FANDOM

Zoan
Opcio 1 Zoan.png
Informació
Nom japonès: 動物系(ゾオン)
Nom anglès: Zoan
Nom català: Zoan
Afiliació:
Ocupació:
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
Les zoan són una classe de fruites del diable que permeten al usuari transformar-se en una altre espècie o en un híbrid entre humà i l'espècie, a voluntat. Són una classe de fruites molt eficaç en el combat cos a cos.

Són les fruites més investigades i amb les que més s'ha experimentat, sent la base de les fruites artificials que existeixen.

El primer cop que s'utilitza el terme zoan és a la primera transformació d'en Dolton a Drum.

Efectes Edita

Dels tres grups principals de les fruites del diable: les zoans, les paramècies i les lògies, les zoans són les que permeten desenvolupar al màxim les capacitats físiques, són les més perilloses de totes, com més ens entrenem més gran és el nostre poder. i això també ens permet ser els més forts en el combat cos a cos.

— En Rob Lucci explicant el poder de les zoan.

Aquesta classe de fruites permeten al usuari transformar-se en una altre espècie. Proporciona tres formes bàsiques:
  • la forma natural de l'usuari, normalment humana.
  • una forma completa de l'espècie en la que permet convertir-se la fruita del diable.
  • una forma híbrida, que combina la forma original i la de l'espècie. Normalment és una hibridació bípeda, menys en el cas de les Hebi Hebi no Mi. A més la seva mida tendeix a ser exageradament gran.

Tot i això, a través del entrenament, poden adquirir altres formes, com per exemple en Marco que es capaç de transformar només algunes parts del seu cos, en Chopper que a aconseguit assimilar les formes que li atorguen la ultra píndola, o en Rob Lucci que aconsegueix disminuir el volum muscular de la seva forma híbrida per ser més àgils.

Les fruites zoan en objectes inanimats Edita

Hi ha objectes inanimats que, gràcies a uns experiments d'en Vegapunk, s'han fusionat amb una fruita i han aconseguit les seves habilitats, com si se l'haguessin menjat. Aquest procés no només es limita a objectes sòlids ja que en Caesar va fusionar el gas concentrat amb la Sara Sara no Mi per formar l'Smiley. Tot i això, les única classe de fruites que s'ha vist que es pot fusionar són les zoan.

Funkfreed hibrid.png

La Zou Zou no Mi fusionada amb una espasa.

Aquesta fusió dona vida al objecte, permetent-li moure's a voluntat i dotar-lo d'intel·ligència. Això pot ser un inconvenient, perquè al tenir vida poden sentir dolor o posar-se malalts, com és el cas d'en Lasso que es refreda. Quan estan en forma animal, aquests objectes poden ser intimidats, com es veu quan en Franky intimida al Funkfreed, tot i això sembla a ser que aquestes fusions són molt lleials al seu propietari.

Algunes de les fruites que s'han vist fusionades amb un objecte són la Inu Inu no Mi fusionada amb un bazooka, la Zou Zou no Mi fusionada amb una espasa o la Sara Sara no Mi fusionada amb àcid sulfúric comprimit.

Fortaleses Edita

Principalment millora les habilitats físiques de l'usuari i li permet utilitzar les 3 formes per a adaptar-se a qualsevol situació durant una lluita i trobar l'estat que li atorga més avantatge. Tot i això, les zoan són fruites que basen tot el seu poder en combat en la força bruta.

Els usuaris normalment utilitzen la forma híbrida, ja que és la forma que permet al usuari conservar les qualitats positives de la forma original i assolir la forma física equivalent i els sentits més desenvolupats de la forma de l'espècie. Aquestes fruites afavoreixen tant a usuaris entrenats, ja que permet millorar la seva forma física; com en usuaris poc entrenats, ja que pot els hi pot permetre passar desapercebuts en la seva forma animal o el factor sorpresa si l'enemic no està acostumat a les diverses formes de les zoan.

En combat, un usuari experimentat pot combinar les transformacions, tant per esquivar un atac com per escapar d'un lloc, una cosa que ha demostrat molts cops en Chopper esquivant atacs dirigits a la seva forma humana convertint-se en la forma híbrida.

A més de tots aquests avantatges, algunes fruites donen més habilitats relacionades amb l'espècie en la que pot transformar-se l'usuari. Per exemple en Pell pot volar gràcies a la Tori Tori no Mi, la Marigold pot escopir verí gràcies al a Hebi Hebi no Mi o en Pekoms que gràcies a la seva fruita té una closca on pot protegir-se.

Despertar Edita

Opcio 2 zoan.png

Tres zoan despertades.

Les fruites zoan despertades permeten al seu usuari ser més forts, més ràpids i més resistents de lo normal. A més necessiten menys temps per recuperar-se. Tot i això, sembla que una fruita zoan despertada comporta que l'usuari perdi la capacitat de tenir qualsevol tipus de pensament complex, fent que aquest actuï per instint o per reflex. El seu aspecte es semblant a la forma híbrida, però en una forma més grotesca i més animal.

Debilitats Edita

Els usuaris es troben limitats per les capacitats dels animals en el qual es poden transformar. Fins i tot la forma híbrida depen de l'espècie, ja que és la combinació de les qualitats de la forma original i la que aporta la fruita. Alguns usuaris aconsegueixen petits avantatges en totes les formes en general, com és el cas d'en Pierre, que és un ocell més intel·ligent de lo normal. Encara que pugui semblar el contrari, el valor d'una fruita del diable de la classe zoan no es perd si és menjada per la criatura que representa. Converteix aquell animal o persona en un exemplar "perfecte" de la seva espècie, per exemple si un humà es mengés la fruita Hito Hito es convertiria en un "il·luminat" i seria considerat un humà "perfecte". Les habilitats de les fruites de la classe zoan són particularment difícils d'entrenar per la simplicitat de l'habilitat, després de menjar una fruita zoan, l'usuari li costa adaptar-se a les noves formes, com demostra en Kaku a la seva lluita amb en Zoro.

Els usuaris zoan, al igual que els paramècia, molts cops són considerats monstres quan estan en forma híbrida, per la barreja grotesca i exagerada de les dos espècies. Dos exemples clars d'això són en Chopper, que la seva família el va abandonar per estrany i els humans no el van acceptar pel mateix, i el Kaku per ser massa quadrat.

Tipus de zoan Edita

Algunes fruites de la classe zoan es poden unir en subclasses segons les caracteristiques dels animals en les que permeten transformar-se.

Zoan carnívora Edita

Neko Neko no Mi Model Lleopard.png

La Neko Neko no Mi model lleopard.

Segons en Chopper les zoans que permeten al usuari convertir-se en un animal carnívor, són les més ferotges i sanguinàries. Els usuaris són més agressius i poderosos en combat cos a cos, i sovint aconsegueixen una característica típica d'aquell animal, com urpes o una mandíbula més forta, que ajuden en combat. Un bon exemple d'aquest tipus de zoans és la Neko Neko no Mi d'en Rob Lucci.

Antic Zoan Edita

Dino Drake.png

Una antic zoan model tiranosaure.

Les Antic Zoan són una classe de zoan que la única característica especial que tenen és que permeten al usuari transformar-se en un ésser prehistòric, com és el cas de l'X. Drake que es transforma en un tiranosaure, o en Jack que es pot transformar en mamut. Es van donar a conèixer a l'Arxipèlag Sabaody quan l'X. Drake es va enfrontar a un Pacifista i a l'Almirall Kizaru, en aquest cas qui explica la seva existència és l'Scratchmen Apoo.

Aquestes fruites zoan són més rares que les normals però són més comuns que les lògia i les Zoan Mítiques.

Zoan Mítica Edita

Marco el fenix.jpg

Una zoan mítica model fènix

Les Zoan Mítiques són unes fruites del diable del tipus zoan que atorguen a l'usuari l'habilitat de transformar-se en una criatura mítica, a més doten a l'usuari d'una "habilitat extra". En el cas d'en Marco seria la regeneració i en el cas d'en Sengoku una força i intel·ligència sobrehumanes.

Aquesta classe de fruites zoan es van donar a conèixer en la Guerra de Marineford quan Marco va defensar a en Barbablanca de l'atac d'en Kizaru.

Aquestes fruites del diable són les més rares de totes, fins i tot més que les lògia.

Informació complementària Edita

Mentre molts usuaris només poden utilitzar 3 formes, en Chopper, pot utilitzar més formes durant un espai de temps donat amb l'ajuda de la "Ultra Píndola" que ell mateix ha desenvolupat. No se sap si aquesta droga funcionaria en un altre usuari zoan. A més, menjar de 2 o 3 píndoles en menys de sis hores pot causar efectes desastrosos, fins el punt que l'usuari perdi el control del seu propi cos i la consciència.

Una gran part de les fruites zoan tenen també diferents "models" que resulten en variacions de l'animal. Per exemple, la fruita Inu Inu té un model xacal, un model dachshund (gos salsitxa) i un model llop, tots representant animals de la família dels cànids. La fruita Ushi Ushi presenta fins al moment el model bisó i el model girafa, ambdós remugants. La fruita Neko Neko té el model Lleopard. Un detall notable sobre la fruita Tori Tori model falcó és que, segons en Pell, només hi ha 5 poders coneguts al món que atorguin la capacitat de volar.

Si un usuari d'una fruita zoan queda inconscient mentre està en la seva forma animal o en la seva forma híbrida, quedarà en aquella forma fins que es desperti i reverteixi la transformació. Quan en Chopper queda inconscient en una de les seves formes especials, revertirà a la seva forma regular utilitzada més recentment.

Llista d'usuaris zoan Edita

Usuaris de fruites Zoan
Canòniques
Dolton portrait.png
Chopper portrait post.png
Pell Portrait.png Lasso Portrait.png Chaka Portrait.png
Dolton Tony Tony Chopper Pell Lasso Chaka
Miss Bon Nadal Portrait.png Pierre.png
RobLucciCPportrait.png
Funkfreed portrait.png
Kaku CP9 portrait.png
Miss Bon Nadal Pierre Rob Lucci Funkfreed Kaku
Jaburaportrait.png
X. Drake Color Thumbnail.PNG Sandersonia color thumbnail.JPG Marigold.png Minotaure portrait.PNG
Jabura X Drake Boa Sandersonia Boa Marigold Minotaure
Minorinoceront portrait.PNG Minokoala portrait.PNG Minozebra portrait.PNG Marco Portrait.png Dàlmata portrait.png
Minorinoceront Minokoala Minozebra Marco Dàlmata
Onigumo portrait.png Sengokuportrait.png Epoida portrait.png Pekoms portrait.png Smiley portrait.png
Onigumo Sengoku Epoida Pekoms Smiley (mort)
Momonosuke portrait.png Kabu portrait.png Bian Portrait Anime.png
Momonosuke Kabu Bian
No Canòniques
Buzz.png Alpacacino portrait.png
Buzz Alpacacino

Llista de fruites de la classe zoan Edita

Grup de fruites que permeten la transformació en humans:

Grup de fruites que permeten la transformació en una classe d'ocell:

Grup de fruites que permeten la transformació en una classe de cànid:

Grup de fruites que permeten la transformació en una classe de felí:

Grups de fruites que permeten la transformació en una classe d'elefant:

Grups de fruites que permeten la transformació en una classe de boví:

Grups de fruites que permeten la transformació en una classe de serp:

Grups de fruites que permeten la transformació en una classe de salamandra:

Grups de fruites que permeten la transformació en una classe de insecte:

Altres fruites:

Navegació Edita

[v · e]
Fruites del Diable
Paramècia
SBS: Samu Samu no Mi  •  Gero Gero no Mi  •  Ero Ero no Mi
Zoan
Lògia
Classe indeterminada
Farciment: Zuma Zuma no Mi

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori