot i això, en Zoro aconsegueix tocar en Ryuma, cosa que fa que li apareguin flames blaves que envolten el seu cos.

En Ryuma, acceptant la derrota, decideix entregar-li la seva Shusui, creient que l'esperit de l'espasa estaria més satisfet de servir l'home que ha vençut el seu antic amo. Després d'admetre que sentia llàstia de veure la derrota d'en Ryuma, l'ombra d'en Brook deixa el cos d'en Ryuma i torna al d'en Brook.

Batalles importantsEdita

En vidaEdita

  • En Ryuma contra en Cyrano (1r enfrontament)
  • En Ryuma contra en Cyrano (2n enfrontament)
  • En Ryuma contra en D.R
  • En Ryuma contra el Drac

Com a zombiEdita

  • Ryuma vs. Brook (1r enfrontament)
  • Ryuma vs. Brook (2n enfrontament)
  • Ryuma vs. Roronoa Zoro

TríviaEdita

  • En Ryuma és el primer personatge canònic en aparèixer, fins i tot abans que s'estrenés el manga. Això es deu al fet que va aparèixer al "oneshot" Monster, de 1994.[2]
  • El seu vestit duu a les màniques el caràcter "Drac" (龍), possiblement fent referència al fet que en el passat va matar un drac.
  • En Ryuma és l'únic zombi que no és derrotat en ser purificat com la resta per l'Asgard d'ombres d'en Gekko Moriah.

Navegació Edita

Thriller Bark
Quatre Misteriosos: Gekko Moriah  • Hogback  • Perona  • Absalom
Zombis: Hildon  • Cindry  • Buhichuck  • Kumashi  • Ryuma  • Capità John  • Lola  • Gyoro, Nin i Bao  • Germans Risky  • Jigoro  • Inuppe  • Talaran  • Ozu  • Cèrber  • Unigaro  • Moc Donald
Vaixell: Thriller Bark
Habilitats
Fruites del Diable: Kage Kage no Mi  • Horo Horo no Mi  • Suke Suke no Mi
Estils de Lluita: Esgrima  • Santoryu  • Estil Cama Negra
Articles relacionats
Sagues: Saga de Thriller Bark
Localitzacions: West Blue  • Thriller Bark  • Triangle Florià
Altres: Associació de Víctimes de Thriller Bark (Pirates Rodants  • Lola  • Germans Risky  • Spoil)  • Shichibukai

Referències Edita

  1. One Piece Blue Deep: Characters World pàgina 202, es revela el seu aniversari.
  2. SBS One Piece MangaVol. 47, L'Eiichiro Oda revela que el Ryuma que apareix a Thriller Bark és el mateix Ryuma del oneshot Monsters.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori