FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 47è Article Destacat.
"Zunisha" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Zunisha
Manga - Anime

Zunisha Anime Infobox

Informació
Nom japonès: 象主(ズニーシャ)
Nom anglès: Zunisha
Nom català: Zunisha
Primera aparició: Capítol 802; Episodi 751[1]
Afiliació:
Ocupació:
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Edat: Més de 1.000[2]
Doblatge català:

En Zunisha és un elefant naitamie norida colossal que va vagant pel Nou Món duent l'illa de Zou a l'esquena.[3][4]

AparençaEdita

En Zunisha té l'aparença d'un elefant normal, però la seva descomunal mida és comparable amb la d'una illa. Les seves cames són desproporcionadament llargues, tenint en compte que són capaces d'arribar fins al fons del mar. En canvi, té els ulls tan petits que s'han acabat enfonsant en les òrbites, fent-los amb prou feines visibles i donant la impressió que no en té.[5] La seva pell està molt arrugada i és poc resistent, fet que reflecteix la seva vellesa.[1]

PersonalitatEdita

No sembla conscient de portar una civilització a l'esquena,[4] però en realitat es preocupa molt per la seguretat de la Tribu Mink. Aquest fet es demostra quan va avisar en Monkey D. Ruffy i en Kozuki Momonosuke que estarien en perill si ell queia.[6] Tot i això, va rugir quan va arribar en Jack a Zou.[1]

Relacions Edita

Tribu MinkEdita

Zunisha rugint

En Zunisha rugint quan arriba en Jack, preocupat.

En Zunisha té una relació tròfica de comensalisme amb la Tribu Mink i l'illa de Zou ja que, a part de transportar-los a l'esquena sense adonar-se'n, els alimenta quan es ruixa un parell de cops al dia. Els minks, així, poden aconseguir peixos que arriben amb l'aigua i, per aquesta raó, han construït aqüeductes.[7] Quan en Jack i la seva flota van començar a atacar l'elefant, en Zunisha es va preocupar pel benestar dels minks si ell queia a l'aigua i va demanar a en Kozuki Momonosuke que li permetés lluitar per defensar-se.[6]

EnemicsEdita

JackEdita

En el segon atac a Zou, en Jack va decidir guanyar els minks fent caure en Zunisha.[8] El seu pla, en realitat, era fer-lo caure per poder arribar al seu cap i matar-lo d'una manera sàdica.[9] Tot i això, en Zunisha va voler protegir els minks i, amb el permís d'en Momonosuke, va destruir la flota d'en Jack amb un cop de trompa.[10]

Habilitats i PodersEdita

A causa de la seva mida colossal, en Zunisha pot portar una illa sencera a l'esquena i passejar-se pels mars del Nou Món. Té una vida molt llarga i ja ha viscut almenys un miler d'anys.[4] És capaç de xuclar grans quantitats d'aigua de mar per ruixar-se l'esquena, en la qual hi ha uns quants peixos (alguns de la mida de taurons).[11]

Amb un sol cop de trompa, pot destruir una flota de vaixells sencera.[10] Tot i això, a causa de ser tan vell, el seu cos no és massa resistent i la seva pell pot ser danyada amb un atac seguit de canons.[12]

Els que poden parlen amb en Zunisha, a més, poden veure amb els ulls de l'elefant, tenint una visió detallada del que passa al seu voltant.[13]

HistòriaEdita

PassatEdita

Fa molts segles, en Zunisha va ser sentenciat a vagar pels mars per tota l'eternitat a causa de cometre un crim desconegut. A més, només pot actuar quan algú que hi pugui parlar li ordena que ho faci.[14] Des de fa uns mil anys, en Zunisha passeja pel Nou Món i porta l'illa de Zou a l'esquena, així com la Tribu Mink que l'habita i altres formes de vida que hi hagi pogut haver.[1] Cada dia es ruixa l'esquena amb aigua un parell de cops.[11]

Disset dies abans que els Pirates del Barret de Palla arribessin a Zou, en Jack i altres membres dels Pirates Bèsties van envair l'illa. La seva presència va fer que en Zunisha rugís.[15]

Arc de ZouEdita

Zunisha destrossant flota

En Zunisha destrossant la flota d'en Jack.

En Jack i els seus subordinats van tornar a Zou amb la intenció de matar l'elefant gegant.[8] Quan comença l'atac, en Zunisha es posa a tremolar i a plorar.[16] Una vegada la flota d'en Jack li havia danyat una de les potes, en Zunisha va demanar a en Kozuki Momonosuke que li donés permís per contraatacar, ja que el nen podia parlar amb ell. Després, va explicar a en Momonosuke que no pot atacar sense autorització i el petit samurai li va ordenar destruir la flota d'en Jack. De sobte, en Zunisha es va encarar als atacants i, amb un ràpid i colossal cop de trompa, va destruir tota la flota d'en Jack d'un sol cop i va seguir caminant.[10][17]

Amb en Jack derrotat, en Tony Tony Chopper, en Miyagi i altres minks van curar la pota ferida d'en Zunisha.[18]

Trivia Edita

  • En Zunisha és la criatura més vella fins el moment. Els seus mil anys de vida van més enllà del Segle Buit i tot. Aquest fet pot estar inspirat en què els elefants reals solen viure molts anys.
  • Donat que en Zunisha pot estar de peu al ben mig de l'oceà, el seu disseny està basat en l'obra "Els Elefants" del pintor català Salvador Dalí. "Els Elefants" és una pintura famosa per mostrar dos elefants amb les cames extremadament llargues, similar als animals de Long Ring Long Land.
  • En Zunisha pot estar basat en el concepte hindú "World Elephant", en què una tortuga carrega elefants que porten tot el món a l'esquena.
  • La paraula "Zunisha" pot venir de "Ganeixa" (o Ganesha), la divinitat hindú amb cap d'elefant que simbolitza la saviesa.
  • El kanji 象主 significa "senyor elefant".

Informació del wiki Edita

Aquest article és històric. Va ser l'article número 3000 de One Piece Català Wiki. Aconseguit i creat el 27 de febrer de 2016.

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 802 (pàg. 14-15) i Episodi 751, en Zunisha apareix per primera vegada.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 802 (pàg. 16-17) i Episodi 751, en Ruffy s'adona que en Zunisha té 1000 anys.
  3. One Piece Manga — Vol. 80 Capítol 806 (pàg. 5), es revela que l'elefant es diu Zunisha.
  4. 4,0 4,1 4,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 802 (pàg. 14-15) i Episodi 751, en Law explica que en Zunisha transporta Zou a l'esquena amb la Tribu Mink.
  5. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 8), es veuen els ulls d'en Zunisha.
  6. 6,0 6,1 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 9-11), en Zunisha avisa en Ruffy i en Momonosuke que estaran en perill si cau.
  7. One Piece Manga — Vol. 80 Capítol 806 (pàg. 5), la Wanda explica com en Zunisha beneficia la Tribu Mink.
  8. 8,0 8,1 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 819 (pàg. 17), en Jack explica als subordinats que vol matar en Zunisha.
  9. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 6), en Jack planeja matar en Zunisha de manera sàdica.
  10. 10,0 10,1 10,2 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 14-16), en Zunisha destrueix la flota d'en Jack.
  11. 11,0 11,1 One Piece Manga — Vol. 80 Capítol 806 (pàg. 2-6), en Zunisha xucla aigua amb la seva trompa.
  12. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 5-6), en Jack s'adona que pot danyar la pell d'en Zunisha amb canons.
  13. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 8-9), en Zunisha permet a en Momonosuke veure la flota d'en Jack amb els seus ulls.
  14. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 10), en Nekomamushi revela que en Zunisha va ser sentenciat a caminar per sempre.
  15. One Piece Manga — Vol. 81 Capítol 807 (pàg. 17), en Zunisha rugeix quan els Pirates Bèsties arriben a Zou.
  16. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 820 (pàg. 16-17), nom?Jack ataca
  17. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 821 (pàg. 4-17), en Momonosuke dóna permís a en Zunisha per atacar i l'elefant destrueix la flota.
  18. One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 822 (pàg. 2), en Chopper i altres minks curen la pota d'en Zunisha.