FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 17è Article Destacat.
"Shanks" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Shanks
Manga - Anime

Shanks

Informació
Nom japonès: シャンクス
Nom anglès: Shanks
Nom català: Shanks
Afiliació: Pirates del Pèl-Roig; Yonko; Pirates d'en Roger (abans)
Ocupació: Capità; Pirata; Yonko
Sobrenom: "Shanks, el pèl-roig"
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Óscar Muñoz
En Shanks el Pèl-roig (赤髪のシャンクス, Akagami no Shankusu) és el pirata que va inspirar a en Ruffy perquè ell també ho fos. És el capità dels Pirates del Pèl-Roig. Va trobar la fruita del diable Gomu Gomu no Mi, que al cap d'uns anys se la va menjar en Ruffy accidentalment. És un heroi de la infància per a en Ruffy i també és un dels yonko.

Aparença Edita

Cicatriu Shanks

Les tres cicatrius d'en Shanks

En Shanks sempre porta una capa llarga negra sobre les espatlles i, fins que va conèixer a en Ruffy, portava un barret de palla obtingut de seu capità anterior. Porta una camisa blanca mig cordada, deixant el seu pit al descobert. També uns pantalons marrons tallats per sota del genoll i amb botons d'or per l'exterior de la cama. Porta un parell de sandàlies. Porta barba, però no és molt llarga. Al voltant de la cintura se li veu una faixa vermella gran, que també hi té el seu sabre.

El color dels cabells és pèl-roig. Té tres cicatrius a l'ull esquerre, fetes per en Barbanegra. Només té un braç, l'altre el va perdre quan va salvar a en Ruffy d'un Rei del Mar. Aquest li va arrancar el braç.

Personalitat Edita

En Shanks és un dels personatges més relaxats en el món de One Piece, prefereix estar relaxat amb la seva tripulació que no córrer d'aquí a allà. No és gens cruel, com molts altres capitans pirates, ni tampoc governa a la seva tripulació malament perquè es guanyi el seu respecte. És amistós i no li agrada barallar-se amb els altres, i és capaç d'unir a la seva diversió personatges molt seriosos com en Dracule Mihawk. Ell creu que si dues persones comparteixen diferents pensaments, és millor que anar per camins separats. No li importa si li llencen els aliments i les begudes, que l'escupin i es riguin de la seva tripulació a davant seu, no es barallarà amb qui ho hagi fet. Fins i tot perdre un braç no li molesta. Però no perdona a ningú que se'n riguin d'algun amic seu. Gairebé sempre que es veu amb la seva tripulació, està bevent begudes alcohòliques, de festa i de banquets. Admirar a aquelles persones que tenen valor com en Ruffy, que va anar a barallar-se amb l'Higuma perquè havia insultat a en Shanks i en Coby per voler aturar la guerra ja que creia que no tenia sentit continuar. També li agrada molestar a la gent, com ho demostra amb en Ruffy quan era un nen.

Relacions Edita

La tripulació Edita

Encara que només alguns membres de la tripulació hagin estat nomenats (com en Yasopp, en Lucky Roo, en Benn Beckman i en Rockstar), sembla que en general, s'estimin i es respectin els uns amb els altres. En Shanks vetlla pel benestar de tota la tripulació. Dels Pirates d'en Roger, la majoria de les relacions entre en Shanks i els altres companys de tripulació es desconeix, però s'ha demostrat a través de flashbacks que sempre es barallaven amb en Buggy per qualsevol cosa. En Shanks encara considera a en Buggy com un amic. A en Rayleigh també li té respecte ja que li diu Mestre.

En Monkey D. Ruffy Edita

En Ruffy admira a en Shanks, per ell és l'heroi de la seva infància i l'home que vol superar amb el temps. Al principi, en Shanks no es creia el que deia en Ruffy, que seria un pirata. Més tard, quan en Ruffy volia lluitar amb l'Higuma, ja se'l va prendre més seriosament. En Shanks diu que en Ruffy li recorda a si mateix. Ell veu a en Ruffy com el futur de la pirateria.

En Portgas D. Ace Edita

L'amistat d'en Shanks i l'Ace són bones, ja que va salvar al seu germà menor, en Ruffy, des de l'incident amb l'Higuma al Rei del Mar. Després de començar la seva vida a la pirateria, l'Ace va buscar a en Shanks per conèixer l'home que va salvar a en Ruffy i donar-li les gràcies. Quan es va trobar amb l'Ace per primera vegada, estava a punt de desembeinar l'espasa, però quan va saber que tenia relació amb en Ruffy va canviar tot. Es va mostrar preocupat per l'Ace en assabentar-se que estava buscant a en Barbanegra. Després de l'anunci de l'execució de l'Ace, es va revelar que en Shanks va buscar a en Kaidou, un altre Yonko, ja que aquest va tractar d'aprofitar la situació per atacar a en Barbablanca. No se sap si en Shanks sabia que l'Ace era el fill del seu capità, en Gol D. Roger, abans de que en Sengoku fes públic aquest fet per al món.

Enemics Edita

El Govern Mundial veu a en Shanks com un problema i un creador de problemes. A causa de la posició que ocupa, temen que faci alguna cosa i estan disposats a eliminar-lo si la fa. El Govern Mundial tolera les seves accions fins que arribi aquest moment. Pel que sembla, en Shanks i l'Almirall de Flota Sengoku es respecten mútuament. Tot i que són enemics, tant el Govern Mundial i els Pirates del Pèl-Roig veuen que l'última opció que tenen és enfrontar-se. El Vicealmirall Monkey D. Garp culpa que en Shanks li va escalfar el cap a en Ruffy per ser un pirata quan ell volia que fos un de la Marina.

Fins ara, l'únic que sembla oposar-se a en Shanks és en Buggy. Irònicament, en la seva joventut en Buggy li deia a en Shanks que era massa ingenu i innocent i que mai podria fer la seva pròpia tripulació pirata, però en l'actualitat en Shanks és un gran pirata, mentre que en Buggy i la seva tripulació són molt febles en comparació.

També són rivals seus els altres Yonko. Però ell va dir que enterressin a en Barbablanca i a l'Ace.

No se sap massa que pot fer en Shanks, perquè no s'ha vist masses cops lluitant, però al Nou Món el seu poder ja es considera com el d'en Barbablanca. És un espadatxí. També és un excel·lent nedador.

És també prou fort com per aturar el puny de magma de l'Akainu amb la seva espasa i amb Busoushoku Haki.

Shanks té prou poder per posar fi a la guerra de Marineford amb només paraules, quan va dir que no es barallessin més, ningú es va apropar a desafiar-lo. Quan va demanar que en Barbablanca i l'Ace siguessin enterrats en Sengoku va decidir suspendre la guerra i es va oferir a assumir la responsabilitat, demostrant que tot i ser un pirata, s'ha guanyat el respecte d'en Sengoku, cosa que cap altre pirata ha aconseguit excepte en Barbablanca.

Haki Edita

Haki Shanks

En Shanks desprenent el seu Haki pel Moby Dick

En Shanks és un dels pocs personatges que pot utilitzar els tres tipus de Haki. És capaç d'utilitzar el Haoshoku Haki, una habilitat que només un de cada un milió de persones pot utilitzar. Quan estava salvant a en Ruffy del Rei del Mar, va ser capaç d'espantar la bestia amb una sola mirada fent servir aquesta capacitat. Més tard, quan va anar al vaixell d'en Barbablanca per la reunió, la meitat de la tripulació d'en Barbablanca va caure quan va passar en Shanks per davant seu. Quan ell i en Barbablanca es van enfrontar amb les seves armes, el cel es va dividir, per la força de Haki que havien fet els dos.

Armes Edita

Shanks desenvainant

En Shanks desembeinant la seva espasa

Des del començament de la sèrie, s'ha vist desembeinant la seva espasa en combat. Només es mostra quan es va haver de defensar d'en Barbablanca.

Abans de perdre el seu braç per rescatar a en Ruffy, en Mihawk el buscava sovint per fer un duel. Des de que en Mihawk es va classificar com el millor espadatxí del món, ja no n'han fet més. Es va veure amb una espasa diferent quan era dels Pirates d'en Roger i també al poble natal d'en Ruffy.

Història Edita

Els anys d'aprenentatge Edita

Buggy- shanks

En Buggy i en Shanks lluitant junts

En el seu passat, era membre de la tripulació d'en Gol D. Roger com a grumet i va haver de fer moltes coses, com lluitar amb en Barbablanca. En algun moment, en Roger li va donar el barret de palla, tot i que no se sap quan li va donar. La seva data d'adhesió es desconeix, però va passar la major part del seu temps discutint de coses inútils amb en Buggy com per exemple quin pol era més fred, el Nord o el Sud. Les seves constants baralles eren una molèstia per el primer tripulant, en Rayleigh. Van assaltar un vaixell, on hi van trobar un mapa del tresor i una Fruita del Diable. Després d'això en Buggy va canviar la fruita per una de falsa i es va menjar la falsa davant de tota la tripulació. Quan en Buggy es va retirar a un bot salvavides amb la Fruita i el mapa del tresor, en Shanks el va sorprendre dues vegades, la primera vegada en Buggy va amagar la Fruita verdadera a la seva boca, i l'altre, amb l'ensurt en Buggy se la va empassar. Després d'això el mapa del tresor va caure a l'aigua, de manera que en Buggy s'hi va tirar, però només tirar-si es va començar a enfonsar. En Shanks es va tirar per salvar-lo, però després d'això, en Buggy l'ha culpat perquè es podria haver fet ric. Sis anys abans de l'era dels pirates, a en Roger li havien trobat una malaltia mortal i va fer un últim viatge amb la seva tripulació a la Grand Line per a conquerir-lo. Un any abans de morir, va dissoldre els Pirates d'en Roger. L'última vegada que en Shanks i en Buggy es van trobar va ser a Loguetown el dia de la mort d'en Roger. En Shanks immediat va començar la seva cerca d'homes per formar la seva pròpia tripulació, oferint un lloc per a en Buggy. Ell es va negar i es van separar.

L'ascens a capità Edita

En algun moment de la seva vida, va conèixer a en Marshall D. Teach, que era membre dels Pirates d'en Barbablanca. El que va passar no se sap, però en Barbanegra va deixar a en Shanks amb les tres cicatrius de l'ull esquerre. La data exacta d'aquest esdeveniment es desconeix, però, hi ha senyals que indiquen que aquestes cicatrius es van fer a prop del moment de l'execució d'en Gol D. Roger: mentre que les imatges d'en Shanks més jove ho mostren amb la cara incòlume, en dos flashbacks (en el Capítol 434 i el Capítol 0), té la seva cara oculta pels cabells i el barret. A mesura que la seva força com un capità pirata va pujant, ell i tres altres pirates van ser nomenats els Yonko, incloent a en Barbablanca, en Kaidou i a la Big Mom.

En Shanks i el nen Ruffy Edita

Shanks salva en Ruffy

En Shanks quan ja havia perdut el seu braç

Anys després de convertir-se en el capità pirata de la seva pròpia tripulació, ell i els seus homes van arribar a una illa on van conèixer a un nen anomenat Monkey D. Ruffy. Intrigat pel noi, va decidir fer que l'illa fos la base de la seva tripulació per un temps. En Ruffy es volia unir a la seva tripulació i ser un pirata. En Shanks es va negar perquè era massa jove. Un dia, un grup de bandits va entrar en el bar on bevien. El capità dels bandits, l'Higuma volia ampolles d'alcohol, però només en quedava una. Quan en Shanks li va oferir l'última ampolla, l'Higuma li va tirar. Com que va veure que no volia lluitar, el capità bandit li va tirar el menjar que menjava en Shanks. En Ruffy li va dir que perquè no havia lluitat, que havia quedat com un covard, i en Shanks es va posar a riure. En Ruffy va veure en un cofre la Fruita del Diable, sense saber que era. Poc després, en Shanks va marxar a la mar, i l'Higuma va retornar al bar durant la seva absència. En Ruffy volia lluitar amb l'Higuma, però el van fer un hostatge, però els bandits van ser derrotats per els Pirates del Pèl-Roig. L'Higuma, però, va fugir en un bot amb en Ruffy. Van ser atacats per un Rei del Mar, el Senyor de la Costa, i aquest es va menjar l'Higuma. En Shanks va salvar a en Ruffy, però va perdre el braç esquerre. Poc després, en Shanks i la seva tripulació van salpar, però abans de marxar, en Ruffy li va prometre a en Shanks que algun dia el superaria i que es convertiria en el Rei dels Pirates i, a continuació en Shanks li va deixar a en Ruffy el seu barret de palla com un regal de comiat, dient-li que li tornaria quan es tornessin a veure.

Arribada dels germans pirates Edita

Mihawk amb cartell Ruffy

En Mihawk portant-li el cartell d'en Ruffy

Poc temps abans de la història es va trobar amb en Portgas D. Ace, qui li va
Mihawk i Shanks

Shanks convida a beure a Mihawk

donar les gràcies per salvar el seu germà petit. En Shanks va fer una festa per celebrar que en Ruffy tenia un germà.

Uns anys més tard, després de relaxar-se en una illa després d'haver begut massa, en Mihawk li va fer una visita. El Shichibukai li va portar una notícia, li havien posat a en Ruffy la seva primera recompensa de 30 milions Berrysymbol.

Reunio amb en Barbablanca Edita

Shanks vs Barbablanca

En Shanks i en Barbablanca quan van fer el primer xoc amb les espasses

Més tard, en Shanks va expressar el seu interès per l'Ace i en Barbanegra, i va enviar a en Rockstar per lliurar una nota a en Barbablanca en relació amb aquest assumpte. Després de que en Barbablanca es negués a llegir-se la nota, en Shanks es va disposar a visitar a en Barbablanca en persona. El Govern Mundial volia fer mesures dràstiques per eliminar aquest problema. No obstant, això en Shanks va declarar que lluitaria amb qualsevol que s'interposés en el seu camí. Mentre viatjava per veure a en Barbablanca, una flota de vaixells de la Marina van intentar aturar-lo, però la seva tripulació els van derrotar. Després que els dos Yonko es trobessin, en Shanks i en Barbablanca discuteixen del passat. En Barbablanca conversa sobre fins a quin punt en Shanks ha arribat, des de que estava a la tripulació d'en Roger com un simple grumet. Ell va tractar de convèncer a en Barbablanca que li digués a l'Ace que no busqués més a en Barbanegra. Es va recordar que les cicatrius d'en Shanks van ser fetes per en Barbanegra. Després d'això, en Barbalanca es va negar a lo que deia en Shanks. En Barbablanca va agafar la seva llança, en Shanks l'espasa i es van començar a barallar.

Preparant-se per a la guerra Edita

En Barbablanca va començar a fer el seu primer moviment cap a Marineford per recuperar a l'Ace, i en Kaidou va intentar atacar els Pirates d'en Barbablanca. En Shanks va aturar a en Kaidou, la primera disputa entre dos dels quatre Yonko, però els dos hi van posar fi.

La fi de la guerra Edita

Shanks Marineford

En Shanks a Marineford

En Shanks va arribar just a temps per salvar a en Coby de ser assassinat per l'Akainu. Ell felicita a en Coby per les seves paraules, i li diu que ha canviat el món. En Shanks nota a terra el barret de palla que li va caure a en Ruffy, i el recull dient que ha vingut a posar fi a la guerra. Després d'això li dóna a en Buggy el barret de palla i li diu que li doni a en Ruffy. Després de posar fi a la guerra li diu a en Sengoku que ell enterrarà els cossos de l'Ace i en Barbablanca. Els enterra en una illa desconeguda del Nou Món. La seva tripulació, juntament amb els Pirates d'en Barbablanca assisteixen al funeral per mostrar els seus respectes. Ell pensa en veu baixa sobre com en Ruffy suportarà la mort de l'Ace, pensant que per ser un veritable home, ha de conèixer la victòria i la derrota.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori